2011-09-29, 08:59
Bannlyst
Quarrel..Tror du att en annan alternativ gm kan ha dödat Marina? I så fall hur har h*n lyckats ordna allt på kort tid? Jag tänker på bristen på blodstänk etc. Vill du svara på hur det kan ha sett ut? Du verkar tycka att det är omöjligt just för FS men troligt för någon annan?
Du har en teori att någon dödade MJ när FS satt på gravstenen..
Senast redigerad av Mariooo 2011-09-29 kl. 09:07.
Citera
2011-09-29, 09:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Det amerikanska fall jag länkade till tidigare är nästan identiskt med detta. Där fann polisen ingen liklukt och inte det minsta blodspår förutom på madrassen. Kvinnan blev dödad i sängen och utsläpad/buren ut ur huset.
Är det det här fallet du menar?
Citat:
Det var ett fall i USA där en man dödade sin hustru och grävde ner henne i skogen. Han strödde kalk över kroppen innan han fyllde igen med jord. Enligt kriminalarna så tar kalk effektivt bort lukten samt skyndar på processen. Felet mannen gjorde var att han grävde för grunt, endast 60 cm så vilda djur hade fått upp skallen. En vandrare såg skallen en dag när han gick förbi..missade dock hur länge hon hade legat innan hon hittades. (jag satt väl och skrev här?) Men det var bara skelett och lite multna kläder kvar.
Ser inte många likheter med Spekeröd. Vägde kvinnan 80 kg, t.ex.?
Citera
2011-09-29, 09:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Är det det här fallet du menar?

Ser inte många likheter med Spekeröd. Vägde kvinnan 80 kg, t.ex.?

Nej, det var inte det fallet, Jag ska leta rätt på inlägget åt dig.

Här är inlägget med länken:
https://www.flashback.org/sp32516153
Senast redigerad av Mariooo 2011-09-29 kl. 09:14.
Citera
2011-09-29, 09:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Han har nästan en vecka på sig att torka bort eventuella blodstänk. På den tiden hinner även nytt damm komma, särskilt med 2 katter i huset, om någon nu ville säga att det inte såg kliniskt rent ut i huset.
Hur kom två katter in genom en låst sovrumsdörr?
Citera
2011-09-29, 09:12
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Det kan du inte garantera. Begränsningen gäller vissa Teliaabonnemang. Vi vet inte vilket abonnemang M har och om begränsningen fanns i slutet på juli.

Vi vet inte heller vilken operatör arbetsgivaren har i M:s arbetstelefon.

Jag har även hittat användarnamnet explovision i Skype, samma namn som M:s bolag.

Begränsningen fanns i slutet av juli och Telia hade vid aktuell tidpunkt enbart ett enda abonnemang där IP-telefoni var tillåtet och det kostade skjortan.
Med andra ord är det inte särskilt troligt att MJ skulle ha haft ett sådant abonnemang med möjligheten att nyttja Skype för billiga samtal samtidigt som hon alltid ringde upp undertecknad, på både mobil- och hemtelefon, medels sitt mobilabonnemangs mobilnr.

Vidare skulle MJ aldrig nyttja sin arbetstelefon privat, vilket även visas av att hon hade den avstängd under sin semester.

Skype har nyttjats i datorn och ingen annanstans, men det är poängen här utan det handlar om att visa för dig att det finns andra sätt att sålla bort personer än att vara tvungen till att antingen ha en tredje mobiltelefon eller att byta simkort i någondera utav de två mobiltelefonerna MJ faktiskt har haft.
Citera
2011-09-29, 09:15
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:

Vad säger att dörren har varit låst hela tiden?

Bevisligen har någon varit inne i sovrummet från den 2:a till den 4:e augusti och vem denne någon är tror jag inte att det råder någon större osäkerhet kring.
Citera
2011-09-29, 09:16
Bannlyst
Citat:

Fönstrena var öppna.. Jag menar att FS kan ha städat mer än sovrummet..och katterna var väl överallt i huset utom kanske just hennes sovrum.

Edit: Jag lade till länk i inlägget på förra sidan. Svara gärna på min fråga om alternativ gm..
Citera
2011-09-29, 09:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Vad säger att dörren har varit låst hela tiden?

Bevisligen har någon varit inne i sovrummet från den 2:a till den 4:e augusti och vem denne någon är tror jag inte att det råder någon större osäkerhet kring.
Om FS var inne i rummet låste han dörren sannolikt efter sig, eftersom dörren var låst vid den oaviserade brottsplatsundersökningen. Det innebär att katterna, om de var där inne var de inne kort tid.

Vad är det för bevis?
Citera
2011-09-29, 09:23
Bannlyst
Citat:
Om FS var inne i rummet låste han dörren sannolikt efter sig, eftersom dörren var låst vid den oaviserade brottsplatsundersökningen. Det innebär att katterna, om de var där inne var de inne kort tid.

Vad är det för bevis?

Du behöver inte fastna i petitesser. Huset har städats i ett halvår innan sökningen efter blod gjordes. Mycket damm och katthår har passerat under den tiden.
Citera
2011-09-29, 09:49
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det är ju precis det Ullis och jag säger att de hällt ut 2 liter blod och att ca 90% stannade i bäddmadrassen. De säger oxå att fläcken som de åstadkom var mindre än den fläck som fanns på den bäddmadrass som polisen tillhandahöll.

Är det någon som inte håller med så är det MrsMagoo som anser att fanns två liter blod i sängbottnarna.
Allt baserat på nya rön från SKL som bara åklagarna har.

MrsMagoo har försökt förtydlia att resultatet av blodfläcken baseras på minst två liter blod. Det har tjafsats i denna tråd om två dl och där andra användare försökt ge sken av att det bara skulle handla om att hon tappat två dl blod. Hon har tappat över 2 liter blod för att fläcken skulle kunna bli så stor. Att diskutera dessa två dl är fullkomligt ointressant eftersom det baseras på ett uthällande av 2 liter och där fläcken blivit betydligt mindre än den befintliga fläcken. Det har också diskuterats att hon inte skulle ha haft bäddmadrasser. Sådana diskussioner är helt orealistiska. Jag har aldrig någonsin träffat på en person som har någorlunda hyfsad ekonomi och ett någorlunda normalt socialt sammanhang som inte haft bäddmadrasser... Det har dessutom bekräftats av ett antal personer att det fanns bäddmadrasser som matchade sängbottnarna och dessa är nu borta. Jag håller med åklagaren att TR bedömt med orimligt tvivel.

Jag diskuterar gärna alternativa gärningsmän (det vet du sedan tidigare) och tycker det är viktigt att inte någon döms där det finns bevis på att det finns tecken på andra gärningsmän. Men i det här fallet finns det ingenting som talar mot FS som gärningsman - ingenting. Han har, till skillnad från Marinas dater, inte kommit med några ledtrådar eller förslag för att föra hittandet av Marina framåt. Han har inte presenterat en enda idé, förutom luddiga sidospår. Han har inte uttryckt någon som helst oro eller försökt ta reda på vad han själv gjort dessa dagar. Han har uppgett information som vid kontroll har ändrats. Han har inte varit kontaktbar under denna tid och kan inte presentera ett enda alibi.

Jag tycker det är för jävligt - rent ut sagt - att Marina inte hittats och kan begravas. Inte nog att man tagit livet av henne - man kan inte låta hennes efterlevande få sörja klart och ta avsked.
Citera
2011-09-29, 09:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej, det var inte det fallet, Jag ska leta rätt på inlägget åt dig.

Här är inlägget med länken:
https://www.flashback.org/sp32516153
Tack för det. Jag hittade en annan artikel om fallet:
Citat:
He turned her over and began covering her mouth with the tape, but got so excited he couldn’t stop and the tape soon covered her nose and eyes. She couldn’t breathe. Laura struggled until the lack of air suffocated her and she lay motionless.

As Laura lay still, Hadden began removing the tape from her face with a pair of scissors. Excited, his hand slipped and the sharp shears pierced her neck and caused blood to flow onto the sheets and pillowcase. He became fascinated with the earrings she was wearing and decided to take them for a souvenir. When he had a hard time removing the second one, he simply snipped it off with the sharp scissors, amputating the lower part of her ear and causing more blood to flow.

Hadden Clark sat by her bed and watched her nude body for nearly an hour. At times he stroked her breasts but would later claim that he neither raped nor practiced cannibalism on any part of her remains. At three in the morning, he wrapped her body in a queen-sized sheet, slung her over his shoulder, and stashed her remains on a narrow bed underneath the cap of the rear of his truck. He went back inside and gathered up the bloody evidence—the sheet, mattress pad, and pillowcase and carried them out along with some trophies. Laura’s high school ring, a crystal unicorn, and other personal effects went into his pockets. Then he lay down on her bed and slept.
Han inledde med att kväva kvinnan. En människa utan blodtryck blöder mindre än en med. Och efter den behandlingen blöder hon knappt något alls på väg ut, vilket var över en timme efter dödsfallet, och blodet har koagulerat. I Spekeröd hade GM 15-20 minuter på sig att få ut kroppen innan den börjar lukta.
Citera
2011-09-29, 09:57
Medlem
GasGlads avatar
Citat:
Svaret finns i det inlägg som du citerar.

Förklara för mig hur FS kunde få ut kroppen utan att lämna liklukt eller en enda bloddroppe någon annanstans än i sängen, utan att gå in i absurdum.
Inga svårigheter, den försvunna presenningen, fokus och lite jävlar anamma fixade det galant på en kvart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in