2010-08-11, 14:46
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utforska
Ett öde värre än döden! I det här fallet så är det väl inte rejält med pisk, för det skulle väl uppfattas som en njutning.

Av en masochist, möjligen. Men knappast av en sadist.

Citat:
Ursprungligen postat av utforska
Men i annat fall så för att uttrycka mig milt, så är nog mitt personliga sätt att straff en rejäl/plågsam stund i mitt stall, där ingen hör vad jag gör med personen.

Så talar en sadist...
Citera
2010-08-11, 14:47
Medlem
Nails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Det var en man med hästsvans i onsdags vid middgstiden. Jag och min man kommenterade honom; Vad ska den tomten gå då? Knappast spela golf. Det ligger en golfbana precis vid skylten Svartedalen, och på den vägen promenerade han. Det var en man som jag aldrig tidigare sett promenera på landsvägen och när jag idag läser om Landström som är i tidningen och pratar om en man som gick längst med vägen, så kom jag ihåg det..även min man, men han tror att det var flera veckor sen..men det är han det Och det var en iakktagelse på samma väg 10.30 om en mötande bil som kom körande snabbt. Mannen som jag såg gick in mot svartedalen, alltså mot deras bostad..ca 8 km typ. Därför funderar jag..

Golfbanan här: http://www.sodrastenungsund.se/empty_156.html ?

Verkar finnas en mack i närheten ...
http://www.121.nu/onetoone/karta/spekerod-bensin-ab-C5D7
Citera
2010-08-11, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Tänker du på Disponentens svar på min fråga om vapensamling?

Ja just det! Klarade inte att hitta det när jag letade bakåt. Tråden börjar bli lite stor
Citera
2010-08-11, 14:58
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Ok, verkar ganska kuperat men är man någorlunda van att köra fyrhjuling så kan det säkert funka. Där finns ju en del mossar också vad jag kan se, ingen kul terräng att söka i med de regnmängder som kommit sista dagarna...

Lite konstigt att polisen intresserar sig för hjulspår som för några dagar sedan beskrevs som "färska". Det är ju redan en vecka sedan FS anhölls. Vet inte hur mycket det har regnat just där förstås, men här i Stockholmstrakten har det iaf kommit riktiga slagregn de senaste veckorna.

Undrar om det kan finnas några tomma sommarstugor i närheten? Övergivna hus eller lador?
Citat:
Boende i Spekeröd beskriver skogsområdet bakom Marinas bostad som ett bra gömställe.
- Just där bakom hennes tomt är terrängen väldigt svårgenomtränglig och få personer rör sig i området. Rör man sig bort mot Svartedalen är det en hel del friluftsliv däremot, säger en granne.
I dag har polisen eventuella planer på söka till häst för att kunna få överblick i den snåriga skogen.

http://gt.expressen.se/nyheter/1.2093021/bevisjakt-i-tidspress
Djurvännen Callas blev glad att höra om hästarna, djuren är människans bästa vänner.
Citera
2010-08-11, 15:25
Medlem
Leelooos avatar
Hejsan allihopa!

Jag bor där i trakterna och har följt den här tråden ifrån början, jag känner dock inte MJ, FS eller någon i deras närhet. En sak som jag har hittat är ett Ebay konto som MJ hade, där hon i början av Juli köpt ett flertal sexiga korsetter. Min tanke med det är att hon hittat någon ny eller skulle iväg och träffa någon. Jag som tjej skulle i vart fall inte lägga massa pengar på sexiga underkläder om jag inte hade en anledning eller speciell person att bära/ visa upp dom för. Det har ju spekulerats i tråden om hon skulle iväg till tex "The Mansion" och det stod ju även tidigt i tidningen att hon skulle åka uppåt i landet för att träffa någon. Kan det ha varit någon ifrån DS eller någon annan site? Någon som tog livet av henne när hon kom dit? Eller kom hon inte iväg pga eventuell svartsjuka och vrede ifrån FS? Jag har på nåt sätt svårt att tänka mig att hon kan ha undgått att hon är efterlyst, ifall hon inte sitter inlåst hos någon någonstans förstås, men då borde ju den personen hört om allt detta och tänkt "Oh shit" eller så.

Angående barnmisshandeln så är ju det rent vedervärdigt och det gör extremt ont i mamma hjärtat att läsa. Men både MJ och FS är lika vedervärdiga i den situationen. FS borde ha stått upp för sina barn ifall MJ var den drivande och MJ borde ha sagt ifrån ifall hon hade haft alla hästar hemma, på tal om det. Är det någon som vet om MJ hade någon slags personlighetsstörning? Någon sjukdom som påverkade hennes empati? Det kan ju vara relevant i motiv synpunkt om hon gjorde någon rejält förbannad utan att själv förstå vad hon gjorde? Samma kanske gäller barnmisshandeln, att hon pga något sånt inte förstått att det var fel till en början?

Bara ett par tankar som jag inte hittills har sett i tråden!
Citera
2010-08-11, 15:30
Medlem
Leelooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Lite konstigt att polisen intresserar sig för hjulspår som för några dagar sedan beskrevs som "färska". Det är ju redan en vecka sedan FS anhölls. Vet inte hur mycket det har regnat just där förstås, men här i Stockholmstrakten har det iaf kommit riktiga slagregn de senaste veckorna.

Undrar om det kan finnas några tomma sommarstugor i närheten? Övergivna hus eller lador?

Djurvännen Callas blev glad att höra om hästarna, djuren är människans bästa vänner.

Den här användaren har gjort en väldigt överensstämmande bild av området, tom med eventuella övergivna byggnader. För övrigt så har det regnat mycket här dom senaste dagarna så frågan är ju hur bra dom spåren egentligen är. Och som sagt om dom nu tror att hon är i området någonstans varför drar dom inte igång en skallgångskedja?

Citat:
Ursprungligen postat av wrigley
Har tagit mig tid att samla ihop lite info och föra in det på en googlekarta.

http://fileshare.se/files/marina.kmz

Nu är säkert detta inte hundra % rätt, men jag är uppväxt i trakterna spekeröd och jag vet vem vittnet Landström är. Och jag har både gått och cyklat vägen till ålevatten som barn.
Citera
2010-08-11, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean
Har också undrat över detta och har ett par kompletterande frågor.

Får ett intryck av att han är duktig på att manipulera. Jag menar, FS har ju levt ganska gott liv för att inte ha något jobb. Litet av snyltgäst, kanske. Kan det inte också vara så att FS kraftigt uppmuntrat och förstärkt MJs intressen för vissa områden? Och kanske även överfört litet av sin syn på "barnuppfostran"?

En intressant fråga: Skulle MJ behandlat FSs barn som hon gjorde om inte FS varit med?

Och när MJ gjorde slut på förhållandet verkar han inte ha gjort särskilt stora ansträngningar för att flytta.

Vem var det EGENTLIGEN som bestämde i det där förhållandet?

Jag har också tänkt så. Men så är jag väl partisk i mångas ögon också då jag är bekant till MJ. Men jag tänkte att det kanske var anledningen till att MJ ville förbjuda dem i sitt hus, för att hon kände att hon inte kunde hantera situationerna.

Hur som helst. ALLA här inne, även MJ:s vänner och bekanta tycker att det som framkommit från domarna är hemskt och oförsvarbart, men leder den här tråden någon vart genom att älta det fram och tillbaka?
Ingen här inne lär ha missat denna fakta (som hur obehagligt det än är, faktiskt är just FAKTA då det stått svart på vitt i offentliga dokument). Har någon en tanke om motiv eller GM i samband med detta så tycker jag självklart att man kan skriva om det. Men att älta själva händelsen..?
Citera
2010-08-11, 15:38
Medlem
utforskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Av en masochist, möjligen. Men knappast av en sadist.

Så talar en sadist...
Sista OT i detta inlägg.

Nej vänta lite nu!

Sadist är jag inte och masochist kan jag knappt stava till.

Men jag kan vara jävligt iskall.....
Citera
2010-08-11, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av *prosit*
Jag har också tänkt så. Men så är jag väl partisk i mångas ögon också då jag är bekant till MJ. Men jag tänkte att det kanske var anledningen till att MJ ville förbjuda dem i sitt hus, för att hon kände att hon inte kunde hantera situationerna.

Hur som helst. ALLA här inne, även MJ:s vänner och bekanta tycker att det som framkommit från domarna är hemskt och oförsvarbart, men leder den här tråden någon vart genom att älta det fram och tillbaka?
Ingen här inne lär ha missat denna fakta (som hur obehagligt det än är, faktiskt är just FAKTA då det stått svart på vitt i offentliga dokument). Har någon en tanke om motiv eller GM i samband med detta så tycker jag självklart att man kan skriva om det. Men att älta själva händelsen..?

Citera
2010-08-11, 15:57
Medlem
ulricehamnstjejs avatar
Det syntes en ramp på en utav fotona över fastigheten, Varför finns den där?Kan det vara något som teknikerna satt dit?
Citera
2010-08-11, 15:58
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean
Har också undrat över detta och har ett par kompletterande frågor.

Får ett intryck av att han är duktig på att manipulera. Jag menar, FS har ju levt ganska gott liv för att inte ha något jobb. Litet av snyltgäst, kanske. Kan det inte också vara så att FS kraftigt uppmuntrat och förstärkt MJs intressen för vissa områden? Och kanske även överfört litet av sin syn på "barnuppfostran"?

En intressant fråga: Skulle MJ behandlat FSs barn som hon gjorde om inte FS varit med?

Och när MJ gjorde slut på förhållandet verkar han inte ha gjort särskilt stora ansträngningar för att flytta.

Vem var det EGENTLIGEN som bestämde i det där förhållandet
?

Bara en reflektion i samband med det jag fetmarkerat... Som jag har fått det förklarat av de som är inne i BDSM-livet är det i normalfallet korrekt att säga att det är den undergivne i relationen som har den verkliga makten över BDSM-delen av relationen, för det är denne som sätter gränserna för är tillåtet och inte. OM detta sedan utsträcks till något som man lever i 7/24 och inte bara när korsetten är på i sängkammaren så tror jag att det mycket väl kan utvecklas till en situation där den dominanta parten faktiskt kommer i en beroendeställning mot den undergivne parten - i synnerhet om den senare är villig att acceptera undergivna handlingar lite mer på marginalen... Så att i det läget vilja göra slut, och säga till andra att det är slut, betyder inte att det bara är att kicka ut honom.

Det jag skriver är kanske en överförenkling, och de som är mer insatta i BDSM-världen än jag hoppas jag kan förtydliga, utveckla och korrigera, men det finns nog ändå något här som vi inte skall bortse ifrån.
Citera
2010-08-11, 15:59
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leelooo
Den här användaren har gjort en väldigt överensstämmande bild av området, tom med eventuella övergivna byggnader. För övrigt så har det regnat mycket här dom senaste dagarna så frågan är ju hur bra dom spåren egentligen är. Och som sagt om dom nu tror att hon är i området någonstans varför drar dom inte igång en skallgångskedja?

(Jag kan inte öppna den där filen, vill inte ladda ner något nytt på just den här datorn heller. Kanske kan kolla in den en annan gång.)

Angående skallgångskedja sa de ju häromdagen att "Nej, det är bara aktuellt när man letar efter levande personer, detta är en mordutredning" (ungefär nånting sånt).

Supermysko hur de uttrycker sig om det här!
Det blev tidigt en mordutredning samtidigt som de sa att Marina kunde vara vid liv... men nu säger de alltså som de gör om att de inte letar efter en levande person.
Men det verkar ju som om de inte letade efter en levande Marina tidigare heller.
Hur kunde de utesluta att hon inte låg skadad i skogen, eller tagit en båttur och kantrat?
Visste man verkligen tvärsäkert att hon inte höll sig undan frivilligt, eller hölls fången av någon?
Och hur kan man utesluta självmord?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in