2011-10-09, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag tycker det här ser ut som två köp av samma spel. FS säger att de köpte från en annons på Blocket. När avtalet var i hand köpte säljaren från ditt bolag för 18.000 och sålde till M för 28.000. En skaplig hacka. Så länge det inte är förbjudet att köpa billigt och sälja dyrt tycker jag inte att vi går ut med namn i den här tråden.

De kan ju även vara FS som blåste Marina på 10.000 kr och att köpet inte gick via Blocket
Citera
2011-10-09, 21:33
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joakim65
De kan ju även vara FS som blåste Marina på 10.000 kr och att köpet inte gick via Blocket

Eller Marina som blåste FS och påstod att det kostade 28 000 kr.
Citera
2011-10-09, 21:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joakim65

Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Detta kan bara M svara på. Om säljaren säger att han sålde till en man kan det vara mellanhanden. Om han öht svarar. FS är ingen idé att fråga.

Så vad är det för mening med att fortsätta diskutera detta? Det säger ingenting om var M är.
Citera
2011-10-09, 21:41
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Eller att det kostade 18 000 kr + en båtmotor. - Här finns många möjligheter.
Citera
2011-10-09, 21:45
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Eller att det kostade 18 000 kr + en båtmotor. - Här finns många möjligheter.

Pratar vi nu om en Mariner eller en Mercury?
Citera
2011-10-09, 22:00
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Pratar vi nu om en Mariner eller en Mercury?
Varför inte en Yamaha? - Eller en båt? - Hade jag varit MJ hade jag utnyttjat mina kontakter i båtbranschen och bytt till mig spelet utan kontanter. - Hade jag varit X hade jag snott en prisvärd båt och gjort en snabb affär...
Citera
2011-10-09, 22:06
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Varför inte en Yamaha? - Eller en båt? - Hade jag varit MJ hade jag utnyttjat mina kontakter i båtbranschen och bytt till mig spelet utan kontanter. - Hade jag varit X hade jag snott en prisvärd båt och gjort en snabb affär...

Menar du att båtar och båtmotorer är gratis, de kostar skjortan.

Vem är X?

Bara för att du stjäl båtar och motorer för att byta och sälja så gör inte alla det, någonstans drar de flesta av oss gränsen.
Citera
2011-10-09, 22:24
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Menar du att båtar och båtmotorer är gratis, de kostar skjortan.

Vem är X?

Bara för att du stjäl båtar och motorer för att byta och sälja så gör inte alla det, någonstans drar de flesta av oss gränsen.
Du verkar ha missat att detta är en krim-tråd. - Du har väl aldrig gjort X sällskap och flippat ut?
Citera
2011-10-09, 23:04
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Du verkar ha missat att detta är en krim-tråd. - Du har väl aldrig gjort X sällskap och flippat ut?

Nej, jag har inte missat det, snarare du som har missat att detta inte är en konspirationstråd.

Så, flipperspel, båtmotorer och snabba affärer, hur för det oss närmare en lösning av Marinas försvinnande?
Citera
2011-10-09, 23:15
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Det är nog vi skribenter i denna tråd som tycker att alla såna här skitsaker inte har något med Marinas försvinnande att göra.

Eller menar du att det leder oss till en lösning.
Fel. Det verkar bara vara du och Quarrel som inte anser att flipperaffären kan ha med ”försvinnandet” av, dvs mordet på, Marina att göra. Information kring flipperspelet är definitivt en av de saker som leder tråden framåt. Det har beskrivits flera goda skäl att undersöka detta bättre. Läser du inte tråden? En kort repetition av det jag kommer ihåg:

1. Ytterligare ett mordmotiv: Det kan ha varit FS som, även denna gång, efter ett antal försök fick ut 18 000:- från Marinas kort den 3/7. Pengarna skulle dras från hennes konton den 28/7. Marina kollar sina konton den 27/7 och konfronterar FS…

2. FS utflippade reaktion här i tråden när diskussioner kring koder till korten och flipperaffären kom upp. Jag skulle inte lita på de säljaruppgifter du fått av FS. Han kan ha kvar någon vän som ställer upp och ”agerar” säljare om någon här från tråden tar kontakt. Om inte annat kan det finnas någon som tror honom när han pratar om det ”feta” skadeståndet. I hans värld kan man förmodligen köpa de flesta tjänster.

3. Forskning av köpet kan leda fram till information om en säckkärra använts. I så fall har Fs ljugit om en sådan kärras existens. Varför?
Citera
2011-10-09, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Vilket tjafs med PM och hemligheter. Jag har tagit fram uppgifterna. Det kan alla med en gnutta fantasi göra. Ser även att firman som säljaren arbetar hos har utlämningsställe Hisings Backa.

Du överraskade mig med ett av dina tidigare inlägg. Där får du ett formligt utbrott för att vi är några som intresserar oss för flipperspelsköpet. Vem är du att bli förbannad på oss andra. Du har minsann vältrat dig i spekulationer som vi andra kanske tycker är ovidkommande. Men inte skäller vi på dig för det.
Fick du fram om säljaren tillhandahöll kärra eller hade köparen med sig en säckkärra
Citera
2011-10-09, 23:21
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag tycker det här ser ut som två köp av samma spel. FS säger att de köpte från en annons på Blocket. När avtalet var i hand köpte säljaren från ditt bolag för 18.000 och sålde till M för 28.000. En skaplig hacka. Så länge det inte är förbjudet att köpa billigt och sälja dyrt tycker jag inte att vi går ut med namn i den här tråden.
Två köp!? - MJ köper av säljare 1 från en Blocket-annons för 28 000, säljare 1 köper av säljare 2 för 18 000 - och sedan betalar MJ 28 000 kr till säljare 1? - Är det korrekt uppfattat, eller har jag missat något väsentligt av denna svindlande affär? - FS vill alltså göra gällande att en Blocket-säljare har sålt ett spel för 28 000 som denne själv gett 18 000 för - och detta inom en mycket kort tidsrymd, ja, t o m så kort att Blocket-säljaren ännu inte betalat säljare 2 innan han sålde spelet till MJ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in