Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-08-03, 14:09
  #1
Medlem
XAE711s avatar
Det står tydligt att Sverigedemokraterna nu formas till en kraft lik den kristna högern i USA - att obönhörligen springa Israels ärenden och enbart fokusera på muslimer. Att sprida demokrati med klusterbomber är en annan taktik som brukar följa i de neokonservativas kölvatten. Bröderna Ekeroth anser alla som är kritiska till Israels förehavanden är "anti-semiter" - något som Staffan Gising reagerade på. Här finns mer om detta: http://staffangising.blogspot.com/20...in-avgang.html

Jag tycker detta är allvarligt - att det svenska folkets uppvaknande i massinvandringsfrågan nu kapats av israeliska krafter. Det är "islamiseringen" (jag är medveten att vi har massiva problem med MENA-människor, men det är inte vårt enda problem) vi blint ska fokusera på nu enligt dessa. Detta när det i själva verket är destruktiv kompott av krafter som exploaterar Sverige.

Ett exempel på fenomenet är nyhetssidan Politisk Inkorrekt som understödjer Sverigedemokraterna och samtidigt är extremt pro-israeliska.
  • Vilka personer och organisationer är det som formar om SD till ett israeliskt underhuggarparti?
  • Vad är deras strategi?
  • Hur avväpnar vi denna strategi?
  • Vilka krafter ska vi stödja som motkrafter till Israel-lobbyn inom SD?

http://i85.photobucket.com/albums/k8...helobby3ga.jpg
Citera
2010-08-03, 14:17
  #2
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XAE711
Det står tydligt att Sverigedemokraterna nu formas till en kraft lik den kristna högern i USA ..

Eh.. den kristna högern i USA är väl *positiv* till invandring..?
Citera
2010-08-03, 14:19
  #3
Medlem
XAE711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Eh.. den kristna högern i USA är väl *positiv* till invandring..?

Det är vita människor som är extremt kritiska mot muslimer och extremt positiva till Israel. Förstår du likheterna då?
Citera
2010-08-03, 14:28
  #4
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XAE711
Det är vita människor som är extremt kritiska mot muslimer och extremt positiva till Israel. Förstår du likheterna då?

Jo, jag förstår vad du tycker det finns för beröringspunkter. De blir dock bisarrt att beskriva SD som "en kraft lik den kristna högern i USA" - att vara kritisk till dagens invandring är ju inte någon *liten* fråga för SD.

-----

Då Israel har målsättningen att vara "en judisk stat med en judisk majoritet" och därför motsätter sig ett inflöde av icke-judar, så är det väl rätt naturligt att SD sympatiserar med den den saken - eller snarare, att SD inte sympatiserar med dem, som vill att Israel skall bli tja.. en mångkulturell stat.
Citera
2010-08-03, 14:30
  #5
Avstängd
Hellas-Veronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XAE711
Jag tycker detta är allvarligt - att det svenska folkets uppvaknande i massinvandringsfrågan nu kapats av israeliska krafter. Det är "islamiseringen" (jag är medveten att vi har massiva problem med MENA-människor, men det är inte vårt enda problem) vi blint ska fokusera på nu enligt dessa. Detta när det i själva verket är destruktiv kompott av krafter som exploaterar Sverige.

Jag håller med dig. Jag är såklart inget fan av Islam, men militant anti-islamism är en fälla som jag ser det. Det leder bara till Israel-fanatism. Ja det har till och med gått så långt att SD nu välkomnar icke-muslimska utomeuropéer.

http://www.youtube.com/watch?v=cLHuf7Val0M

Vad gäller problemet med Islam i Europa så skrev jag om det i annan tråd:

Citat:
Islam is a very big problem but it is just one tentacle of the octopus, you can chop that tentacle off but the octopus lives on.

The millions of muslims in Europe did not turn up in dhows and invade beating the europeans in a battle similar to Hastings, they were invited here by corrupt zionist backed governments who passed dozens of laws to insure they and their fellow immigrants remained unmolested and that protest was muffled, whilst generating a marxist zionist propaganda machine that convinced most europeans that multi-culture was a natural and necessary thing.

https://www.flashback.org/t1253878p2
__________________
Senast redigerad av Hellas-Verona 2010-08-03 kl. 14:34.
Citera
2010-08-03, 14:35
  #6
Medlem
XAE711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Jo, jag förstår vad du tycker det finns för beröringspunkter. De blir dock bisarrt att beskriva SD som "en kraft lik den kristna högern i USA" - att vara kritisk till dagens invandring är ju inte någon *liten* fråga för SD.

-----

Då Israel har målsättningen att vara "en judisk stat med en judisk majoritet" och därför motsätter sig ett inflöde av icke-judar, så är det väl rätt naturligt att SD sympatiserar med den den saken - eller snarare, att SD inte sympatiserar med dem, som vill att Israel skall bli tja.. en mångkulturell stat.

Varför ska SD sympatisera med just Israel pga. denna likhet? Jag vet att Israel har ras-lagar. Men i så fall kan de likaväl sympatisera med tillexempel Iran, som säkerligen även de har en restriktiv invandringspolitik. Eller något annat land i världen.

Edit: Jag skrev att Sverigedemokraterna håller på att formas om till en kraft likt den kristna högern. Numera är det enbart vad man kan kalla kulturnationalism Sverigedemokraterna förespråkar (rätta mig om jag har fel). Och sedan pågår en stark lobbyism inom partiet då israel-kritiker utesluts per automatik. Det känns väldigt totalitärt... vill vi ha det så?
__________________
Senast redigerad av XAE711 2010-08-03 kl. 14:40.
Citera
2010-08-03, 14:37
  #7
Medlem
StuGs avatar
Lackmustestet borde vara i problematisering av "multikulturalismen" som sådan och etnisk-demografisk förändring av Sverige. Hur står SD i dessa frågor?
Citera
2010-08-03, 15:06
  #8
Medlem
Arla90s avatar
www.friatider.se är rätt kritiska till Usrael. Vet att många sd:are läser där också.
Citera
2010-08-03, 15:30
  #9
Medlem
XAE711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arla90
www.friatider.se är rätt kritiska till Usrael. Vet att många sd:are läser där också.

Ja, de är exempel på vad jag betecknar som någorlunda "fritänkande". Dock skulle det inte förvåna mig om de israeliska krafterna inom SD kommer försöka påverka dessa. Kanske med pengar, makt eller misskreditera dem.
Citera
2010-08-03, 16:04
  #10
Medlem
Jo, det du säger TS stämmer, och det är givetvis åt helvete. Vet inte riktigt vad man kan göra åt saken, men det är ändå viktigt att SD får en del makt imo.
Citera
2010-08-03, 16:52
  #11
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XAE711
Varför ska SD sympatisera med just Israel pga. denna likhet? Jag vet att Israel har ras-lagar. Men i så fall kan de likaväl sympatisera med tillexempel Iran, som säkerligen även de har en restriktiv invandringspolitik. Eller något annat land i världen.

Konflikten i Mellanöstern rör att direkt eller indirekt utplåna Israel som en judisk stat med judisk majoritet resp. att motsätta sig det. De här konflikten finns s.a.s. på bordet.
Citera
2010-08-03, 16:59
  #12
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Konflikten i Mellanöstern rör att direkt eller indirekt utplåna Israel som en judisk stat med judisk majoritet resp. att motsätta sig det. De här konflikten finns s.a.s. på bordet.

Jag kan köpa om man hejar på Israel istället för galningarna i Hamas och Hizbollah - men jag vill ha klarhet i frågan i mitt tidigare inlägg!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback