2011-10-05, 22:30
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joakim65
Kan du ange var i telefonlistan jag hittar de samtalet?

Pröva att hångla upp FS på MSN
Citera
2011-10-05, 22:30
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joakim65
Kan du ange var i telefonlistan jag hittar de samtalet?
Jag hittar dem inte heller.
Citera
2011-10-05, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag hittar dem inte heller.
Vilket mobil nummer ringer AH finns inget nummer angivet i FUP799
men FS har tagit emot samtalet på vilken mobil telefon då?

Det skulle vara intressant att se telefonlistan för den mobilen
vi hittar kanske langaren i Sollebrunn då
Senast redigerad av Joakim65 2011-10-05 kl. 23:01.
Citera
2011-10-05, 23:01
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Kan du hänvisa till källa där tekniker lämnar sitt utlåtande för detta unika fenomen?

Kunskapen om hur sms vidarebefodras vid alla de olika scenarion som kan påverka dess väg till rätt mottagare är skrämmande dålig med tanke på den kopiösa mängden tvärsäkra inlägg som författas.

I princip alla tråddeltagare får IG i betyg av mig. På en punkt har ETT enda inlägg haft helt rätt.
Citera
2011-10-05, 23:36
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Kunskapen om hur sms vidarebefodras vid alla de olika scenarion som kan påverka dess väg till rätt mottagare är skrämmande dålig med tanke på den kopiösa mängden tvärsäkra inlägg som författas.

I princip alla tråddeltagare får IG i betyg av mig. På en punkt har ETT enda inlägg haft helt rätt.

Hade ju varit givande att få veta vilket

jag gissar på orienteraren, förresten vem är du som har "facit" på detta
Senast redigerad av jjagare 2011-10-05 kl. 23:39.
Citera
2011-10-05, 23:55
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Det är flera saker. Bland annat var det när han sov i MJ:s säng sist..var han köpte knarket är en stor ändring. Jag kan gå igenom de nya versionerna lite noggrannare någon dag. Det var en hel del..
Kan du precisera, när ändrade han version om det fetstilta?
Ur förhörsprotokollen:
https://www.flashback.org/sp32733588

Och bäddmadrasser fanns det också:
https://www.flashback.org/sp32733872

Kan det vara något annat han glömt?
Citera
2011-10-06, 00:02
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
FS bekräftar att AH ringde på födelsedagen, både till mobilen i telefonlistan och hem.
Sedan är det ju massor av folk som borde ha hört av sig på hans födelsedag via sms - men alla dessa sms fastnade någonstans i atmosfären och nådde aldrig fram - inkl. sms:et från MJ kl. 10:01:39. Å andra sidan befann sig FS just då i sin sovbil så det finns en viss möjlighet att han i sömnen har raderat sms på löpande band.
Citera
2011-10-06, 00:10
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Sedan är det ju massor av folk som borde ha hört av sig på hans födelsedag via sms - men alla dessa sms fastnade någonstans i atmosfären och nådde aldrig fram - inkl. sms:et från MJ kl. 10:01:39. Å andra sidan befann sig FS just då i sin sovbil så det finns en viss möjlighet att han i sömnen har raderat sms på löpande band.

Precis och för att inte tala om optikern som han borde gå till då han inte ser en stor fet blodfläck på sängbotten.
Han ser inte vad det är säger han minst 3 gånger i förhör.
Han såg aldrig Marina den 28 juli vilket är jävligt konstigt och inte heller har han alibi inte en enda käft har sett honom under denna aktuella tid.
Och då menar jag att han verkligen har rört på sig, men inget inte någon.
Citera
2011-10-06, 00:25
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo

Precis och för att inte tala om optikern som han borde gå till då han inte ser en stor fet blodfläck på sängbotten.
Han ser inte vad det är säger han minst 3 gånger i förhör.
Han såg aldrig Marina den 28 juli vilket är jävligt konstigt och inte heller har han alibi inte en enda käft har sett honom under denna aktuella tid.
Och då menar jag att han verkligen har rört på sig, men inget inte någon.
Det enda som liknar ett alibi är hans cigarettinköp i Lilla Edet 16.39 - och det är ett medvetet "alibi" eftersom han såg till att betala med kontokort (varefter han hade 24 kr kvar på sitt konto). På förfrågan varför han inte betalade cigaretterna kontant, svarar han: "Jag hade bara med mig den summa jag skulle handla [hasch] för."
https://www.flashback.org/sp32733347
Citera
2011-10-06, 00:32
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ur förhörsprotokollen:
https://www.flashback.org/sp32733588

Och bäddmadrasser fanns det också:
https://www.flashback.org/sp32733872

Kan det vara något annat han glömt?

Han har ju en del saker att förklara, undrar varför han börjar minnas helt plötsligt när han kommer ut. Kanske är det alkoholens/rökats påverkan som gör att han inte har koll på vad han sagt tidigare...
Citera
2011-10-06, 00:40
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Eftersom ingen av oss har fakta så måste vi hålla oss till teorier.

Men spelar det någon roll varför FS säger sig inte ha mottagit SMS:et? Om han hade mördat M och råkat skicka det till sig själv, hade det inte varit mer trovärdigt att radera SMS:et och påstå att det var M som sa "adjö"? Oavsett om han har mördat eller inte, vad har han för anledning att neka mottagandet?
Jag tror att FS skickade SMS:et till sig själv i syftet att senare kunna ”bevisa” att Marina levde och mådde bra den 29/7. Men när adrenalinpåslaget efter mordet och dess ”efterarbete” och haschdimmorna lagt sig insåg han vilket misstag han begått.

(Han insåg att det går kanske att förklara att Marina kunde befunnit sig där mobilen var när han messade systern den 28/7, men det går inte att förklara att Marina var kvar i hemtrakten dagen efter med tanke på innehållet i SMSet till C.)

Panik. Radering. Och, det som Mariooo redan beskrivit, förnekelse; det han förnekar finns inte.
Citera
2011-10-06, 00:53
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Det enda som liknar ett alibi är hans cigarettinköp i Lilla Edet 16.39 - och det är ett medvetet "alibi" eftersom han såg till att betala med kontokort (varefter han hade 24 kr kvar på sitt konto). På förfrågan varför han inte betalade cigaretterna kontant, svarar han: "Jag hade bara med mig den summa jag skulle handla [hasch] för."
https://www.flashback.org/sp32733347

Hade det inte varit väldigt misstänkt om FS hade alibi för tiden 27/7- 4/8?
Jag går inte runt och tänker på om jag har alibi när jag rör mig ute, gör du?

På den tiden jag själv var ute i svängen hade jag aldrig mer kontanter än nödvändigt trots att kortköp inte var uppfunnet då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in