2011-10-13, 01:43
Medlem
Kams avatar
Jag tror inte att den där skjortan skulle tilltala Marina. Hon skulle ev kunna tänkas sova i en tunn vid bomullsskjorta, men inte i en sådan där. Om det skulle vara så, att hon mördats i den där skjortan så skulle jag tro att allt saltvatten sköljt bort blodet. Det där är säkert en skjorta i syntet+bomullsmaterial. Den är säkert sköljd och sträckt innan den blåsts torr inför fotograferingen.
Citera
2011-10-13, 01:53
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Men Marina var ju blodig om hon nu skjutits.

Hur menar du nu? Skulle det ha varit blod kvar på skjortan?

Från http://www.dammsugning.se/detail.asp?type=tip&id=99

Som gammal mördare vet jag att blod är ett gissel. Inte minst att få bort blodfläckar. Lite husmorsknep om fläckborttagning fixar biffen. Är det mycket blod skall man helst inte gå till kemtvätten som jag gör i min film utan man skall använda sin tvättmaskin hemma. Blodfläckar avslöjar en nämligen.
Gör så här: Fukta Bodfläcken med kallt vatten och strö på rikligt med salt. Tvätta sedan plagget/lakanet i kallt vatten. Vid behov även med såpa/tvål. Vips så är alla bevis borta! Kunskaper i fläckborttagning räddar mördare!

Så med andra ord. En blodig skjorta som får ligga i kallt saltvatten en längre tid blir väldigt ren från blod...
Citera
2011-10-13, 02:50
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Men vad sa FS hon bar när hon gick, jag vet att det sades hon hade shorts, men jag hittar ingen information om vad hon bar till shortsen.

Ja, det där är riktigt intressant.

FS har även meddelat i kväll att Marina hade en skjorta som var lik den Efterlyst visade upp.
.

Åh då kan man nog utesluta att det är Marina om Fredrik påstår att Marina hade en sån skjorta den jävla grisen.
Så som sagt vad så är han den som är minst trovärdig här och han har väl grävt ner henne för det här är inte Marinas kroppsdel man hittat det fattar man nu.

Sluta framhåll denna mördaren som någon sanning här han ljuger och drillar bort dig för lätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jag tror inte att det är en arrangerad brottsplats i första hand, men jag börjar nu, efter vissa nya iakttagelser idag, ändå tveka på om kulhålet verkligen kan påvisas höra ihop med den händelse som man påstår har skett i sängen.

Det jag menar är att om det finns en annan förklaring som kan påvisa att kulhålet och blodet inte hänger ihop på det sätt som åklagaren gissar så tror jag att det är fullt möjligt att brottsplatsen kan vara arrangerad.

Hinner inte utveckla mer nu utan får se om jag kan göra det senare.
'
Ja kulhålet fanns inte innan i alla fall det är ett säkert budskap.
Kriminalarna som utreder detta tror att det tillhör det här blodet och mordet på Marina vilket även jag förstår att så är fallet.

Att en plats skulle vara riggad för mord är ju för fan sanslöst och inget annat.
Ta fram fall med riggade brottsplatser tack i svensk mordhistorik det bör väl vara unikt i så fall.

Eller är det möjligt att Fredrik hjärntvättat dig och använder dig som hans språkrör här?

Vem riggade platsen av vilken anledning då?
Ingen misstänkt finns dom flesta är avskrivna så det bör ju finnas grunder då att misstänka en sån orimlighet.

Ett enkelt mord i svartsjuka och separation samt en luffare med ett brottsregister som tyder på att han både kan stjäla andras kort och kan grannes kod och ta ut pengar.

Han är dessutom våldsam och mördar djur.
Arbete vet han inte vad det är och narkoman med motiv vad mer behövs ?
En kropp möjligen.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-10-13 kl. 02:57.
Citera
2011-10-13, 07:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
.

Åh då kan man nog utesluta att det är Marina om Fredrik påstår att Marina hade en sån skjorta den jävla grisen.
Så som sagt vad så är han den som är minst trovärdig här och han har väl grävt ner henne för det här är inte Marinas kroppsdel man hittat det fattar man nu.

Sluta framhåll denna mördaren som någon sanning här han ljuger och drillar bort dig för lätt.

'
Ja kulhålet fanns inte innan i alla fall det är ett säkert budskap.
Kriminalarna som utreder detta tror att det tillhör det här blodet och mordet på Marina vilket även jag förstår att så är fallet.

Att en plats skulle vara riggad för mord är ju för fan sanslöst och inget annat.
Ta fram fall med riggade brottsplatser tack i svensk mordhistorik det bör väl vara unikt i så fall.

Eller är det möjligt att Fredrik hjärntvättat dig och använder dig som hans språkrör här?

Vem riggade platsen av vilken anledning då?
Ingen misstänkt finns dom flesta är avskrivna så det bör ju finnas grunder då att misstänka en sån orimlighet.

Ett enkelt mord i svartsjuka och separation samt en luffare med ett brottsregister som tyder på att han både kan stjäla andras kort och kan grannes kod och ta ut pengar.

Han är dessutom våldsam och mördar djur.
Arbete vet han inte vad det är och narkoman med motiv vad mer behövs ?
En kropp möjligen.

Du får ha lite överseende med FS vänner.. Enligt vittnesmål i FUP är FS oerhört manipulativ och kan få helt absurda saker att låta normala. Det finns tyvärr lättmanipulerade människor..
Citera
2011-10-13, 07:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Jag har läst detta och jag påminns om detta av dig nu. Skulle en alternativ GM återvända till BP och fixa detta med Camo-filt o madrasser några dagar senare? Det verkar långsökt.

Det låter oerhört långsökt. Filten och FS madrasser lades på för att dölja blodet och senast den 4 augusti. Det är helt galet att tro att en annan person än FS skulle göra sig av med kropp, sängkläder, bäddmadrasser osv för att dölja vad som skett.
Citera
2011-10-13, 08:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det är ju märkligt att polis/åklagare inte gått vidare med Hollandspåret eftersom Marina tidigare vart där då hon träffat en kille mellan förhållandet P/FS.
Och på den Hollandsresan så nämnde hon inget till sina föräldrar att hon skulle iväg.

Sen att Fred också i förhör nämner Hollandspåret och en kille Allan som M skulle träffa vid tiden då hon försvann kan ju tyckas vara ett sammanträffande.
Varför avslutades polisförhör med Fred efter att han kommit med sådana tips i nov-10?

Det framgår klart och tydligt i överklagan att det inte finns något Hollandspår. Så det har dom kollat. Vittnen uppfattar inte alltid saker rätt.
Läser inte du de dokument som finns tillgängliga?
Senast redigerad av Mariooo 2011-10-13 kl. 08:10.
Citera
2011-10-13, 09:22
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Det låter oerhört långsökt. Filten och FS madrasser lades på för att dölja blodet och senast den 4 augusti. Det är helt galet att tro att en annan person än FS skulle göra sig av med kropp, sängkläder, bäddmadrasser osv för att dölja vad som skett.
MJ kan själv ha bytt madrasser långt innan hon försvann, det är inte speciellt långsökt.
Vi kommer antagligen aldrig att få veta om det en bäddmadrass med 2 l blod i.
Citera
2011-10-13, 09:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
det resonemanget köper jag inte. det hade sett illa ut om polisen inte hade återställt sängen i det skick de fann den OM de nu hade tagit bort cammo-fleece-filten.
Och OM de nu hade tagit bort camouflagefilten, vad hade de ev hittat då tror du?
Citera
2011-10-13, 09:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
MJ kan själv ha bytt madrasser långt innan hon försvann, det är inte speciellt långsökt.
Vi kommer antagligen aldrig att få veta om det en bäddmadrass med 2 l blod i.

Hon kan inte ha gjort detta långt innan hon försvann. Blodet var inte äldre än från slutet av Juli.
Enligt FS låg det bäddmadrasser i sängen den 27 juli. Det är långsökt att tro att Marina fixat detta med byte av madrasser, kasta de gamla osv, varför? och allt detta utan att FS märker något. Han gick ju hemma.
Citera
2011-10-13, 09:50
Bannlyst
En av Marinas killkontakter är ifrån Lidköping. Det var där hon träffade honom första gången. FUP 563.
Marina hade haft lite sms-kontakt med denna kille och frågat om hon kunde komma förbi då hon skulle på sin "roadtrip". Killen avböjde dock. FS den nyfikna typen har väl sett deras sms och såg en kille han skylla på. FS kan ha blandat ihop Lin och Lid då MJ nämner Linköping i sms till den här killen, eller så har MJ skrivit fel i smset? Menade hon Lidköping? (Det är också en variant).
Citera
2011-10-13, 09:54
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Hon kan inte ha gjort detta långt innan hon försvann. Blodet var inte äldre än från slutet av Juli.
Enligt FS låg det bäddmadrasser i sängen den 27 juli. Det är långsökt att tro att Marina fixat detta med byte av madrasser, kasta de gamla osv, varför? och allt detta utan att FS märker något. Han gick ju hemma.
Blodet går öht inte att datera vilket tydligt framkommer i rättegång.
Citera
2011-10-13, 09:54
Bannlyst
Citat:
Nu får du nog hänga med lite!
Bäddmadrasserna som låg i sängen fanns inget blod på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in