2010-08-10, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettefrack
Om nu FS har med detta att göra så måste ju snuten klara av att knäcka honom... Kan ju inte finnas två MA i detta land... dessutom e han pundare liksom... Kanske almen också är såklart... Men vi har ju knäckebröd om något i detta land...
Tyvärr så har väl fallet med Alm visat att det lönar sig att blåneka hårdnackat. Flera gärningsmän kommer väl att ta efter detta .
Citera
2010-08-10, 02:25
Medlem
zeepaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Bra! Vi skiter i skvaller (jo, faktiskt). Vi vill att skyldiga sätts dit...

OMG OMFG...vilket skitsnack lmao. vill att skyldiga sätts dit. säger bara "RESUME" tror det räcker som motbevisning
Citera
2010-08-10, 02:33
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snippster
Vad var det som stod/fanns med på den sajten som inte var med i ds-profilen? Vad är det som låter "manligt"?
Jag har ingen lust att dra upp sånt här på tråden. Det har redan varit tillräckligt med sånt, tycker jag. En del av profilen har dessutom redan lagts ut här på tråden tidigare i kväll.

Med informationen som finns i tråden går det att hitta fram till sajten och ta fram profilen om man vill det.

Sen kanske jag är okunnig inom området och litet fördomsfull men jag har svårt att föreställa mig kvinnor som plågar och jävlas med andra. I fantasin - OK. Men på riktigt?

Nej, jag börjar mer och mer undra om det är någon lagt upp dem för att jävlas med MJ. Se mitt inlägg #1357.
Citera
2010-08-10, 02:36
Medlem
snippsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean
Jag har ingen lust att dra upp sånt här på tråden. Det har redan varit tillräckligt med sånt, tycker jag. En del av profilen har dessutom redan lagts ut här på tråden tidigare i kväll.

Med informationen som finns i tråden går det att hitta fram till sajten och ta fram profilen om man vill det.

Sen kanske jag är okunnig inom området och litet fördomsfull men jag har svårt att föreställa mig kvinnor som plågar och jävlas med andra. I fantasin - OK. Men på riktigt?

Nej, jag börjar mer och mer undra om det är någon lagt upp dem för att jävlas med MJ. Se mitt inlägg #1357.

Fair enough. Nyfikenheten som sätter in bara.
Citera
2010-08-10, 03:22
Medlem
Citat:

Precis, har hittils just det inte tillfört något.
Hade det varit något annat personligt fakta som läckt ut som att hon tex var barnsligt förtjust i disney filmer så hade det knappast ältats fram och tillbaka i diverse inlägg och än så länge har det inte visat sig vara relevant.
Kan väl försöka undvika den värsta sensations journalistiken.
Känns som man blivit lämnad med ett pussel och det saknas en hel del bitar och skulle det visa sig vara en av dom så absolut, vill inget hellre än att få veta vad som har hänt eftersom jag kände henne lite i alla fall.
Men att gräva i det bara för att man tycker det är spännade eller udda är väl kanske lite smaklöst.
Senast redigerad av robotninjan 2010-08-10 kl. 03:28.
Citera
2010-08-10, 03:31
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chalaisen
Tyvärr så har väl fallet med Alm visat att det lönar sig att blåneka hårdnackat. Flera gärningsmän kommer väl att ta efter detta .

Och med det menar du att Alm har satt en standard i mordbranschen för innan Alm så erkände alla på löpande band eller?

Vilken jävla idiotiskt slutsats.

Det verkar uppenbart som att polisen verkligen har något att gå på i detta fall som starkt pekar på våld då de är så fokuserade på att hitta hennes kropp.

Jag är inte helt säker på att mannen som sitter är skyldig, dock kan han förmodligen vara inblandad på något sätt.
Citera
2010-08-10, 03:40
Medlem
snippsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robotninjan
Precis, har hittils just det inte tillfört något.
Hade det varit något annat personligt fakta som läckt ut som att hon tex var barnsligt förtjust i disney filmer så hade det knappast ältats fram och tillbaka i diverse inlägg och än så länge har det inte visat sig vara relevant.
Kan väl försöka undvika den värsta sensations journalistiken.
Känns som man blivit lämnad med ett pussel och det saknas en hel del bitar och skulle det visa sig vara en av dom så absolut, vill inget hellre än att få veta vad som har hänt eftersom jag kände henne lite i alla fall.
Men att gräva i det bara för att man tycker det är spännade eller udda är väl kanske lite smaklöst.

Fast att "gräva i det" när det spekuleras i att det nog inte ens kan vara hon som lagt upp profilen själv (utan någon annan karl i syfte att jävlas el. dyl.) anser jag det inte vara särskilt smaklöst utan snarare mer åt det relevanta hållet. Men jag hajar poängen, ja.
Citera
2010-08-10, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snippster
Fast att "gräva i det" när det spekuleras i att det nog inte ens kan vara hon som lagt upp profilen själv (utan någon annan karl i syfte att jävlas el. dyl.) anser jag det inte vara särskilt smaklöst utan snarare mer åt det relevanta hållet. Men jag hajar poängen, ja.

Inte så smidigt formulerat kanske men ja typ.Dock tvivlar jag inte alls på den svenska profilen som finns här någonstans i tråden.Och att intresset fanns där vet jag.Var väl det mer jag menade att just det är inget som hittats på.
Den på engelska vet jag inte riktigt.Där är det nog befogat med en del skepsis.
Men är det så att dom skulle vara upplagda av någon annan är det inte för att jävlas, då är det i något helt annat mörkare syfte, särskillt med tanke på vad som verkar ha hänt.
Senast redigerad av robotninjan 2010-08-10 kl. 03:57.
Citera
2010-08-10, 04:36
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
När jag söker på Spekeröd på karttjänsterna på hitta.se och eniro.se får jag intryck av att Spekeröd är ett ganska stort område. Jag är lite nyfiken på vilka sjöar som ligger närmast hennes hus, och vilken del av vägnätet? Jag har försökt att söka på det i tråden (och tycker mig ha följt den ganska noga) men har inte sett någon hänvisning.

Jag ber inte om en kartreferens på hennes hus, men hade gärna sett en lite tydligare angivelse av området, så man lättare kan följa på kartan.

Som ett litet komplement till Tratex’ & Disponentens svar, återpostar jag den här kartöversikten med MJ:s hus och platsen där hennes bil återfanns.
Zooma ut till ca 4 för att få en mer regional överblick, i satellitläge om så önskas.
https://www.flashback.org/sp24649585
Citera
2010-08-10, 04:47
Medlem
Lalajlajs avatar
Vet man om det var kvinnan själv som tog ut pengar ur bankomaten?
Vet man hur mycket pengar det rör sig om?
Citera
2010-08-10, 06:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Vet man om det var kvinnan själv som tog ut pengar ur bankomaten?
Vet man hur mycket pengar det rör sig om?
Nej. Nej, polisen har sagt "en stor summa pengar". Det finns en gräns för hur mycket pengar man kan ta ut, men hon kan ha haft mer än ett kort.
Citera
2010-08-10, 07:07
Avslutad
Citat:

Menar du att du inte tror att att det finns kvinnliga dominanta sadister? Eh, det är väl ett konstaterat faktum att sådana finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in