2010-08-05, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
En anhållen för mord!

Vad var det jag sa..gissar på ex pojkvän..fysiskt stark..mellan 30-45 år gammal, tidigare historia av instabilitet, drogberoende eller alkoholism. Flickvännerna står säkert redan på rad för att beskriva hur sjuk och "vidrig han var mot oss...är så glad att han inte kan skada fler.."

Wohoo!
Citera
2010-08-05, 13:02
Medlem
Tror hon frivilligt hoppat in i den andra bilen och kände ytligt eller bra den/de som gjorde det. Hon trodde väl inte att de var så farliga. Trodde bara de ville åt hennes pengar. Hon skulle bara hoppa in och prata och säga att det får va nog att hon inte ville ge de mer pengar, eller berätta att hon tänker gå till polisen om de fortsatte pressa henne på pengar.

Tog ut en stor summa pengar innan försvinnandet = Utpressning
Bilen stod fint parkerad = Kört dit själv frivilligt
Hade pengar och kommer från en "bra" familj = Risk att bli utpressad
Polisen misstänker mord/människrov direkt = Någon visste om att hon var hotad eller utpressad
Citera
2010-08-05, 13:03
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lerchos
Vad var det jag sa..gissar på ex pojkvän..fysiskt stark..mellan 30-45 år gammal, tidigare historia av instabilitet, drogberoende eller alkoholism. Flickvännerna står säkert redan på rad för att beskriva hur sjuk och "vidrig han var mot oss...är så glad att han inte kan skada fler.."

Wohoo!

Läs tråden hörru
Citera
2010-08-05, 13:04
Medlem
Catings avatar
Polisen bekräftar;

12.40 En man är anhållen i ärendet, misstänkt för mord. I nuläget lämnar vi ingen mer information om mannen

http://polisen.se/Vastra_Gotaland/Aktuellt/Handelser/Vastra-Gotaland/2010-08-04-1315-Forsvunnen-person-Kungalv/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nageln
Tror hon frivilligt hoppat in i den andra bilen och kände ytligt eller bra den/de som gjorde det. Hon trodde väl inte att de var så farliga. Trodde bara de ville åt hennes pengar. Hon skulle bara hoppa in och prata och säga att det får va nog att hon inte ville ge de mer pengar, eller berätta att hon tänker gå till polisen om de fortsatte pressa henne på pengar.

Tog ut en stor summa pengar innan försvinnandet = Utpressning
Bilen stod fint parkerad = Kört dit själv frivilligt
Hade pengar och kommer från en "bra" familj = Risk att bli utpressad
Polisen misstänker mord/människrov direkt = Någon visste om att hon var hotad eller utpressad

Varför ge människor man känner ytligt pengar..för vad? Skulle du själv ge din gamla skolkompis pengar för att han hotade att berätta att du utfört valfri skamlig handling i din ungdom eller sabba ditt rykte..?
Knappast..och dessutom är man så dum att man spelar dessa förlorare som utfört detta i händerna, så får man skylla sig själv...

Första regeln i kidnappningsdrama...ge dem aldrig vad dem ber om..
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kininy
Jo, men nu är det så att han har ingen kontakt med sina kollegor på nattronderna och han själv vet precis vilka han har pratat med och inte inatt och utifrån det grundar jag att det Vargflock påstår är ren dynga, speciellt eftersom Vargflock dessutom inte har haft vett att svara på ett mail jag skickade till honom där jag frågade vem han är. Sambon är dessutom vaken nu och skakar bara på huvudet åt hela diskussionen som startats över det här. Vargflock är full av bullcrap i sitt påstående att han överhuvudtaget vet vem min sambo är och jag vill inte att han vid ett senare tillfälle ska komma med nåt dumt påstående om det här fallet och att det skulle ha kommit ifrån min sambo, då min sambo dessutom känner vissa familjemedlemmar till Marina. Punkt.

Yori, varför är det här en så stor grej för dig?

Ingen stor grej alls, låter bara märkligt att du/ni kan vara så säkra på att ingen av hans polare har snappat upp att det var han som hittade bilen. Han kanske inte har någon polare då förstår jag att ni är säkra, annars inte. Men ni kanske har ringt till alla polare och frågat? Det kan ju vara någon bekant som kallar sig polare bara men att det skulle vara helt okänt vem som hittat bilen är ju inget jag tror på.

Intressant dock att väktaren känner Marinas familj. Vet de i Marinas familj om att din sambo är den som har hittat bilen?

Kollegerna vet väl för fasen vem som jobbat och var och när och kan räkna ut vem det är? Är inte det en tanke? Han har väl en chef eller?

Förresten varför skulle Marinas familj tro att din sambo har snackat skit om dem? Finns det någon anledning för folk att tro att han gör sånt?
Senast redigerad av Yori 2010-08-05 kl. 13:14.
Citera
2010-08-05, 13:05
Medlem
Citat:
Läs tråden hörru

Ja läs den...they got a suspect!
Senast redigerad av Lerchos 2010-08-05 kl. 13:07.
Citera
2010-08-05, 13:08
Medlem
Catings avatar
Citat:
Läs tråden själv..mohahhaha..mohhahaha..

Nej men seriöst..både den här comebacken och det faktum att någon är anhållen känns jävligt skönt!
Det är inte svårt att "gissa rätt" när alla de uppgifterna finns nedskrivna av andra i tråden
Citera
2010-08-05, 13:08
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ja läs den...they got a suspect!
Nähää? Det var ju jag som skrev det
Citera
2010-08-05, 13:09
Medlem
Citat:
Det är inte svårt att "gissa rätt" när alla de uppgifterna finns nedskrivna av andra i tråden

Jag lekte Beck och se...dem tog han..all hail my superior Beck Skills..

hehehe..

EDIT: jag såg fel förut, trodde han syftade på mitt inlägg..

Beck Out!
Citera
2010-08-05, 13:10
Medlem
Citat:
Varför ge människor man känner ytligt pengar..för vad? Skulle du själv ge din gamla skolkompis pengar för att han hotade att berätta att du utfört valfri skamlig handling i din ungdom eller sabba ditt rykte..?
Knappast..och dessutom är man så dum att man spelar dessa förlorare som utfört detta i händerna, så får man skylla sig själv...

Första regeln i kidnappningsdrama...ge dem aldrig vad dem ber om..

Det är väl klart man ger pengar till människor man känner ytligt om man själv eller någon nära är hotad till livet. Det skulle väl alla göra?
Citera
2010-08-05, 13:10
Medlem
Citat:
Nähää? Det var ju jag som skrev det

Men det såg jag inte..för jag var upptagen med att prata med Gunvald om det hela,,

stör inte Beck då han arbetar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in