Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-08-03, 17:14
  #13
Medlem
XAE711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Konflikten i Mellanöstern rör att direkt eller indirekt utplåna Israel som en judisk stat med judisk majoritet resp. att motsätta sig det. De här konflikten finns s.a.s. på bordet.

Tråden handlar inte om konflikten i mellanöstern. Du kan få en rungande lavett för ett så infantilt påstående, men diskussionen hör inte hit.

Vi diskuterar Israel-lobbyns reella makt i toppskiktet av den Sverigedemokratiska rörelsen.
Citera
2010-08-03, 17:17
  #14
Medlem
Gudmunds avatar
Vi kanske skulle behöva lite av israels självrespekt och vilja till att försvara sig.
Citera
2010-08-03, 17:31
  #15
Medlem
XAE711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gudmund
Vi kanske skulle behöva lite av israels självrespekt och vilja till att försvara sig.

Du menar att vi ska sätta i system att mörda barn? http://www.ifamericansknew.org/stats/children.html

Fö. hör inte diskussionen hit. Läs rubriken.
Citera
2010-08-03, 17:52
  #16
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XAE711
Tråden handlar inte om konflikten i mellanöstern. ..Vi diskuterar Israel-lobbyns reella makt i toppskiktet av den Sverigedemokratiska rörelsen.

Konflikten i Mellanöstern är en realitet, som sällan saknas i nyhetsflödet. När SD tar ställning i den polariserade frågan (vilket tyvärr är svårt för ett parti att avstå från) - och för Israel - så kallar du det för, att Israel-lobbyn får reell makt i SD. Om SD i stället tog ställning mot Israel, så skulle andra (än du) 1. klaga på att SD stöder Hamas&Hizbollah 2. var nazister.

Oavsett om SD tar ställning för eller mot Israel, så får de klä skott (från olika läger).
Citera
2010-08-03, 17:56
  #17
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Jag kan köpa om man hejar på Israel istället för galningarna i Hamas och Hizbollah - men jag vill ha klarhet i frågan i mitt tidigare inlägg! [problematisering av "multikulturalismen" som sådan och etnisk-demografisk förändring av Sverige. Hur står SD i dessa frågor?]

Då kanske du bör vända dig direkt till SD? Mitt intryck är, att SD avstår från att problematisera "multikulturalismen" som sådan och avstår från att problematisera den etnisk-demografiska förändringen av Sverige.
Citera
2010-08-03, 18:18
  #18
Medlem
XAE711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Konflikten i Mellanöstern är en realitet, som sällan saknas i nyhetsflödet. När SD tar ställning i den polariserade frågan (vilket tyvärr är svårt för ett parti att avstå från) - och för Israel - så kallar du det för, att Israel-lobbyn får reell makt i SD. Om SD i stället tog ställning mot Israel, så skulle andra (än du) 1. klaga på att SD stöder Hamas&Hizbollah 2. var nazister.

Oavsett om SD tar ställning för eller mot Israel, så får de klä skott (från olika läger).

De ska förhålla sig neutrala i frågan tills dess deras väljare intresserar sig för den. När den tiden är kommen bör SD vara objektiva och klartänkta. De ska inte per automatik utesluta folk som är kritiska mot Israels förehavanden.

Så som det är nu ligger SD på en pro-israelisk linje, åtminstone inom SD-riks. Det faktumet är inte populärt bland den stora massa som förstått att både islamism och sionism inte har ett skit hemma i Sverige. Förstår du problematiken?
__________________
Senast redigerad av XAE711 2010-08-03 kl. 18:21.
Citera
2010-08-03, 18:21
  #19
Medlem
Ja judesvinen är bara positiva till invandring av negrer och muslimer när det gäller EU och i USA kör dom på latinos och gulingar, men när det kommer till Israel och deras riktiga hemland då skall det hålla rent.

Här medger dom att dom bygger en mur för att hålla negrerna ute, ingen kritik därinte av DN, Expo och Expressen...tysta som små judemusar

Kolla reportaget

http://www.nationell.nu/2010/04/03/i...judiska-rasen/
Citera
2010-08-03, 18:30
  #20
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XAE711
De ska förhålla sig neutrala i frågan tills dess deras väljare intresserar sig för den. När den tiden är kommen bör SD vara objektiva och klartänkta. De ska inte per automatik utesluta folk som är kritiska mot Israels förehavanden.

Så som det är nu ligger SD på en pro-israelisk linje, åtminstone inom SD-riks. Det faktumet är inte populärt bland den stora massa som förstått att både islamism och sionism inte har ett skit hemma i Sverige. Förstår du problematiken?

Jo, jag förstår problematiken.. men alternativet att förhålla sig neutral finns i praktiken inte. Även om väljarna skulle vara måttligt intresserade av frågan, så är svenska journalister närmast fixerat fascinerade av denna fråga.

Utesluta folk som är "kritiska mot Israels förehavanden"... jag vet inte vilka du syftar på. Staffan Gising förenade sin antipati till Israel med en övertygelse om den-stora-judiska-världskonspirationen... dessa båda uppfattningar kanske ofta finns hos samma person? (hypotes).
Citera
2010-08-03, 18:41
  #21
Medlem
XAE711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Jo, jag förstår problematiken.. men alternativet att förhålla sig neutral finns i praktiken inte. Även om väljarna skulle vara måttligt intresserade av frågan, så är svenska journalister närmast fixerat fascinerade av denna fråga.

Utesluta folk som är "kritiska mot Israels förehavanden"... jag vet inte vilka du syftar på. Staffan Gising förenade sin antipati till Israel med en övertygelse om den-stora-judiska-världskonspirationen... dessa båda uppfattningar kanske ofta finns hos samma person? (hypotes).

Så för att svenska journalister är "besatta i frågan" måste SD välja sida? Jag tyckte Åkesson för några månader sedan vägrade ta ställning i frågan, med hänvisning att det är en icke-fråga i valet. Uppenbarligen har mycket hänt sedan dess, eftersom folk som kritiserar Israel har "åsikter inte hör samman med SD", som Kent Ekeroth uttryckte sig på sin blogg.

Va? Av det jag skummat verkar han kritiserat att Israel mördat nio fredsaktivister på internationell vatten. Hela historien verkar absurd, och det är skrämmande att Israel har sådan politisk makt i Sverige. Det är ännu mer skrämmande hur stor den kommer vara om några år om ingen reagerar.
Citera
2010-08-03, 19:46
  #22
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XAE711
Va? Av det jag skummat verkar han kritiserat att Israel mördat nio fredsaktivister på internationell vatten.

Ngn postade på hans blog utdrag från hans Facebook alt. blog, där Gising lade ut texten om hur judarna styr världen. Nu verkar han ha rensat den sidan från sin blog. Jag vet inte om man kan hitta den i ngn cache.. har inte försökt. Gising var explicit.

PS Jag har f.ö. inte (och har aldrig heller haft) någon relation till SD/ND eller någon annan organisation - är totalt unbiased ur det perspektivet.
Citera
2010-08-03, 19:51
  #23
Medlem
menjagphilips avatar
TS, vänta lite... försöker du säga att SD styrs av Israel?
Citera
2010-08-03, 19:53
  #24
Medlem
fredd4ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arla90
www.friatider.se är rätt kritiska till Usrael. Vet att många sd:are läser där också.

http://www.friatider.se/palestinier-...-hjalparbetare

Detta är väldigt "pro-israeliskt" då svenska medier aldrig skulle ta upp en liknande händelse..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback