2011-10-12, 21:15
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Finns det någon i tråden som har erfarenhet av BP-undersökningar? Hur ser det ut efteråt?

Jag har sett oredan efter husransakningar och det är inte nådigt, de viker knappast och stoppar tillbaka skjortorna i samma ordning, eller bäddar sängen.

Nej, de brukar inte återställa sådant i samma skick. I januari lämnade de till och med de blodbesudlade sängarna kvar i hemmet så Per fick bära ned dessa till garaget själv.

Ska tillägga att husransakan inte var hemma hos mig.
Citera
2011-10-12, 21:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jag har sett oredan efter husransakningar och det är inte nådigt, de viker knappast och stoppar tillbaka skjortorna i samma ordning, eller bäddar sängen.

Nej, de brukar inte återställa sådant i samma skick. I januari lämnade de till och med de blodbesudlade sängarna kvar i hemmet så Per fick bära ned dessa till garaget själv.

Ska tillägga att husransakan inte var hemma hos mig.
Husrannsakan och BP-undersökning är inte samma sak.
Citera
2011-10-12, 21:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Nej camo-filten låg väl inte på den 4/8 Då beskrevs det att det såg välbäddat ut med något smutsblått som överkast. Camo-filten måste ha kommit senare. Madrasserna däremot måste varit utbytta då de solkiga som förvarades fullt synligt inte är med på bilderna. För några sidor sedan diskuterades fingeravtryck flitigt och min åsikt är om en GM som inte är från bottsplatsen, och har tid på sig, städar och torkar mycket, och bryr sig inte om kroppen, Varför jobba med den det kommer ändå fram att den dödats. En GM från bostaden använder hanskar efter att BO dött för att inte sätta avtryck som kan vara svårförklarade, samt skaffar undan kroppen för att ytterligare dölja spår till sig själv och att i alla fall förhala upptäckten. I detta fall är det inte avtorkat på sin höjd dammsugits och GM har haft god tid på sig och har kunnat göra ett "snyggt jobb" med martial från huset och utan att sätta spår, Vem kan de vara.

Det var den 2 augusti polis säger att det låg ett smutsgrått överkast på sängen. Den 4 augusti ser polis den kamoflagefärgade filten över resårmadrasserna men lyfter inte på filten.
Den 4 låg även FS gamla skitiga bäddmadrasser i sängen. Inget överkast..
Senast redigerad av Mariooo 2011-10-12 kl. 21:27.
Citera
2011-10-12, 21:27
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Husrannsakan och BP-undersökning är inte samma sak.

Hur vet du?

Varför borde inte alla icke dömda behandlas lika av polisen, oavsett skäl.

På husransakan bäddar man inte, men på brottsplatsundersökning så bäddar man efter sig.
Citera
2011-10-12, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Olsson
Personligen så tycker jag att det ikväll var ett ovanligt intressant (kanske pga ämnet) och spännande gjort inslag i Efterlyst om "Tanums-fynden", även om det tyvärr initialt inte verkar ge någon större utdelning i fallet Marina.

PS: På den där bilden med Marina i våtdräkt som visades i typ 2-3 sekunder på Efterlyst så såg hon ju faktiskt ganska fin och sexig ut. Så djävla tragiskt att hon har (sannolikt) blivit mördad...

Jo jag håller faktiskt med dig. Hon är/var ganska fin hon, Marina.

Frågan är om Efterlyst/Polisen har hittat flera fynd där vid kusten, som inte har redovisats i media???

Jag tror vi ska hålla andan en aning och avvakta ytterligare en dag eller två, när det gäller dessa kroppsdels- och klädesplaggs-fynd.

Citera
2011-10-12, 21:30
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Hur vet du?

Varför borde inte alla icke dömda behandlas lika av polisen, oavsett skäl.

På husransakan bäddar man inte, men på brottsplatsundersökning så bäddar man efter sig.
Husrannsakan
Brottsplatsundersökning
Citera
2011-10-12, 21:30
Medlem
MrsMagoos avatar
Efterlyst och en skjorta från likfyndet vid Tanum.
Herrskjorta dessutom så det ser inget vidare ut, tyvärr.

Äcklet har nog inte dumpat Marina i sjö eller hav han har nog fan grävt ner henne.
Fredrik Svensson du bör fanimej erkänna !
Citera
2011-10-12, 21:36
Medlem
Kams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokko-Laban
Jo jag håller faktiskt med dig. Hon är/var ganska fin hon, Marina.

Frågan är om Efterlyst/Polisen har hittat flera fynd där vid kusten, som inte har redovisats i media???

Jag tror vi ska hålla andan en aning och avvakta ytterligare en dag eller två, när det gäller dessa kroppsdels- och klädesplaggs-fynd.

Marina är väldigt fin på bilderna i Fb. Jag är förtvivlad när jag tänker på hennes öde.
Betr skjortan så kan jag tänka mig att hon redan lagt sig för kvällen om hon mördas i sängen och det är nog svårt och olustigt dra på henne en t-shirt efter dödandet, så det utesluter ju inte att det är henne de hittat. Men jag tror inte att det är Marina.
Citera
2011-10-12, 21:36
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Husrannsakan
Brottsplatsundersökning

Jag vet skillnaden på dessa två undersökningar.

Hittar ingenting om ifall de bäddade några sängar efteråt i något av fallen.
Citera
2011-10-12, 21:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag vet skillnaden på dessa två undersökningar.

Hittar ingenting om ifall de bäddade några sängar efteråt i något av fallen.
Du frågade hur jag vet att det inte är samma sak.

Jag frågar, är det någon som har erfarenhet av BP-undersökningar?
Citera
2011-10-12, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Efterlyst och en skjorta från likfyndet vid Tanum.
Herrskjorta dessutom så det ser inget vidare ut, tyvärr.

Äcklet har nog inte dumpat Marina i sjö eller hav han har nog fan grävt ner henne.
Fredrik Svensson du bör fanimej erkänna !

Javisst! Kan man inte "plocka in" FS och förhöra honom med Gunvald Larssons metoder?? Eller kanske en karaktär spelad av Al Pacino som SKRIKEEEER i FS:s stackars lilla öra...

ON-TOPIC: Ja, jag tror också mycket mera på en "traditionell" jordfästning av Marina. En "marin sjösättning" borde nog vara lite väl groteskt och även kräva lite väääl mycket planering, hjärncellsuppsamling, och kognitiv slutledningsförmåga, även för en person som Fredrik Sv****on, som röker/rökte så kallad "IQ-tobak"...
Citera
2011-10-12, 21:40
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Det var den 2 augusti polis säger att det låg ett smutsgrått överkast på sängen. Den 4 augusti ser polis den kamoflagefärgade filten över resårmadrasserna men lyfter inte på filten.
Den 4 låg även FS gamla skitiga bäddmadrasser i sängen. Inget överkast..

Lugn nu, polisen säger inte att det låg ett överkast på sängen, han säger att han tror det låg ett överkast på sängen, när han förhördes drygt 4 månader senare.

Citat:
På fråga om det fanns något överkast, uppger Borgar att han tror att det var ett mörkblått, smutsblått, frottéöverkast som täckte hela sängen

Sid: 17

Det blir ett halv rätt iallafall för ytterligare 6 månader senare säger han att det helt plötsligt låg ett överkast där.

Citat:
Borgar uppger vidare att det låg ett sängöverkast över sängen. Det var blått eller grått.

Sid: 23
Senast redigerad av Lalajlaj 2011-10-12 kl. 21:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in