2011-10-05, 18:50
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Om Marina var i livet så skulle hon mellan 10:00-10:30 åkt till bankomaten, nästan krockat med K, tagit ut pengar vid 10:55, med vissa besvär, och sedan åkt hem för att slutligen starta/stänga av sin dator.

Därefter har hon, som svar på systerns samtal skickat sms och strax därefter gjort en fordonsförfrågan.

Om vi nu leker med tanken att detta är sant, vad kan ha hänt sen, kan man tänka sig ett scenario vad Marina har gjort efter 14:39?

Nej det är orimligt att tänka åt det hållet då jag vet att då folk mördas eller dör så är det just kontakten som man bryter med vänner /familj , syskon osv som är den punkten som är viktig.
Alltså hon hördes inte av efter den 27 juli runt kvällskvisten till systern om jag minns rätt.
Sen datorn och chatt osv det är en fråga som man kan vända och vrida på vem det är som sitter där till närmare klockan 01.00.
Jag tror det är Marina och sen efter det lever inte hon mer det är min grundstolpe här.

Han har inget alibi alls för den aktuella tiden.
Han får brev från Marina där hon beskriver hat och illamående.
Hon vill inte ha honom och hon föder honom så han har alla anledningar att mörda Marina.
Sen skriver hon om hans lögner och hur dum hon känner sig och utnyttjad.

Ser att han hade avlivningserbjudande till en plats han va på hos ett par angående en kviga.
Kvinnan där ansåg att det var osmakligt förslag.
Hundarna, katterna och människa nej han är obehaglig och jag tror aldrig jag läst om en person som är så illa omtyckt som den här.
Marina skriver tydligt vilka problem han har som ekonomi och hans barn osv som hon inte vill vara indragen i. Hon tycker dessutom det är hemskt då han höjer rösten och skäller då andra lyssnar.

Nej jag är ledsen den här göken är livsfarlig och otroligt manipulerande och ljuger som den värste borstbindaren,.
Han är som klippt och skuren för att utföra ett sånt här dåd och det finns indicier som är starka enligt mig. Ta fram kroppen sen är det klappat och klart.

Funderar på att han inte vet så mycket just om vad Marina gör den 28 juli, men andra saker har han järnkoll på och han är påläst sin egen undersökning och har allt i huvudet,.
Man måste lösa det här mordet anser jag och jag mår illa på den här typen av människa.
Egotrippad allt handlar om honom om man ska se till vad Marina skrev,.

En sak till han slog henne det står i förhöret om jag uppfattat det korrekt en gång har han burit hand på Marina. Och innan henne så har han våldstendenser.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-10-05 kl. 18:56.
Citera
2011-10-05, 18:55
Bannlyst
Citat:
Om Marina var i livet så skulle hon mellan 10:00-10:30 åkt till bankomaten, nästan krockat med K, tagit ut pengar vid 10:55, med vissa besvär, och sedan åkt hem för att slutligen starta/stänga av sin dator.

Därefter har hon, som svar på systerns samtal skickat sms och strax därefter gjort en fordonsförfrågan.

Om vi nu leker med tanken att detta är sant, vad kan ha hänt sen, kan man tänka sig ett scenario vad Marina har gjort efter 14:39?

Det finns inget att spekulera kring. Ingen har sett henne. Ingen har stämt träff med henne. Hon har inte kontakt med någon. Hon går väl en otroligt långsam promenad och har på förmiddagen dagen efter kommit till Stora höga. Det är det enda jag kan komma på. Nu är det din tur..
Citera
2011-10-05, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Det finns inget att spekulera kring. Ingen har sett henne. Ingen har stämt träff med henne. Hon har inte kontakt med någon. Hon går väl en otroligt långsam promenad och har på förmiddagen dagen efter kommit till Stora höga. Det är det enda jag kan komma på. Nu är det din tur..

Jag förstår inte. var det så att hon brukade höra av sej varje fm till systern eller till sin mor? För det som ni bl a MrsMagoo, säger är ju att Marina måste ha mördats natten till den 28 juli, för sen har ingen hört av henne?
På natten brukar man väl inte ringa anhöriga? På fm borde hon ju inte redan vara saknad? Hon var ju en vuxen kvinna med eget liv?
Det är detta jag menar när jag säger att jag tror att det var MJ som tog ut pengarna för att ev avsluta någon affär med FS och sen är ju frågan; Vad hände när hon kom tillbaka hem? Varför kunde inte mordet skett på em den 28 juli?
Det kan ju inte bara förklaras genom att ingen hörde av henne efter sista chatten natten till den 28.
Citera
2011-10-05, 19:13
Medlem
Min erfarenhet är att människor som ljuger försöker att vara så nära sanningen som möjligt, för att komma ihåg sin lögn.
Om Marina var skittrött på FS och på morgonen den 28 juli bad honom att dra. FS säger att Marina bad honom att hålla sej borta på kvällen. Dom grälade och FS hävdar att han först vill ha betalt för det som han lagt på bilen, för den vill kanske inte Marina att han ska ta. Hon åker iväg, stressad och förbannad och ska ta ut pengar till FS. Han i sin tur tror kanske att Marina bara hävdar det och att hon istället åker till Tjörn.
Förmodligen har dom ju grälat ett antal gånger och sen har kanske Marina tyckt synd om FS, och ångrat sej och inte gjort verklighet av sina hot. Men denna gången kommer hon hem och har med sej pengar och FS förstår att hon menar allvar. Vad hände sen? Fs får spel och...Och sen åker han sin runda som han säger och köper säkert sitt röka också, men vad gör han mer?
Citera
2011-10-05, 19:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tanger
Jag förstår inte. var det så att hon brukade höra av sej varje fm till systern eller till sin mor? För det som ni bl a MrsMagoo, säger är ju att Marina måste ha mördats natten till den 28 juli, för sen har ingen hört av henne?
På natten brukar man väl inte ringa anhöriga? På fm borde hon ju inte redan vara saknad? Hon var ju en vuxen kvinna med eget liv?
Det är detta jag menar när jag säger att jag tror att det var MJ som tog ut pengarna för att ev avsluta någon affär med FS och sen är ju frågan; Vad hände när hon kom tillbaka hem? Varför kunde inte mordet skett på em den 28 juli?
Det kan ju inte bara förklaras genom att ingen hörde av henne efter sista chatten natten till den 28.

Jag har själv föreslagit detta i trådens begynnelse. Att Marina och FS grälat. Han säger att han kan ge sig iväg om han får pengar så han klarar sig ett tag. Då lades mycket vikt vid vittnet som sett FS vid bankomaten och att grannarna aldrig såg Marinas bil återvända. Nu kan vi eventuellt bortse från eventuella vittnen vid bankomaten.
Det som talar emot att Marina fortfarande lever denna dag är att hon inte svarar på smset som kom strax före 12.00. Hon brukade alltid svara.
Jag tycker också att det är konstigt att Marina först tar ut 5000 från ett konto, misslyckas med det andra kontot och tar då ut 5000 till från det första. Varför inte allt på en gång från första kontot? Hur mycket hade hon i så fall tänkt ta ut? Om hon hade kunnat koden vill säga?
Citera
2011-10-05, 19:16
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Glöm inte bort de 22 kontaktförsöken som är gjorda av abonnenter vars identitet vi inte känner och tydligen inte polisen heller, av vad som framgår av telefonsammanställningen.
Citera
2011-10-05, 19:18
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Jag har själv föreslagit detta i trådens begynnelse. Att Marina och FS grälat. Han säger att han kan ge sig iväg om han får pengar så han klarar sig ett tag. Då lades mycket vikt vid vittnet som sett FS vid bankomaten och att grannarna aldrig såg Marinas bil återvända. Nu kan vi eventuellt bortse från eventuella vittnen vid bankomaten.
Det som talar emot att Marina fortfarande lever denna dag är att hon inte svarar på smset som kom strax före 12.00. Hon brukade alltid svara.
Jag tycker också att det är konstigt att Marina först tar ut 5000 från ett konto, misslyckas med det andra kontot och tar då ut 5000 till från det första. Varför inte allt på en gång från första kontot? Hur mycket hade hon i så fall tänkt ta ut? Om hon hade kunnat koden vill säga?

Hon svarar inte på sin mobil då systern ringer och sen svara någon via ett sms istället för att svara.
Bråkade gjorde dom den 27 juli.

Han är känd sen innan att plocka ut andras pengar och han är dömd för det också.
Kall som en fisk.
Citera
2011-10-05, 19:19
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Citat:

Nej det är orimligt att tänka åt det hållet då jag vet att då folk mördas eller dör så är det just kontakten som man bryter med vänner /familj , syskon osv som är den punkten som är viktig.
Alltså hon hördes inte av efter den 27 juli runt kvällskvisten till systern om jag minns rätt.
Sen datorn och chatt osv det är en fråga som man kan vända och vrida på vem det är som sitter där till närmare klockan 01.00.
Jag tror det är Marina och sen efter det lever inte hon mer det är min grundstolpe här.

Han har inget alibi alls för den aktuella tiden.
Han får brev från Marina där hon beskriver hat och illamående.
Hon vill inte ha honom och hon föder honom så han har alla anledningar att mörda Marina.
Sen skriver hon om hans lögner och hur dum hon känner sig och utnyttjad.

Ser att han hade avlivningserbjudande till en plats han va på hos ett par angående en kviga.
Kvinnan där ansåg att det var osmakligt förslag.
Hundarna, katterna och människa nej han är obehaglig och jag tror aldrig jag läst om en person som är så illa omtyckt som den här.
Marina skriver tydligt vilka problem han har som ekonomi och hans barn osv som hon inte vill vara indragen i. Hon tycker dessutom det är hemskt då han höjer rösten och skäller då andra lyssnar.

Nej jag är ledsen den här göken är livsfarlig och otroligt manipulerande och ljuger som den värste borstbindaren,.
Han är som klippt och skuren för att utföra ett sånt här dåd och det finns indicier som är starka enligt mig. Ta fram kroppen sen är det klappat och klart.

Funderar på att han inte vet så mycket just om vad Marina gör den 28 juli, men andra saker har han järnkoll på och han är påläst sin egen undersökning och har allt i huvudet,.
Man måste lösa det här mordet anser jag och jag mår illa på den här typen av människa.
Egotrippad allt handlar om honom om man ska se till vad Marina skrev,.

En sak till han slog henne det står i förhöret om jag uppfattat det korrekt en gång har han burit hand på Marina. Och innan henne så har han våldstendenser.

Ett genomtänkt och bra svar.

Undrar var det finns information om att han har rört Marina, det har jag inte sett förut?
Citera
2011-10-05, 19:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Glöm inte bort de 22 kontaktförsöken som är gjorda av abonnenter vars identitet vi inte känner och tydligen inte polisen heller, av vad som framgår av telefonsammanställningen.

Var i hela friden hittar du dem?
Citera
2011-10-05, 19:22
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ett genomtänkt och bra svar.

Undrar var det finns information om att han har rört Marina, det har jag inte sett förut?

Det står i FUP om jag inte sett fel dvs, men det tror jag inte.
Och att han bankat på dom xen innan är ju uppenbart i FUP:

815
Fredrik erbjöd sig vid något tillfälle, att om de hade någon ko, kalv eller kviga, som skulle
avlivas, så kunde Fredrik ordna detta.
Berg uppger, att han beskrev, hur avlivandet skulle ske på ett för Berg motbjudande sätt.

Citat:
Var i hela friden hittar du dem?

Inget att notera om det finns inget som är misstänkt eller upptaget i relevant pågående utredning.

Dagen innan nyår 1995
På fråga om hur Fredrik reagerade efteråt då han slagit henne i badrummet dagen före nyår
1995, uppger G*nilla att det tillfället minns hon inte så väl. "Jag gick nog och la mig och
Fredrik stannade kvar i badrummet. Då jag vaknade på morgonen, låg han också i sängen
minns jag. "Jag var rätt full den gången själv."

Sommar/vår 1996 Årjäng
På fråga om vad som hände vid tillfället våren/sommaren 1996 i Årjäng, uppger G*nilla att
hon svimmade av och vet inte varför han slutade strypa henne. "Han var ju borta då jag
vaknade. Jag liftade in till Årjäng och hem till Tommy som vi bodde hos. Fredrik
kom senare, nästa dag och bad om ursäkt. Sa att han var ledsen." G*nilla uppger att hon inte
vet var han hade varit eller vad han hade gjort

Om Fredrik
Fredrik tog inte på sig slagen. Han ursäktade våldet, men han sa att det var jag som gjorde
honom arg." Fredrik hade alltid en förklaring. Förklaringen var alltid densamma. Att jag
gjorde honom arg.

Tiden före graviditeten
Förutom de specifika tillfällen Gu berättat om uppger hon att Fredrik slog henne i
genomsnitt 3-4 gånger/månaden när det var som värst. Han gav henne örfilar, slag med
öppen hand alternativt knuten hand. Någon gång slog han henne med knytnäve i magen. Han
använde aldrig något tillhygge. Oftast slog han 2-3 örfilar/slag sedan stoppade han.

Våldtagen
På fråga om Fredrik gjorde E illa någon gång, uppger Emelie att det gjorde han, en
gång. "Han våldtog mig." Em blir tyst en stund. "Jag har inte berättat detta för någon och
jag har inte anmält det."
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-10-05 kl. 19:32.
Citera
2011-10-05, 19:34
Bannlyst
FS påstår att alla vittnen ljuger om honom. Det är inte särskilt troligt. Han påstår att exet hade anledning att smutskasta honom då de hade någon sorts vårdnadstvist...det är lögn. Han gav frivilligt upp vårdnad och umgänge med barnen, vilket han erkände här i tråden. Där föll det resonemanget. Exet hade ingen som helst anledning att ljuga om honom.
Citera
2011-10-05, 19:48
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
FS påstår att alla vittnen ljuger om honom. Det är inte särskilt troligt. Han påstår att exet hade anledning att smutskasta honom då de hade någon sorts vårdnadstvist...det är lögn. Han gav frivilligt upp vårdnad och umgänge med barnen, vilket han erkände här i tråden. Där föll det resonemanget. Exet hade ingen som helst anledning att ljuga om honom.

Ja men han har inte varit i vårdnadstvist med alla tjejerna så han ljuger han är en som slår kvinnor inget snack om den saken dom är dessutom livrädda för honom.

Det är fler än en kvinna som säger detta och man vet inte om han slog Marina heller för den delen.
Han förnekar det i FUP men det tror jag inte ett dugg på.
Här kommer gråtvalsen om hur ledsen han är för han slog in näven i Sjöboden.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in