2010-08-13, 19:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Ingen dum tanke.. Tråden börjar bli så omfattande, jag försöker hitta datum för deras gräl ute på Tjörn, när var det? Handlade kanske grälet om att MJ skulle åka bort? Hon kanske kom tillbaka den sista Juli eller 1 Augusti lagom till mötet hon hade då.
Grälet var 27:e. Enligt uppgift handlade det om en missad födelsedag. En man som verkar nära släkt med MJ fyllde jämnt den 26:e.
Citera
2010-08-13, 19:17
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ingen dum tanke.. Tråden börjar bli så omfattande, jag försöker hitta datum för deras gräl ute på Tjörn, när var det? Handlade kanske grälet om att MJ skulle åka bort? Hon kanske kom tillbaka den sista Juli eller 1 Augusti lagom till mötet hon hade då.
Grälet lär ha ägt rum 27/7, dagen före den dag hon antas ha rest iväg. Vet inte vad det handlade om.

Men alltså, det kan till och med vara så att hon bara skulle vara borta över dagen. Hon kan ha kommit tillbaka långt före sista juli.

Och nu var det jag som fick en slivermedalj att sätta på hyllan
Senast redigerad av DeLorean 2010-08-13 kl. 19:18. Anledning: Tvåa
Citera
2010-08-13, 19:18
Medlem
Lalajlajs avatar
Jag funderar lite på vem det var som ställde bilen på parkeringen.

Borde man inte ganska snabbt kunna konstatera om Marina kört bilen eller inte.

Jag tänkte på att om Marina kört bilen borde hennes fingeravtryck finnas på ratt, växelspak och dörrhandtag, över alla andra avtryck. Finns det annans avtryck över Marinas, borde i såfall det tala för att Marina inte körde. Finns det inga alls bör den som kört bilen ha torkat av allt alternativt använd handskar.

Bör man inte utifrån detta kunna utgå ifrån att polisen vet om Marina ställde bilen där eller någon annan. Kanske det är avsaknaden av fingeravtryck i bilen som gör att de misstänker att hon aldrig parkerade bilen där och således inte heller åkte någonstans.
Citera
2010-08-13, 19:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Grälet var 27:e.

Det slog mig just att personen MJ i så fall träffade borde ha hört av sig till polisen vid det här laget. Fast det vet vi ju inte om någon gjort, men jag tvivlar på detta. De säger ju att ingen sett MJ sen den 27-28, det vore inte sant ifall hon åkt iväg och träffat någon och sen kommit tillbaka.
Citera
2010-08-13, 19:21
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean
Om det nu var han som tog ut pengarna finns en liten hake:

Han borde rimligen ha köpt sina droger innan han gick tillbaka hem. Jag menar, varför åka in till Stora Höga, ta ut pengar, promenera tillbaka hem och sedan bege sig till stan för att köpa droger?

Återstår alternativet att han parkerade i Stora Höga, tog ut pengar där, tog tåg eller buss, handlade, tog tåb/buss tillbaka till Stora Höga och sedan gick han hem.

För det första känns det ju som ett litet bakvänt sätt att gå tillväga på. För det andra är väl frågan om tidsschemat håller; skulle han hunnit så långt vid 15-tiden?
Det tar knappt en halvtimma med tåg till Gbg och vet han var han ska "handla" så är han ju tillbaka snabbt igen. Från kl 11 till 15, så hinner man uträtta en del, det är inga långa avstånd här.
Citera
2010-08-13, 19:22
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jag funderar lite på vem det var som ställde bilen på parkeringen.

Borde man inte ganska snabbt kunna konstatera om Marina kört bilen eller inte.

Jag tänkte på att om Marina kört bilen borde hennes fingeravtryck finnas på ratt, växelspak och dörrhandtag, över alla andra avtryck. Finns det annans avtryck över Marinas, borde i såfall det tala för att Marina inte körde. Finns det inga alls bör den som kört bilen ha torkat av allt alternativt använd handskar.

Bör man inte utifrån detta kunna utgå ifrån att polisen vet om Marina ställde bilen där eller någon annan. Kanske det är avsaknaden av fingeravtryck i bilen som gör att de misstänker att hon aldrig parkerade bilen där och således inte heller åkte någonstans.
Har också funderat över det. Hoppas innerligt att polisen verkligen kollat detta noga, och det har dom nog gjort.

Hade FS avtryck suttit överst hade han sannolikt inte släptts idag.

Alltså bör det ha varit MJs eller någon okänds avtryck överst. Eller inga avtryck alls. Den enda slutsats vi kan dra utifrån det är att om FS har kört bilen så har han varit kall nog att torka bort sina avtryck.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det slog mig just att personen MJ i så fall träffade borde ha hört av sig till polisen vid det här laget. Fast det vet vi ju inte om någon gjort, men jag tvivlar på detta. De säger ju att ingen sett MJ sen den 27-28, det vore inte sant ifall hon åkt iväg och träffat någon och sen kommit tillbaka.
Mannen MJ träffade har hört av sig till polisen. Han har t.o.m. suttit häktad en vecka.

Edit: Du menar mannen hon grälade med, va?
Citera
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ja, det är just det som är frågan!

Har själv mött slarviga bilister många gånger. Ibland har man fullt upp med undvika en kollision och ser knappt vad det är för bil man möter. Ibland hinner blicken fastna en tiondels sekund på föraren. Och av någon anledning brukar jag då få ett ganska bra minne av hur föraren ser ut. Kanske är man extra receptiv när man är stressad, vad vet jag.
Jag tror det, och om det är den enda bilen man har mött den dagen så minns man en del.
Citera
2010-08-13, 19:23
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Grälet var 27:e. Enligt uppgift handlade det om en missad födelsedag. En man som verkar nära släkt med MJ fyllde jämnt den 26:e.
Vilka var det egentligen som grälade? Inte har väl MJ och FS grälat om att MJ missat en födelsedag? Borde det inte var MJ och någon i hennes familj eller släkt som grälat om detta? Känns mer naturligt.
Citera
2010-08-13, 19:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vilka var det egentligen som grälade? Inte har väl MJ och FS grälat om att MJ missat en födelsedag? Borde det inte var MJ och någon i hennes familj eller släkt som grälat om detta? Känns mer naturligt.
FS missade vad jag tror är MJ:s farbrors födelsedag. Därför grälade MJ och FS.
Citera
2010-08-13, 19:26
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Det tar knappt en halvtimma med tåg till Gbg och vet han var han ska "handla" så är han ju tillbaka snabbt igen. Från kl 11 till 15, så hinner man uträtta en del, det är inga långa avstånd här.
OK! Ja då är ju tidsschemat inga problem.
Citera
2010-08-13, 19:27
Bannlyst
Citat:
Mannen MJ träffade har hört av sig till polisen. Han har t.o.m. suttit häktad en vecka.

Edit: Du menar mannen hon grälade med, va?

Jag pratar om den senaste spekulationen att MJ åkt iväg den 28:e för att träffa någon annan än FS och återvänt hem kanske runt den sista/första. (och att något hände då). Jag vet inte om det är så troligt då den personen hon träffade borde ha hört av sig och datumet för när MJ sågs senast borde bli ett annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in