2011-10-15, 14:42
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Du skriver "sedan varför blod från en släkting kan finnas där är svårare att säga". Det får du rätta till, blod från nära släktingar har liknande DNA, det är detta som menas inte att de hittat blod från en släkting.
Jag kanske uttryckte mig oklart. Antingen kommer blodet från M eller från en nära släkting. Om blodet kommer från M är det lätt att förklara varför det finns i sängen. Men kommer det från en nära släkting är det svårare.
Citera
2011-10-15, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det blir dropp när man lyfter en madrass som dryper av blod. Om inte annat, så på resårbotten. Men det finns inte en droppe utanför blodfläcken.

Nej, jag har inte hittat en alternativ GM, men om en sådan finns så är hans bil inte undersökt. Lupon och den koreanska bilen har blivit undersökta. Därför är det svårt att tro att någon av dessa bilar har använts. Men eftersom en alternativ GM:s bil inte har undersökts kan den ha använts.

Den koreanska bilen är försedd med släpvagnsdrag
och ev användning av släpvagn är inte utrett av polisen
Dessutom saknas en vagn till en 4hjuling som stals i närheten
någon vecka innan Marina försvann
Citera
2011-10-15, 15:12
Bannlyst
Citat:
Jag kanske uttryckte mig oklart. Antingen kommer blodet från M eller från en nära släkting. Om blodet kommer från M är det lätt att förklara varför det finns i sängen. Men kommer det från en nära släkting är det svårare.

Du måste läsa på om DNA-profiler. SKL måste ha med frasen "om man bortser från möjligheten att det kommer från en nära släkting" av en orsak. Enäggstvillingar kan ha identisk DNA-profil, men de behöver inte ha det.

Föräldrar och syskon kan ha väldigt lika DNA-profil, men finns det tveksamheter att provet KAN komma från en nära släkting gör de en utökad analys. Då kan nära släktingar uteslutas. Eller sannolikheten att de skulle vara en nära släktings prov blir så liten så den finns inte.
Citera
2011-10-15, 15:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Du måste läsa på om DNA-profiler. SKL måste ha med frasen "om man bortser från möjligheten att det kommer från en nära släkting" av en orsak. Enäggstvillingar kan ha identisk DNA-profil, men de behöver inte ha det.

Föräldrar och syskon kan ha väldigt lika DNA-profil, men finns det tveksamheter att provet KAN komma från en nära släkting gör de en utökad analys. Då kan nära släktingar uteslutas. Eller sannolikheten att de skulle vara en nära släktings prov blir så liten så den finns inte.
Vad har du för belägg för att SKL inte inkluderar t.ex. en syster i "nära släkting"? Eller att en utökad analys är gjord?
Citera
2011-10-15, 15:18
Bannlyst
Citat:
Vad har du för belägg för att SKL inte inkluderar t.ex. en syster i "nära släkting"? Eller att en utökad analys är gjord?

Det är något du måste ta reda på om du ska fortsätta hävda att blodet kan komma från en släkting. Gör som TP, ring SKL.
Citera
2011-10-15, 15:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det är något du måste ta reda på om du ska fortsätta hävda att blodet kan komma från en släkting. Gör som TP, ring SKL.
Du har alltså inget belägg.
Citera
2011-10-15, 15:23
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
Nu menar jag inte att det nödvändigtvis skulle saknas ett motiv, utan man bör inte utgå från det. Du kommer ofelbart att väva in din egen uppfattning om vad som skulle kunna vara det, och ett ev. motiv behöver nödvändigtvis inte ens kunna förstås av oss andra än GM. Som sagt, risken är påtaglig att man hamnar alldeles fel om man resonerar kring ev. motiv.

Här är Mats Alm och Fredrik Svensson lika oskyldiga.

En hårt belastad narkoman den enda med motiv dessutom och han sköt Marina i huvudet och sen har svinet dolt kroppen och gjort en hel del som bara en som vet var allt finns.
Finns inget gott att säga om denna arbetsskygga djurmördaren.

Hans praktikplats sa att han hade avlivningsmetoder på djur som osmakliga.
Ett Marinas blod är i sängen +4 inget snack om saken.
2 liter inte 2 dl som man fabricerat i den här tråden och tillåtet Fredrik att styra så man riktar sig mo andra gm.
Att man ens talar med en djurmördare är mig en gåta.
Fy fan så dessa djur har fått utstå.

Två oberoende vittne i FUP minst om deras djur och hans pratikplatsansvarig.
Minst 2 i tråden som känner till Fidde hundknullaren och en bekant i FUP.

Bara att han tagit livet av djuren i sin närhet är äckligt den sjuka brassrökaren.
Och hans egen hund sprang i väg och kom inte tillbaka, vem tror han att han lurar?
Muppar som går precis vad som helst ja tur det inte är kriminalarna som gör detta.

Citat:

Släktingen ska ha blodat ner med 2 liter i juli då¨i sängen hemma hos Marina, men kulhålet och pistolen åt släktingen upp den eller? Och resten av sängattiraljerna.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-10-15 kl. 15:26.
Citera
2011-10-15, 15:26
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psync
När man diskuterar alternativa gärningsmän glöms ofta diskussionen om motiv bort, istället försöker man slå hål på gängse bild om hur det kan ha gått till. Det är visserligen bra att undersöka om det kan ha gått till på annat sätt, dock bör man i så fall presentera någon form av motiv samtidigt.

Den nuvarande misstänkte kan ha haft motiv till det misstänkta brottet, tex svartsjuka, ilska över att blivit utslängd från huset m.m. Vilka motiv skulle alternativa gm ha för att ta livet av MJ och finns det något som skulle kunna underbygga det?

Precis och det rör sig inte om att han tidigare mördat en massa djur och förmodligen sin egen hund.
Det handlar om svartsjuka och separation inget annat.
Citera
2011-10-15, 15:26
Bannlyst
Citat:
Du har alltså inget belägg.

Lika lite som du har. Jag vet inte om en utökad analys är gjord. Vet du? MJ har ingen enäggstvilling vad jag vet och familjens DNA-profiler behöver inte vara så lika att en utökad analys behövs.

Nu säger SKL att det inte finns någon tvekan att blodet är MJ:s, så det är möjligt att de gjorde den utökade varianten, eller så behövdes det inte.
Citera
2011-10-15, 15:29
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Lika lite som du har. Jag vet inte om en utökad analys är gjord. Vet du? MJ har ingen enäggstvilling vad jag vet och familjens DNA-profiler behöver inte vara så lika att en utökad analys behövs.

Nu säger SKL att det inte finns någon tvekan att blodet är MJ:s, så det är möjligt att de gjorde den utökade varianten, eller så behövdes det inte.

Det står i FUP/överklagan att man inte har med varken släkt eller alternativa gm.
Sen när blev tex Quarell mer kunnig än krim och co?
Det förstår man att en random postare på flash inte har varken kunskap eller pondus att ens andas i det här fallet.
+4 man kommer inte högre och det ser ut som man med vilje vill förstöra en tråd med desinformation helt enkelt.

Det står alltid så på grad+4 det är standard ändå fäller man mördare med gott samvete och ingen försvarare sitter att det va en släktings i en domstol. Det är inte cirkus scott i domstolarna.

Citat:
I Quarrels värld är allt möjligt. MJ KAN sitta på månen, där har polisen inte letat.

Ja och vem bryr sig om en postare med den agendan? Inget tar det på allvar om en släkting det är så vridet så det finns inte mer än i dumbommars fantasier.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-10-15 kl. 15:33.
Citera
2011-10-15, 15:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Så här skriver SKL:
Citat:
I en undersökt besudling (på den ena tygbiten) påvisades blod. Resultaten talar extremt starkt för att blodet/DNA:t kommer från Johansson (Grad +4), om man bortser från möjligheten att det kommer från en nära släkting.
Så länge SKL inte utesluter en nära släkting gör inte jag det heller.
Citera
2011-10-15, 15:34
Bannlyst
Citat:
Så här skriver SKL:

Så länge SKL inte utesluter en nära släkting gör inte jag det heller.

Men skärp dig..SKL kan inte veta om MJ har en enäggstvilling som kom bort från BB och sen råkade återvända för att bli mördad i syrrans säng. Men hur stor är sannolikheten? Den är väl enorm enligt dig och din sjuka fantasi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in