2011-08-17, 11:01
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Redan den 7 augusti är motocrossbanan intressant för polisen. Helikoptern får den dagen flygfota.

FUP 34
Angivna områden att fotografera:
Ålevatten, Övre Röra 143, Furufjälls Motorcrossbana, Pendelparkering Stora Höga samt
Adenmarks Modehus i Stora Höga

Det är ju platser som tidigt var intressanta. Varför just crossbanan? De andra kan jag förstå..har någon sett honom där?

Kan det vara så att hans mobil har funnits i området för crossbanan?
Citera
2011-08-17, 11:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Showme1
Kan det vara så att hans mobil har funnits i området för crossbanan?

Förmodligen. Men bara mobilen...FS vet inte om någon crossbana
Citera
2011-08-17, 11:04
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Förmodligen. Men bara mobilen...FS vet inte om någon crossbana

Inte för att chansen är stor, men man får hoppas att dom gått skallgång där sökt av området med sök- och likhundar......
Citera
2011-08-17, 11:10
Bannlyst
Citat:
Inte för att chansen är stor, men man får hoppas att dom gått skallgång där sökt av området med sök- och likhundar......

Ja, eftersom FS inte vill kännas vid någon crossbana tycker jag de ska söka ordentligt där. Jag tror inte att FS är ovetande om den banan.

Det låter så logiskt. OM FS använt bilen, då har han åkt till ett ställe inte alltför långt bort som han känner rätt bra till. Det är också en plats där det är lite folk på natten.
Senast redigerad av Mariooo 2011-08-17 kl. 11:26.
Citera
2011-08-17, 11:27
Medlem
essohasses avatar
Citat:
Ja, eftersom FS inte vill kännas vid någon crossbana tycker jag de ska söka ordentligt där. Jag tror inte att FS är ovetande om den banan.
Klart han inte är, har man bott granne med en crossbana i tre och ett halvt år och har det intresset känner man till banan. Han har garanterat varit där och tittat på när vanliga människor med normal ekonomi utövat sin hobby.
Saxat ur förhör FUP sid 866.
Citat:
Hans säger att han inte vet mycket om Fredrik. De prata mest om motorcyklar som de har
som ett gemensamt intresse. Hans har inte frågar Fredrik mycket utan det har mest pratat om vardagliga saker och om motorcyklar och motorcross.
Citera
2011-08-17, 11:36
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av essohasse
Klart han inte är, har man bott granne med en crossbana i tre och ett halvt år och har det intresset känner man till banan. Han har garanterat varit där och tittat på när vanliga människor med normal ekonomi utövat sin hobby.

Det i kombo med hans agerande när crossbanna nämns talar säkert då sitt tydliga språk.

Undra om det finns nå vattenhål i närheten... Kan ha sänkt henne med vikter... Undra om de kollat om ngt saknas i gymmet!
Citera
2011-08-17, 11:45
Medlem
Tänkte vara lite sjyst och lägga upp en *.kmz (google earth) med lite knappnålar i var lite grejer ligger i förhållande till varandra.

Mord Marina.kmz - 3.8 KB
http://s000.tinyupload.com/?file_id=78698566193242845204

Hoppas att den é uppskattad.
Senast redigerad av wrigley 2011-08-17 kl. 11:48.
Citera
2011-08-17, 11:52
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wrigley
Tänkte vara lite sjyst och lägga upp en *.kmz (google earth) med lite knappnålar i var lite grejer ligger i förhållande till varandra.

Mord Marina.kmz - 3.8 KB
http://s000.tinyupload.com/?file_id=78698566193242845204

Hoppas att den é uppskattad.

Vad är det för filformat? Får inte upp den tyvärr!
Citera
2011-08-17, 11:54
Medlem
Citat:
Vad är det för filformat? Får inte upp den tyvärr!

Ladda ner google earth det är en kmz fil
Citera
2011-08-17, 11:56
Medlem
essohasses avatar
Google Earth !
Vad är kmz ?

Edit: trött idag, länkade fel först.
Senast redigerad av essohasse 2011-08-17 kl. 12:00.
Citera
2011-08-17, 11:57
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wrigley
Ladda ner google earth det är en kmz fil

Haha, hade jag läst första så hade jag kanske kunnat räkna ut det
Citera
2011-08-17, 12:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av essohasse

Klart han har..
Jag tror också att FS tänkt på detta att om MJ hittas i direkt anslutning till huset eller i närheten, då faller misstankarna ännu mer på honom. Tycker det låter som att han vill att de ska misstänka någon annan och då är crossbanan perfekt.
Förutom de tidigare fördelarna med att gömma någon kring banan så är det även en publik plats. Hittas hon där kan vem som helst ha dödat henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in