2010-08-09, 18:44
Medlem
MrBatess avatar
En sak är säker... det var fullmåne när hon försvann och den lyste upp marken rätt bra. Iaf här i Göteborg. Det kan ha hjälpt han vid en nattlig utflykt i skogen.
Citera
2010-08-09, 18:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Bankomatuttagen var kl 11. Så hon hann köra till Stora Höga (12 min enligt Eniro), ta ut pengarna, ställa bilen vid stationen och ta tåget någonstans. Tåget till Göteborg gick 12.50.
Men om exet var kvar det vet jag inte.
Det går bussar till Göteborg också. Det gick en buss (iaf enligt tidtabellen som gäller nu på onsdag) till Göteborg kl 11.44. Med byte i Göteborg hade hon varit i Stockholm kl 15.50.
Citera
2010-08-09, 18:47
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Det går bussar till Göteborg också. Det gick en buss (iaf enligt tidtabellen som gäller nu på onsdag) till Göteborg kl 11.44. Med byte i Göteborg hade hon varit i Stockholm kl 15.50.
Får jag bara fråga, kan ha missat, men vem/ vilka har sagt att M körde bilen 10:30?
Citera
2010-08-09, 18:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Får jag bara fråga, kan ha missat, men vem/ vilka har sagt att M körde bilen 10:30?
saffy t.ex. Jag tror jag har läst det på fler ställen.
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
En person mötte henne strax före 10.30 på vägen ner till Spekeröd. Hon körde mitt på vägen i rasande fart och svängde i sista stund för att undvika att krocka..hon var ensam i bilen
Citera
2010-08-09, 18:55
Medlem
Quarrels avatar
Jag har frågat en av mina tipsare om MJ:s vapensamling:
Citat:
Ja.En mindre,varav det mesta satt monterat på väggarna i form av knivar,sablar mm.
Att det däremot skulle rört sig om ngn direkt drivenhet inför vapen i sig stämmer inte utan snarare ett samlande av gamla vapen i sig.
Å för att förekomma ev mer eller mindre oinitierade tankegångar,nej..mig veterligen kan man vad Marina beträffar inte sammanlänka vapnen med ngn form av sexualitet som det svagt insinuerats om inte minnet sviker.
Citera
2010-08-09, 18:57
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Jo, men jag undrar vem och var de stod etc. Kanske vi aldrig får svar på men, vittnesuppgifter och trovärdighet...
Förvisso visste den/ de som såg henne inte att brott ev begåtts (alltså inte i chock) men ändå, ögonvittnen. De brukar kunna se både det ena och det andra som passar in i bilden.
Citera
2010-08-09, 18:59
Medlem
relativs avatar
Citat:

Fast vittnen.. nu har jag inte följt med i tråden och kanske finns det mer bevis än så, men är det bara ett vittne ställer jag mig skeptisk. Vittnen har ofta fel så man ska nog inte ta biluppgiften som någon absolut sanning.
Citera
2010-08-09, 19:08
Medlem
saffys avatar
Tack o lov är det inte ofta som bilar kör mitt i vägen och alldeles för fort! Därför minns man ju det utan att veta vad som hänt. Man blir rädd och förbannad och tittar ju extra noga vilken idiot det är som kör så?
Citera
2010-08-09, 19:18
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Det tycks röra sig om två olika fall. Det första med "placera inte apparaterna..." verkar höra till denna tråden. Det får mig att tänka på att någon elolycka eller liknande kan ha ägt rum. Det andra om mannen som hittades dekapiterad verkar vara ett annat ärende.

Eller förresten: Låter det inte i den delen av ditt citat som jag fetade, som den äldre kvinnan säger: "Nej, jag vet, jag var på info om det häromda'n bara"...?
Joo, det är möjligt... Varför kan de inte prata tydligt för
Citera
2010-08-09, 19:19
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Tack o lov är det inte ofta som bilar kör mitt i vägen och alldeles för fort! Därför minns man ju det utan att veta vad som hänt. Man blir rädd och förbannad och tittar ju extra noga vilken idiot det är som kör så?

@ Saffy:
Var det någon som kände MJ sedan innan, eller som kände igen henne när efterlysningen gick ut?
Känner du MJ och FS, eller "bara" boende i området?
Citera
2010-08-09, 19:20
Medlem
MrBatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av relativ
Fast vittnen.. nu har jag inte följt med i tråden och kanske finns det mer bevis än så, men är det bara ett vittne ställer jag mig skeptisk. Vittnen har ofta fel så man ska nog inte ta biluppgiften som någon absolut sanning.

håller med, ibland brukar ordet "sanningsvittne" även användas och bör kontrolleras. Hoppas polisen inte hängt upp sig på ett oklart vittnesmål, då lär man ju "aldrig" hitta henne efter denna eventuella bortkastade letningstid nära hemmet.
Citera
2010-08-09, 19:21
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Jag har frågat en av mina tipsare om MJ:s vapensamling:

Tänker på om det fanns något som skulle kunna vara ett mordvapen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in