2011-10-05, 16:37
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Du kanske har rätt, har du någon fundering kring vem det i såfall skulle ha varit som skickade sms:et, eftersom du inte tror att det är FS?
Vi vet ju redan att det är MJ:s mobil som skickade ett sms till FS:s mobil. Om FS då innehade bägge mobilerna så är det han som står bakom sms:et (eller den manöver som gav upphov till ett sms).
Citera
2011-10-05, 16:38
Bannlyst
Det här med teknik..Marina tog alltid med sig sin laptop när hon skulle iväg. Det innebär väl att de hade mobilt bredband? Mrs Magooo skrev för ett par dagar sen att lät som att någon dragit ur sladden till Marinas dator. Kan FS haft med sig de bärbara datorerna på sina färder? Kan det i så fall öppna upp för nya hypoteser?
Citera
2011-10-05, 16:46
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Försök glömma langare, vi kan inbilla oss att han träffade en hora istället.

Till saken hör att FS vill inte uppge alibi för dessa få timmar, det är varken kriminellt eller gör någon skyldig.

Han kunde svarat att "jag minns inte", eller "jag vägrar berätta". Men han berättade ändå viss information med vissa restriktioner.

Kanske han var i hamnen i Gbg på porrklubb och han tyckte att det var hans privata bussiness.
Jaså, han berättade var han varit "med vissa restriktioner"!? - Nej, det gjorde han inte; han ljög eftersom han inte ville redovisa att han befunnit sig i Brobacka-området och kommit hem vid 20:30-tiden, varken mer eller mindre. - 20:40:15 till 20:40:29 = 14 sek Facebook. Det innebär att han efter cigarettinköpet 16:39 har c:a fyra timmar att redovisa på gängse sätt; inte bara genom en massa påhitt som ej kan verifieras. Att han inte kan göra det är i ett mordfall där han själv är misstänkt, är minst sagt självmarkerande.
Citera
2011-10-05, 16:50
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Vi vet ju redan att det är MJ:s mobil som skickade ett sms till FS:s mobil. Om FS då innehade bägge mobilerna så är det han som står bakom sms:et (eller den manöver som gav upphov till ett sms).

Jag är inte så förvånad, jag vet du kan. En eloge för denna sammställning.
Citera
2011-10-05, 16:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jaså, han berättade var han varit "med vissa restriktioner"!? - Nej, det gjorde han inte; han ljög eftersom han inte ville redovisa att han befunnit sig i Brobacka-området och kommit hem vid 20:30-tiden, varken mer eller mindre. - 20:40:15 till 20:40:29 = 14 sek Facebook. Det innebär att han efter cigarettinköpet 16:39 har c:a fyra timmar att redovisa på gängse sätt; inte bara genom en massa påhitt som ej kan verifieras. Att han inte kan göra det är i ett mordfall där han själv är misstänkt, är minst sagt självmarkerande.
Han gjorde något ljusskyggt i Sollebrunn. Gömde lik, träffade langare, träffade hora. Vad det än var spelar ingen roll, hans svar blir detsamma. Han vill inte berätta vad han gjorde eller var han var. Är det så konstigt?
Citera
2011-10-05, 16:53
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:

Det var det jag menade, dessa 4 timmar vill han inte uppge var han varit och då kan man spekulera i vad som helst, horor, langare eller fisketur med mera.

Skälet till att han inte vill uppge det är att han inte vill avslöja langaren.
Citera
2011-10-05, 17:38
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Det här med teknik..Marina tog alltid med sig sin laptop när hon skulle iväg. Det innebär väl att de hade mobilt bredband? Mrs Magooo skrev för ett par dagar sen att lät som att någon dragit ur sladden till Marinas dator. Kan FS haft med sig de bärbara datorerna på sina färder? Kan det i så fall öppna upp för nya hypoteser?

Det är så att man har sett detta och den har dragits ur hennes dator det har man i FUP:
Citera
2011-10-05, 18:08
Medlem
MrsMagoos avatar
Brevet från Marina till Fredrik är talande.

Citera
2011-10-05, 18:23
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det är så att man har sett detta och den har dragits ur hennes dator det har man i FUP:

Detta säger ingenting, vid denna tidpunkt kan Marina varit hemma.

Vad är det för telefonsamtal han pratar om, har det skett samtal på telefon vid 14 tiden?
Citera
2011-10-05, 18:29
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Detta säger ingenting, vid denna tidpunkt kan Marina varit hemma.

Vad är det för telefonsamtal han pratar om, har det skett samtal på telefon vid 14 tiden?

Systern tror jag ringer till Marina och hon svarar inte sen skickar hon sms och får svar ....Linköping.
Jag uppfattar det så.

Nja man kan inte missa den man kontrollerar en hel dag direkt ända till klockan 14.00.
Citera
2011-10-05, 18:33
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Systern tror jag ringer till Marina och hon svarar inte sen skickar hon sms och får svar ....Linköping.
Jag uppfattar det så.

Nja man kan inte missa den man kontrollerar en hel dag direkt ända till klockan 14.00.

Just det, det är systerns samtal som inte besvaras, men hon får ett sms till svar där det meddelas att "Marina" är på väg till Linköping.
Citera
2011-10-05, 18:38
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Jag uppfattar det så.

Om Marina var i livet så skulle hon mellan 10:00-10:30 åkt till bankomaten, nästan krockat med K, tagit ut pengar vid 10:55, med vissa besvär, och sedan åkt hem för att slutligen starta/stänga av sin dator.

Därefter har hon, som svar på systerns samtal skickat sms och strax därefter gjort en fordonsförfrågan.

Om vi nu leker med tanken att detta är sant, vad kan ha hänt sen, kan man tänka sig ett scenario vad Marina har gjort efter 14:39?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in