Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hur vet du det?
Ett flertal av de förhörda uppger inte vilket telefonnummer de ringde eller SMS:ade.
Jag kan mycket väl tänka mig att hon använde en annan telefon tills dess hon på något sätt lärt känna personerna i sitt hemliga liv. På så sätt blir det lätt att bli av med pervon.
Ett flertal av de förhörda uppger inte vilket telefonnummer de ringde eller SMS:ade.
Jag kan mycket väl tänka mig att hon använde en annan telefon tills dess hon på något sätt lärt känna personerna i sitt hemliga liv. På så sätt blir det lätt att bli av med pervon.
En arbetstelefon, en privat telefon och en hemlig telefon bara för att sålla bort pervon?
Nej du, om MJ skulle ha haft något behov av att sålla skulle det inte ha skett genom en extra mobiltelefon.
Citat:
Du citerade Lalajlaj. Han skrev att flera delar måste vara uppfyllda. Dessa delar är:
Egenskaperna för blodbesudlingen bedöms som mycket osannolika om a) till h) inte har inträffat.
Har a) till h) uppfyllts?
Egenskaperna för blodbesudlingen bedöms som mycket osannolika om a) till h) inte har inträffat.
Har a) till h) uppfyllts?
Vilken/vilka av dessa a till h anser du vara orimlig/a eller mindre trolig/a?
Ska en GM först ha tagit bort bäddmadrasserna och därefter orsakat blodutgjutelsen?
Finner du det underligt att blodet främst passerar igenom den del av bäddmadrassen som är som mest nedtryckt av kroppstyngden?
Om en person som befinner sig i höger säng blir skjuten och hamnar liggandes med del av kroppen över mellanrummet mellan sängarna är det då särskilt underligt att blodet kan röra sig på sådant vis att det resulterar i de blodbesudlingar som faktiskt har påvisats?
Skulle blodet efter MJ vara av annorlunda karaktär än blod från gemene man och därmed inte uppvisa typiska fluidala beteendemönster för just blod och således inte spridas ut sekundärt?
Är det otänkbart att blod kan ha runnit inuti resårbottentyget och slutligen ha hamnat på trästommen om ovanstående har inträffat?
Finner du det utifrån vittnesuppgifter, gällande till sängarna tillhörande bäddmadrasser och MJ:s sätt att bädda sina sängar på, orimligt att anta att bäddmadrasser de facto har funnits i sängarna och att de därmed har borttagits från desamma?
I det fall absorberingstyget skulle ha blivit placerat ovanför en torr fläck skulle inte blodbesudling ha påträffats på absorberingstyget eller vill du härmed hävda att det blodet härstammar från en kraftig förstagångs-menstruation tillhörande något av FS:s barn?
Anser du vidare att det skulle vara möjligt att genomföra någon form av rengöringsförsök gällande sängbottnarna utan att samtidigt ge upphov till någon form av beröringsspår i blodfläcken ifråga?
Sammanfattningsvis om a antas vara sann, vilket det bör utifrån vittnesuppgifter, och b bedöms som troligt, med tanke på det finns åtskilliga data från sängstudier gällande viktfördelning för både bäddmadrasser och sängbottnar (något som sängtillverkare nyttjar när de konstruerar spiralfjädrar och placering av desamma i nya sängar), följer c till och med e med automatik medan f stödjes av dragspår i själva blodfläcken och g samt h utav de faktum att det i g skulle saknas blodbesudling om g inte skulle vara sann medan h bekräftas utav avsakanden av beröringsspår.
Du är varmt välkommen att presentera dina grundade tvivel som får dig att hävda att det skulle vara osannolikt att a till h skulle vara uppfyllt och därmed hävda att det skulle föreligga tvivel gällande riktigheten i den slutsats som SKL:s bedömning resulterar i.
Citat:
SKL gjorde inget prov.
Jag upprepar: "Egenskaperna för blodbesudlingen bedöms som mycket osannolika om a) till h) inte har inträffat". Det är SKL som skriver det vid bedömningen av blodexperimentet.
Så dina Grad +2 gäller inte om något av villkoren inte är uppfyllt.
Jag upprepar: "Egenskaperna för blodbesudlingen bedöms som mycket osannolika om a) till h) inte har inträffat". Det är SKL som skriver det vid bedömningen av blodexperimentet.
Så dina Grad +2 gäller inte om något av villkoren inte är uppfyllt.
Nej, SKL genomförde inte något prov men välmeriterad personal ifrån SKL fanns närvarande vid SP:s experiment och var även rådfrågad gällande experimentuppställning och genomförande.
Vidare blir det inte mer osannolikt att a) till h) skulle ha inträffat bara för att du upprepar redan citerade citat.
Senast redigerad av NightHawks 2011-09-29 kl. 07:45. Anledning: Korrigerat textutformning
Senast redigerad av NightHawks 2011-09-29 kl. 07:45. Anledning: Korrigerat textutformning