2010-08-10, 08:54
Medlem
Artikeln med vittnet var lite lustig tyckte jag. Rör det sig inga människor där, eftersom det är så konstigt att en man är ute och går? Vittnet tänkte "Vad fan gör han där". Kan inte nån bara ha varit ute och tagit en promenad? Kanske FS själv men helt "utan anledning"?
Citera
2010-08-10, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Och hon fick nog och stack hux flux utan att meddela någon?

De bråkade om något på dagen den 27:e när de var på Tjörn...
Så jag tror fortfarande på att han kan ha gjort det. Men kan ha fel och hoppas då att hon lever!!!
Citera
2010-08-10, 09:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skridskotjej
De bråkade om något på dagen den 27:e när de var på Tjörn...
Jag har helt missat att de var på Tjörn den dagen. Berätta mer. Var var de? Vilken tidpunkt? Vad bråkade de om? Vad hade de för fordon? Kom och lämnade de tillsammans?
Citera
2010-08-10, 09:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nageln
Artikeln med vittnet var lite lustig tyckte jag. Rör det sig inga människor där, eftersom det är så konstigt att en man är ute och går? Vittnet tänkte "Vad fan gör han där". Kan inte nån bara ha varit ute och tagit en promenad? Kanske FS själv men helt "utan anledning"?

Precis vad jag tänkte också. Särskilt nu när det är semestertid med svamp och bär i skogen borde en ensam vandrare inte väcka så stor förvåning tycker man.
Att det skulle vara mördaren mannen såg låter inte särskilt troligt då han borde använt något fordon och kanske valt en annan tidpunkt för att utföra sitt dåd/gömma kroppen. Men, alla vittnesuppgifter är väl viktiga även om just denna låter lite konstig.
Citera
2010-08-10, 09:05
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Det finns inga uppgifter om att hon har setts efter 10.30. Hon var ensam i bilen, och tiden räcker lagom för henne att hinna till bankomaten för att göra uttaget. Därför tror jag att det var hon som gjorde det.

Men då är det konstaterat att det var hon som sågs lämna hemmet?

Efter det har ingen sett henne. Ok, tack för svar.
Citera
2010-08-10, 09:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Precis vad jag tänkte också. Särskilt nu när det är semestertid med svamp och bär i skogen borde en ensam vandrare inte väcka så stor förvåning tycker man.
Att det skulle vara mördaren mannen såg låter inte särskilt troligt då han borde använt något fordon och kanske valt en annan tidpunkt för att utföra sitt dåd/gömma kroppen. Men, alla vittnesuppgifter är väl viktiga även om just denna låter lite konstig.
Han kan inte ha använt ett annat fordon för att ställa bilen i Stora Höga. Han kunde inte köra två bilar dit för att ta den ena hem.
Citera
2010-08-10, 09:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Men då är det konstaterat att det var hon som sågs lämna hemmet?

Efter det har ingen sett henne. Ok, tack för svar.
Detta är ett vittnesmål i andra hand i tråden, inget polisen har gått ut med.
Citera
2010-08-10, 09:11
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Han kan inte ha använt ett annat fordon för att ställa bilen i Stora Höga. Han kunde inte köra två bilar dit för att ta den ena hem.

Han kan ha haft hjälp.

Men det är ändå något som inte stämmer i denna historia.

Att hon håller sig borta frivilligt är troligen uteslutet men hon kan hålla sig borta men utan möjlighet till kontakt därför att någon annan inte tillåter henne till det.

Polisen har ändå inte startat upp en sådan intensiv jakt på kroppen om det inte finns något som tyder på att hon är mördad. De letar inte så här intensivt ens efter försvunna personer som kan vara i livet, utan spår.
Citera
2010-08-10, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo

Har jag förstått det rätt så har den misstänkte hästsvans/långt hår också. Detta säger vittnet ingenting om. Tyder inte det på att det är fel man? Det första man lägger märke till när en man har hästsvans, det är väl just hästsvansen.
Citera
2010-08-10, 09:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
FS ska vara lång, och isåfall har han färgat håret.
Männen i artikeln och på Facebookfotot är mörka. Facebookfotot ser ut att vara ett negativ. Artikeln:
Citat:
Hans längd och kroppsbyggnad överensstämmer med den man som Ingemar Landström passerade.
Var har Du läst att FS ska vara lång?
Citera
2010-08-10, 09:19
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Männen i artikeln och på Facebookfotot är mörka. Facebookfotot ser ut att vara ett negativ. Artikeln:

Var har Du läst att FS ska vara lång?

Har sett MJs foto av honom i helfigur samt läst vittnesuppgift i misshandelsmålet.
Citera
2010-08-10, 09:20
Medlem
Citat:
Jag har helt missat att de var på Tjörn den dagen. Berätta mer. Var var de? Vilken tidpunkt? Vad bråkade de om? Vad hade de för fordon? Kom och lämnade de tillsammans?

De åkte hem därifrån på dagen... har ingen tidpunkt och sen vet jag inte mer tyvärr...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in