2011-09-28, 19:58
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
'

Ja SKL är alltid tung då det gäller bevisning och utöver de som inte vet bättre så är det så att man har detta som grad+2 från SKL.
Det är ju inte första gången man dömer efter den graden i så fall.
Här har man fått ett betydligt bättre resultat på blodmängden i Marinas säng vilket ger en tydlig bild av att hon dog i den sängen.

Raggsockan jag frågade efter källa på 2 dl inte ditt utlägg ovidkommande text.
SKL har bedömt detta lite senare än du orkar hänga med och du med hundarna som missat blod fast du inte vet vad du yrar om. Sen får du springa och ursäkta dig stup i kvarten hur vore det om du hängde med och inte sitter och fantiserar.
Så var har du fått dessa 2 dl ifrån har du drömt det eller är det dina okunniga rådgivare som inte vet vad som är korrekt här.
Det står ju bl.a. i fup s.274, att experimentfläcken innehåller 2 dl, 90% av de 2 litrarna stannar i madrassen.
Men vad bidde det då kvar? Jo, det bidde 2 dl.

Ooops, jag var visst 2:a på 2 dl.
Senast redigerad av Ull-Strumpa 2011-09-28 kl. 20:02.
Citera
2011-09-28, 20:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Det står ju bl.a. i fup s.274, att experimentfläcken innehåller 2 dl, 90% av de 2 litrarna stannar i madrassen.
Men vad bidde det då kvar? Jo, det bidde 2 dl.

Om man skulle hitta de två bäddmadrasserna och de andra sängkläderna som är borta, tror du att de skulle vara rena från blod?
Citera
2011-09-28, 20:01
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Men eftersom bäddmadrasserna är borta är väl sannolikheten ganska stor att de blev utbytta på grund av den stora blodmängden?

Absolut men vi vet inte i vilket skick dessa var. Hur väl släppte genom blod i förhållande till testmadrasserna?
Citat:
Det är väl ingen som inte medger att någon försökt dölja den stora blodfläcken?

Absolut inte men vem det är frågan?
Till och med FS blev "chockad" när han fick veta om blodet. Han "undrade" vad som hänt Marina. Hans första tanke var inte näsblod eller annan sörja. Till och med han förstod att något allvarligt hänt..även om han inte vill spekulera i vad..[/quote]
Citera
2011-09-28, 20:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Absolut men vi vet inte i vilket skick dessa var. Hur väl släppte genom blod i förhållande till testmadrasserna?

Absolut inte men vem det är frågan?
Till och med FS blev "chockad" när han fick veta om blodet. Han "undrade" vad som hänt Marina. Hans första tanke var inte näsblod eller annan sörja. Till och med han förstod att något allvarligt hänt..även om han inte vill spekulera i vad..
[/quote]

Än så länge finns det bara FS att välja på. Hittar någon det minsta bevis som visar att en annan person var i huset vid tidpunkten för mordet kan vi diskutera det. Men vi kan ju inte bara gripa någon misstänkt ur luften.
Citera
2011-09-28, 20:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nämn ett vetenskapligt fakta som jag inte tar åt mig.

Varför ville jag hitta magasinkärran? Varför vill jag att någon ska kolla granntomten? För att FS ska gå fri?

Jag har förklarat att jag inte misstänkliggör FS därför att så många andra gör det.

Jag misstänker inte heller honom honom för att andra gör det utan för att jag har läst mig allt som rör fallet, det är därför jag inte bara misstänker honom utan är övertygad om att han är en mördare, det finns inte en chans att han inte gjort det, inte en chans. Sannolikheten är, vad är det med granntomten?
Citera
2011-09-28, 20:25
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Än så länge finns det bara FS att välja på. Hittar någon det minsta bevis som visar att en annan person var i huset vid tidpunkten för mordet kan vi diskutera det. Men vi kan ju inte bara gripa någon misstänkt ur luften.

Problemet är att vi vet ju inte när fläcken kom dit. Testerna är gjorda vid 18 och 22 grader men enl. Disponenten så var det runt 25 grader i sovrummet.

Någon svarade innan att vid högre värme så ser blodfläckarna nyare ut än vad de är.
Fläck A2 uppskattas åldern till 50 dagar vid 18 gr. och 30 dagar vid 22 gr.
Fläck C2 uppskattas åldern till 260 dagar vid 18 gr. och 180 dagar vid 22 gr.

Om det var 25 grader i rummet vilken blir då åldern på resp. fläck?
Citera
2011-09-28, 20:38
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
/.../ Jag skrev i morse om flipperspelet. Det är nåt lurt med uttagen till det. Varför skulle hon då plötsligt ta pengar från olika konton för att köpa? Sa inte bankkillen att det fanns noterat "Flipperspel" på summorna. Det sker väl ingen notering där om man hämtar pengar i automaten...Hm konstigt.

Kan det vara F som gjort även det uttaget och sagt till M att han köpt flipperspelet för egna pengar? Men Marina har upptäckt svindleriet...
Upplysningsvis flippade Artmix ut när vi diskuterade MJ:s flerfärgade kodkort, bankomatens placering i förhållande till bilen FS satt i samt så småningom flippersäljaren på Öfre Hisingen... Sedan har den utflippade inte visat sig annat än i skepnad av vissa slaskläsares hugskott.

Tror att polisen behöver gå till botten med flipperspelet och dess finansiering; verkligen följa upp alla led inkl. nätöverföringen till uttagskortet (där "Flipperspel" stod noterat vid någon av posterna). - Vem som helst med tillgång till MJ:s koder kan ha gått in i hennes dator och "noterat" i princip vad som helst. Dessutom är det inte alls trovärdigt att MJ skulle ha finansierat flipperköpet genom diverse uttag förenade med straffavgifter, och i all synnerhet inte om hon haft så mycket pengar liggande hemma som FS gjort gällande. - Hur som helst så skulle MJ inte förrän någon gång vid månadsskiftet ha fått reda på uttagen som gjordes den 3 juli - men hann förmodligen försvinna dessförinnan. - Att hon verkligen köpt (eller bytt till sig?) ett flipperspel under tiden juni - juli verifieras av vittnet JE, FUP, s. 560. - Första gången MJ och JE träffades var den 21 juni; på Liseberg där de gick runt och pratade och spelade i spelhallen. Det är inte uteslutet att MJ kan ha nämnt flipperspelet vid detta tillfälle. Spelet rör sig prismässigt runt 25 000 kr (enligt Artmix 28 000).
https://www.flashback.org/sp32400331
https://www.flashback.org/sp32820184
https://www.flashback.org/sp32820912

Upp till bevis, Artmix: Visa oss annonsen som MJ svarade på!
Citera
2011-09-28, 21:22
Medlem
Diskussionerna till DNA (Grad +2) var hittar jag den källan? Vill egentligen inte blanda mig i diskussionen om blodet eftersom jag anser mig ha för dålig kunskap, men nyfiken på att lära mer.
Det jag läser nedan är betecknat (Grad +4)

Tilläggsprotokoll 1 s.5
Citat:
O1/3836-10/S075 Två utskurna tygbitar (små) –G110; Sydligaste kanten av stora
besudlingen SKL:s materialnr: 201001915607

DNA I en undersökt besudling (på den ena tygbiten) påvisas blod.
Resultatet talar extremt starkt för att blodet/DNA:t kommer från
Johansson (Grad +4), om man bortser från möjligheten att det
Kommer från nära släkting.
Senast redigerad av AristoMarie 2011-09-28 kl. 21:35.
Citera
2011-09-28, 21:26
Medlem
essohasses avatar
Citat:

Varför ville jag hitta magasinkärran? Varför vill jag att någon ska kolla granntomten? För att FS ska gå fri?

Jag har förklarat att jag inte misstänkliggör FS därför att så många andra gör det.
Ditt inlägg är ett uttalande av en sinnessjuk människa, det står helt klart.
Anledningen till att du sitter och spammar ner tråden med ditt tokpostande all din vakna tid beror alltså på att det är för många skribenter som anser FS skyldig!
Du sitter alltså här och käbblar för käbblandets skull, trots att du egentligen tror på samma GM som de skribenter du käbblar med!

Ok, då har vi fått en förklaring. Då förstår vi varför du håller på som du gör.
Tyvärr så gör det inte ditt spammande mer uthärdligt.

Wikipedia
Citat:
Internettroll, eller bara troll, är Internetslang för användare som medvetet skriver ett stort antal provokativa, märkliga, ickerelevanta eller oseriösa diskussionsinlägg på Internetforum (ursprungligen på Usenet) i syfte att provocera fram en känslomässig debatt, ofta utanför själva ämnet för huvuddiskussionen. Trollen ses ofta delta i ett otal diskussioner samtidigt och föder ilska, vanmakt och skadar sinnesstämningen hos övriga användare som hugger på de krokar de lägger ut. Om trollen inte ignoreras eller blockeras kan de ibland lyckas ta död på forum.
Senast redigerad av essohasse 2011-09-28 kl. 21:35. Anledning: Beteendebeskrivning, Queer.
Citera
2011-09-28, 21:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av essohasse
Ditt inlägg är ett uttalande av en sinnessjuk människa, det står helt klart.
Anledningen till att du sitter och spammar ner tråden med ditt tokpostande all din vakna tid beror alltså på att det är för många skribenter som anser FS skyldig!
Du sitter alltså här och käbblar för käbblandets skull, trots att du egentligen tror på samma GM som de skribenter du käbblar med!

Ok, då har vi fått en förklaring. Då förstår vi varför du håller på som du gör.
Tyvärr så gör det inte ditt spammande mer uthärdligt.
Då har du inte läst vad jag har skrivit.

Jag har inte världens största skygglappar på mig, som du och åklagaren och några till. Jag ser på försvinnandet från många synvinklar och tittar på andra lösningar än att FS är skyldig. Jag har inte tagit ställning till FS skuld.

Det gör att jag ofta angrips och måste svara.
Citera
2011-09-28, 21:43
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det skulle förvåna mig mycket om de du kallar "kärntruppen" skulle gå ut med uppgifter som inte är sanna.
Att man inte vill dela med sig av materialet är väl inte så konstigt. De kan ju t.ex. ha avlagt ett löfte om att inte göra det.
NightHawk gjorde ju detta(avlade löfte) när han fick uppgifter om att Frimans hunsade av nämndemännen. Jag för min del tycker att det är rimligt och ser ingen anledning att betvivla uppgifterna.
Det tror jag med. Jag tror att den/de som från början fick slaskdelarna av FS fick lova honom att inte sprida den till "kleti och pleti"

Lajlajlaj har beskrivit hur urvalet gick till: "De personer som har tillgång till denna information är kända på forumet som personer som är pålitliga och som inte röjer varken information eller källor."

https://www.flashback.org/sp33131050

Sjukt att avlägga löften till en mordmisstänkt, kan man tycka.
Citera
2011-09-28, 21:55
Bannlyst
Citat:

Varför skulle du inte misstänka FS? Han är den troligaste gärningsmannen alla kategorier. Du är ju inte korkad.. Naturligtvis ska du inte behöva säga som vissa av oss gör att han är skyldig, men misstänka är något annat.
Det blir så barnsligt och omoget när det ska vara svart eller vitt. Nu försvarar du honom in absurdum. Diskussionerna blir där efter..rena sandlådan. Allt skulle vara så mycket trevligare om vi kan vara sakliga och inte skena iväg. Det skulle säkert lyfta tråden också..

Jag vet att han finns med som misstänkt hos dig, så varför inte ta med det i diskussionerna? Eller har du bara bestämt dig för att motarbeta allt som talar för FS?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in