2010-08-05, 13:12
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lerchos
Men det såg jag inte..för jag var upptagen med att prata med Gunvald om det hela,,

stör inte Beck då han arbetar...
*S*
Sorry, skall icke störa dig igen

OnT:
Undrar om det var fynd i bilen som gjorde att de häktade honom.. och var är den stackars tjejen
Citera
2010-08-05, 13:14
Medlem
Trudoffs avatar

Detta var f-n i mig ett av de mest virriga inlägg jag läst på FB på väldigt länge.
Citera
2010-08-05, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
*S*
Sorry, skall icke störa dig igen

OnT:
Undrar om det var fynd i bilen som gjorde att de häktade honom.. och var är den stackars tjejen

Hon är död...han fixade inte pressen så han imploderade känslomässigt och slog ihjäl henne...
Men jag är säker på att hans avsikt från början inte var sådan...men som sagt..

Känslomässigt störd..dåliga spärrar..brukar sluta så...
Citera
2010-08-05, 13:17
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lerchos
Hon är död...han fixade inte pressen så han imploderade känslomässigt och slog ihjäl henne...
Men jag är säker på att hans avsikt från början inte var sådan...men som sagt..

Känslomässigt störd..dåliga spärrar..brukar sluta så...

(har Gunvald sagt det?)

Men jo, det lutar ju liksom åt att hon är död tyvärr, de har ju anhållit mannen som misstänkt för mord.
Citera
2010-08-05, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trudoff

Detta var f-n i mig ett av de mest virriga inlägg jag läst på FB på väldigt länge.

Fria associationer brukar vara bra i sådana här lägen...GM i detta fallet är nog starkt förvirrad och just nu håller dem på att försöka medicinera ur dåren var han gömt kroppen...vilket han antagligen vägrar berätta..

Därför skrev jag..:

Om dem letar på den plats/område där dem först träffades så är chansen stor att dem hittar henne där. Jag gissade dock på att hans avsikter var mer "Buffalo Bill" liknande, dvs hålla henne inlåst och sitta och lipa framför henne och prata om "huuur fiiint vi haade deeett...aaaarhggghh.." osv. Men jag hade väl fel...
Citera
2010-08-05, 13:19
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Om bilen vid sidan om är parkerad med nosen utåt så kommer de främre passagerardörrarna att vara i bra läge om man snabbt vill lyfta över något mellan bilarna.

Är det detta du syftar på?
Ja det är ju en möjlilghet, förstås! Smart tänkt!

Själv tänkte jag bara att så skulle jag själv parkera om det stod nån i vägen på vänster sida och jag vill kunna öppna förardörren ordentligt när jag ska kliva ut.
Citera
2010-08-05, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
(har Gunvald sagt det?)

Men jo, det lutar ju liksom åt att hon är död tyvärr, de har ju anhållit mannen som misstänkt för mord.

Gunvald har sagt det ja

My Beck Skills are so fucking leet!

EDIT: Angående motivet så har de nog spenderat sin tid med att just harva igenom bekantskapskretsen och fråga ut föräldrarna osv. När det gäller just emotionella saker så är minnen det som ger bort gärningsmannens identitet. Det var antagligen så att någon antingen tipsade dem eller så fann de rätt information...
Senast redigerad av Lerchos 2010-08-05 kl. 13:27.
Citera
2010-08-05, 13:25
Medlem
DeLoreans avatar
Frågan är nu vem som kan ha anhållits.

Måste rimligtvis vara nån ganska närstående. Vilt främmande kidnappare och folk hon träffat via nätet (polisen har knappast hunnit undersöka datorerna och komma till nån slutsats där) kan väl uteslutas.

Igår sa polisen att ex-sambon inte är misstänkt. Gäller det fortfarande? Nån som har fler kandidater?

Är ju ändå litet ovanligt att på ett så tidigt stadium anhålla en person för mord när polisen samtidigt säger att de inte kan utesluta att hon är vid liv?
Citera
2010-08-05, 13:26
Bannlyst
Det är ett litet roligt sammanträffande att väktaren som hittade bilen känner flera personer i Marinas familj. Kanske kan leda till nåt? (Om nu uppgifterna som lämnats här stämmer.)
Citera
2010-08-05, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean
Frågan är nu vem som kan ha anhållits.

Måste rimligtvis vara nån ganska närstående. Vilt främmande kidnappare och folk hon träffat via nätet (polisen har knappast hunnit undersöka datorerna och komma till nån slutsats där) kan väl uteslutas.

Igår sa polisen att ex-sambon inte är misstänkt. Gäller det fortfarande? Nån som har fler kandidater?

Är ju ändå litet ovanligt att på ett så tidigt stadium anhålla en person för mord när polisen samtidigt säger att de inte kan utesluta att hon är vid liv?

Tror inte på sambon då dom gjorde klart att han inte var ens misstänkt
Citera
2010-08-05, 13:28
Medlem
Spekeröd ligger inte i Kungälv. Det ligger i Stenungsund.
Citera
2010-08-05, 13:29
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Och Expressen skiter i nyheten om anhållandet - är väl på långlunch
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in