2010-08-11, 16:04
Medlem
Doktordliszts avatar
Har tidigare i #1745 funderat kring hur MJ tog sig från parkeringen. Hade hon träffat någon på lägret i örebrotrakten som hon nu skulle bege sig till. Han kom kanske med sin bil och hämtade henne, kanske därför hon hade så bråttom, för att vara i tid till en nyfunnen vän. Och kontanter ville hon väl då ha med sig?!? Har detta övervägts i tråden; jag har inte sett det i alla fall.
Citera
2010-08-11, 16:13
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Jag kom fram idag och det var väl bra
Ja det var ju jättebra! Nu känner ju polisen till det och kan göra en utvärdering.

Varför den dystra smileyn? Jo, jag vet, jag har också ringt in tips och man kan känna sig litet osäker efteråt. Men det ÄR helt rätt att göra det.
Citera
2010-08-11, 16:14
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktordliszt
Ursprungligen postat av DeLorean
Om det nu är så att det var MJ som körde bilen in till Stora Höga och hon som gjorde bankomatuttaget så är väl det troliga att hon rest iväg någonstans och så har det hänt något. Hon kanske skulle träffa någon från DS eller den andra sajten. Och på sådana sajter kan det väl tyvärr finnas en och annan udda typ.

Kan det vara så att hon blev hämtad i bil av någon nämnd ovan? Är det spåret diskuterat?
Ja det var ju en tanke. Tror inte att den kommit upp tidigare.
Citera
2010-08-11, 16:16
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leelooo
En sak som jag har hittat är ett Ebay konto som MJ hade, där hon i början av Juli köpt ett flertal sexiga korsetter.
Bra jobbat!

Hur i hela friden bär man sig åt för att se vad någon annan köpt på nätet? Måste man inte vara en rätt bra hacker då, eller har du hittat nån smart genväg?
Citera
2010-08-11, 16:19
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av *prosit*
Jag har också tänkt så. Men så är jag väl partisk i mångas ögon också då jag är bekant till MJ. Men jag tänkte att det kanske var anledningen till att MJ ville förbjuda dem i sitt hus, för att hon kände att hon inte kunde hantera situationerna.

Hur som helst. ALLA här inne, även MJ:s vänner och bekanta tycker att det som framkommit från domarna är hemskt och oförsvarbart, men leder den här tråden någon vart genom att älta det fram och tillbaka?
Ingen här inne lär ha missat denna fakta (som hur obehagligt det än är, faktiskt är just FAKTA då det stått svart på vitt i offentliga dokument). Har någon en tanke om motiv eller GM i samband med detta så tycker jag självklart att man kan skriva om det. Men att älta själva händelsen..?
Hoppas du inte tycker att jag är en av dem som ältar själva händelsen?

Jag är mer ute efter att förstå det verkliga styrkeförhållandet mellan de två. Det kan ha betydelse när man ska göra antaganden om vad som har hänt.
Citera
2010-08-11, 16:24
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktordliszt
Har tidigare i #1745 funderat kring hur MJ tog sig från parkeringen. Hade hon träffat någon på lägret i örebrotrakten som hon nu skulle bege sig till. Han kom kanske med sin bil och hämtade henne, kanske därför hon hade så bråttom, för att vara i tid till en nyfunnen vän. Och kontanter ville hon väl då ha med sig?!?

Låter rimligt. Men förmodligen har polisen inte hittat någon konversation (i dator eller telefon) som tyder på att hon stämt möte med någon?

Däremot kanske hon åkte iväg på det där jippot i Örebro ensam - även om hon tidigare inte gått på så många liknande träffar. ("Nä, hon ville hålla det där privat" har väl sagts av någon som kände henne via Darkside.) För om hon nu verkligen bestämt sig för att förhållandet med FS måste ta slut kanske hon var lite impulsiv/desperat och stack iväg bara.
Citera
2010-08-11, 16:26
Medlem
Citat:
Hoppas du inte tycker att jag är en av dem som ältar själva händelsen?

Jag är mer ute efter att förstå det verkliga styrkeförhållandet mellan de två. Det kan ha betydelse när man ska göra antaganden om vad som har hänt.

Det tyckte jag inte. Du hade något konkret att komma med.
Citera
2010-08-11, 16:26
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Låter rimligt. Men förmodligen har polisen inte hittat någon konversation (i dator eller telefon) som tyder på att hon stämt möte med någon?

Däremot kanske hon åkte iväg på det där jippot i Örebro ensam - även om hon tidigare inte gått på så många liknande träffar. ("Nä, hon ville hålla det där privat" har väl sagts av någon som kände henne via Darkside.) För om hon nu verkligen bestämt sig för att förhållandet med FS måste ta slut kanske hon var lite impulsiv/desperat och stack iväg bara.

Finns det något bekräftat om att hon varit på Mansion?
Citera
2010-08-11, 16:27
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Finns det något bekräftat om att hon varit på Mansion?

Nej, det tror jag inte.
Utifrån vad som framkommit i tråden alltså, men jag är inte alls inne i de där svängarna, så...
Men folk i de kretsarna borde kanske veta om hon varit där förr någon gång?
Senast redigerad av Callas 2010-08-11 kl. 16:31.
Citera
2010-08-11, 16:31
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Nej, det tror jag inte.

Inköp av korsetter tycker jag tyder på en ny bekantskap och då ligger ju Mansion bra till.
Citera
2010-08-11, 16:35
Medlem
bagarn29s avatar
Skridskotjej skrev att de hade bråkat när de var på Tjörn den 27:e och samma dag hade hon glömt att gratta en bekant. Var det en bekant på något av pappas företag eller där hon jobbade?

Kan bråket ha handlat om att hon skulle till Mansion? Anta att hon aldrig kom hem till gården?
Anledningen till att polisen söker nära hennes hem i första hand kan det vara så att de inte tro att FS kan ha orkat bära henne alltför långt?
Citera
2010-08-11, 16:44
Medlem
Venators avatar
Citat:
Bra jobbat!

Hur i hela friden bär man sig åt för att se vad någon annan köpt på nätet? Måste man inte vara en rätt bra hacker då, eller har du hittat nån smart genväg?

Du kollar vilken feedback personen fått som köpare... Där finns under någon månad en länk kvar till varan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in