2011-09-09, 23:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Bevis ska det vara, men enligt din sinnessjuka teori om att hon över tid låtit det komma blod på madrassen så ska man nog va väldigt glad att du enbart är en som har stor fantasi om ämnet.
Så vad hade du för poäng?
Att folk tror killen är oskyldig? Inte ens du kan tro på det dr själv.
Dömd resten av livet och alltid misstänkt så är det bara gilla läget.
Åklagaren säger det han anser vara riktigt och det gör han ännu.
Frågor på det?
Ja, du har svarat på en av mina frågor. De andra två?
Citera
2011-09-09, 23:16
Medlem
Citat:
Bevis ska det vara, men enligt din sinnessjuka teori om att hon över tid låtit det komma blod på madrassen så ska man nog va väldigt glad att du enbart är en som har stor fantasi om ämnet.

Men gud vilket uttjatat ämne. Tänk lite längre än näsan räcker!

Citat:
Dömd resten av livet och alltid misstänkt så är det bara gilla läget.

Han är inte dömd.
Citera
2011-09-09, 23:22
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tanger
Jamen om det nu är sambon som mördat henne och vet att blodet finns där, och haft en jävla tur att teknikerna klantade sej, så hade väl det inte varit någon risk för honom att åka dit och fixa undan det? Han måste ju vetat att det förr eller senare skulle upptäckas! Vad hade han att förlora?
Allt utom sängbottnarna (som är dyra, svåra att ersätta, och som många också känner igen) har fixats undan - och den blodiga sängbottnen kamouflerats med både absorberingstyg och heltäckande fleecefilt.
Citat:
Likadant går det ju inte att utesluta, att blodet kommit dit senare, för att få fart på utredningen och för att få fast den personen som "alla" från början bestämt sej för har mördat Marina. En avspärrning runt ett ensligt beläget hus!
Hur skulle någon ha fått tag på M:s blod? - Hur kan du tro att en oskyldig person skulle vilja utsätta sig för risken att själv bli insydd? - Och kulhålet i väggen: En ljuddämpare och lite utkarvat ben från ett dött djur, eller?

Ditt alternativa scenario framstår som minst lika långsökt som mt:s kyrkogårdsalibi.
Senast redigerad av letsdoit 2011-09-09 kl. 23:26.
Citera
2011-09-09, 23:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men nu har åklagaren undanhållit material för advokaten genom att det fanns varken i FUP eller slask. Men försvaret klarade sig utan, jag tror att det vann på att hävda att det inte var bevisat att M är död. Men du har rätt, skulle M hittas skjuten i huvudet, då kommer försvaret att starta jakten på alternativ GM.

Ja, det finns liksom ingen anledning för försvaret att i nuläget jaga en alternativ gm. Varför skulle de göra det när det inte ens är bevisat hur MJ dödats? Eller om det nu finns tvivel att hon ens är död?
Jag tror i alla fall att polisen utrett väldigt mycket mer än vad vi anar. De måste göra det ifall kroppen hittas. De har arbetat utifrån teorin att MJ är död, att det bara finns en gm, och då kan de inte lämna något åt slumpen.
Citera
2011-09-09, 23:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Allt utom sängbottnarna (som är dyra, svåra att ersätta, och som många också känner igen) har fixats undan - och den blodiga sängbottnen kamouflerats med både absorberingstyg och heltäckande fleecefilt.
FS var den ende av tänkbara GM som hade tid att göra sig av med sängbottnarna.
Citat:
Hur skulle någon ha fått tag på M:s blod? - Hur kan du tro att en oskyldig person skulle vilja utsätta sig för risken att själv bli insydd? - Och kulhålet i väggen: En ljuddämpare och en lite utkarvat ben från ett dött djur, eller?

Ditt alternativa scenario framstår som minst lika långsökt som mt:s kyrkogårdsalibi.
Var står det att det är M:s blod?
Citera
2011-09-09, 23:29
Medlem
Citat:
Allt utom sängbottnarna (som är dyra, svåra att ersätta, och som många också känner igen) har fixats undan

Citat:

..och ändå gjorde han inte det. Smart, eller konstigt?
Citera
2011-09-09, 23:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Ja, det finns liksom ingen anledning för försvaret att i nuläget jaga en alternativ gm. Varför skulle de göra det när det inte ens är bevisat hur MJ dödats? Eller om det nu finns tvivel att hon ens är död?
Jag tror i alla fall att polisen utrett väldigt mycket mer än vad vi anar. De måste göra det ifall kroppen hittas. De har arbetat utifrån teorin att MJ är död, att det bara finns en gm, och då kan de inte lämna något åt slumpen.
Förutom att det kanske fanns något intressant under bäddmadrassen i första brottsplatsundersökningen, kanske.

Men FUP:en ska ge en trogen bild av förundersökningen. Om den gör det så är förundersökningen klart subjektiv, inriktad på en misstänkt utan alternativ.
Citera
2011-09-09, 23:33
Medlem
Citat:
Allt utom sängbottnarna (som är dyra, svåra att ersätta, och som många också känner igen) har fixats undan - och den blodiga sängbottnen kamouflerats med både absorberingstyg och heltäckande fleecefilt.Hur skulle någon ha fått tag på M:s blod? - Hur kan du tro att en oskyldig person skulle vilja utsätta sig för risken att själv bli insydd? - Och kulhålet i väggen: En ljuddämpare och en lite utkarvat ben från ett dött djur, eller?

En oskyldig person? Mördaren pratar jag om! Jag har bara svårt att förstå hur och OM teknikerna missade det enda bevisen, som blodet och skotthålet och att det verkligen fanns där i augusti förra året. Om dom gjorde det..så visste ju mördaren om att det fanns där, eller hur? Jag försöker att tänka mej in i hur jag hade gjort. Jag hade ju vetat att blodet fanns där och jag hade ju inte haft något att förlora på att fixa undan det. Till varje pris hade jag gjort det och lyckas man fixa undan en kropp så är det väl inga svårigheter att få undan några sängbottnar och filtar.
Önskar vmej själv Välkommen till Flashback!
Citera
2011-09-09, 23:35
Medlem
Citat:
Jag har bara svårt att förstå hur och OM teknikerna missade det enda bevisen, som blodet och skotthålet och att det verkligen fanns där i augusti förra året.

Skotthålet fanns där då. Enligt bilder i FUP.
Citera
2011-09-09, 23:39
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Då hade han tvingats inköpa ett par nya.
Citat:
Var står det att det är M:s blod?
Det framgår av SKL:s analyser. På de tygbitar från sängen som analyserades fanns MJ:s DNA: blod-DNA varför den tveklösa slutsatsen är att det är MJ:s blod.
Citera
2011-09-09, 23:40
Medlem
Och jag läser och läser och förstår jag det rätt, så är det inte helt bevisat att det är Marinas blod?
Tänk tanken då..att Marina lever och hålls gömd någonstans. Ingen har letat efter henne egentligen. Alla har letat efter en kropp.
Citera
2011-09-09, 23:42
Medlem
Citat:
Han har fått de av polisen sammanställda listorna. Om han har fått de fullständiga vet vi inte. Och dessutom fanns de listor han fick varken i FUP eller slasken.
Och vilken GSM-positionering har man använt, har åklagaren endast begärt encells positionering där man kan se under vilken mast telefonen är. säkrare är ju flercells positionering där man ser var mobiltelefonen är på 10 meter när. Det senare förfaringssättet binder mobiltelefonen till en bestämdare plats och det ser jag som viktit i detta mål då mobiltrafiken var en viktig bit i bevisningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in