2013-06-14, 23:39
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldIronsides
Hur mycket wot spelar ni?
Ganska mycket tror jag, har iallafall 12-13k matcher sen december förra året
Citat:
Vad har ni för tanks?
I garaget atm: Wz-120, AT 15, AT 15A, TOG II*, MBP, tier 3 och 4 franska TD/arty premiumarna(glömt deras namn...), AMX AC Mle 46, AMX M4 45, AMX 13 75, M18 Hellcat, T34, M6, Super pershing, M4, T21, Indien-Pz, Gw Tiger, Pz 4, T-25, SU-122-44, SU-152, SU-100Y, SU-100, IS-6, KV-2, KV-1S och Churchill III.
Planerar att skaffa(asap): 113, Centurion 7/1, Conqueror och iom nästa patch Lorraine 155 51, M41 och SU-8
Citera
2013-06-14, 23:40
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
Är vidare i min klanturnering, och kommer möta en kille som troligtvis kör VK3601H. Det problematiska är att nästa karta kommer vara Province, som jag inte har en aning om hur man kör i tanks högre än tier 3. Borde jag fortsätta med min M6, eller byta till något lättare, typ Hellcat? (Samma regler som förut, max tier 6, ingen KV-1S, ingen derp, inga prem-rounds)
Nu har jag visserligen inte kört WoT sen februari, men vid den tidpunkten så var Hellcat den bäst tank jag kört om man frånser tiers (jag har ett par tier X). Jag hade en sjuk streak med enbart två förluster på ca 25 matcher; den ena förlust berodde på att det andra laget hade en Hellcat som hade fler kills än mig och den andra berodde på att jag blev överaggressiv då jag trodde vinsten var säkrad.

Hur man utnyttjar Hellcats fördelar:

1) Skaffa kikare och camo. Kör snabbt till bästa utsiktspunkten och spana; dina idiotiska medspelare blir mindre idiotiska när de vet var fienden finns.

2) Kör framtill buskar, göm dig bakom dessa och spana. När du "spottat" fienden så backar du cirkus 15 meter tills busken inte längre är genomskinlig, då kan du skjuta med betydligt mindre chans att bli upptäckt.

3) Lär dig hur du siktar in tornet i trängt läge. Hellcats kanontorn rör sig ohistoriskt långsamt, men det innebär inga större nackdelar om du lär dig att sikta innan du trycker på gasen. Hellcat accelererar väldigt bra, men torn rör sig som sagt långsamt: lär dig utnyttja fördelarna och du vinner duellerna.

Nu har jag som sagt inte kört WoT sedan februari, men vi den tidpunkten hade jag valt Hellcat före vilken tier 7 vilken match som helst.
Citera
2013-06-14, 23:48
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Började spela förra veckan i brist på andra spel och undrar hur i helvette jag kunnat skippa detta spelet i flera år. Jag har skitroligt hittills.

Söker tacksamt efter tips på en riktigt bra tank som kan skjuta igenom andras pansar, allt jag har nu antingen missar, har för kass armor, för kassa bössor och oftast en kombination av allt detta. Blir så jävla sur när jag skjuter 3-4 skott utan att göra någon skada för att sedan bli 1-shottad!

Undrar även hur fan utvecklarna tänkte med sina matchups, för det allt annat än roligt att agera cannonfodder åt tier 5 tanks när man själv är 3. Jag hade hellre väntat 1 min istället för att åka runt och försöka skjuta sönder dessa tanks med något som mest liknar en ärtbössa. Artilleri ska vi inte ens prata om. Alltid lika kul att bli manglad av någon som står på andra sidan kartan...
För att minska antalet missar kan du prova träna besättningen till 75% åtminstånde.
Tycker du också borde söka dig till kanalen "fb-tank" för live tips .
Citera
2013-06-15, 02:39
Moderator
Arne.Ankas avatar
WOW jag tror jag just mötte det mest korkade laget i mannaminne, körde 9 söderut på abbey, slog ut en hetzer på vägen.
När jag kommer till fiendens bas stannar jag 15meter från den vita ringen och slår sen sakta och metodiskt ut 1st TD och 4st spg, INTE EN DJÄVEL reagerade på att jag stog vid basen utan sköt dom allihop rätt i arslet...
Citera
2013-06-15, 03:36
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
WOW jag tror jag just mötte det mest korkade laget i mannaminne, körde 9 söderut på abbey, slog ut en hetzer på vägen.
När jag kommer till fiendens bas stannar jag 15meter från den vita ringen och slår sen sakta och metodiskt ut 1st TD och 4st spg, INTE EN DJÄVEL reagerade på att jag stog vid basen utan sköt dom allihop rätt i arslet...

Jadu... ...fredag natt och de största idioterna på jorden verkar spela just nu - har kört en del matcher med SU 85b igen för att så många lovordar den, gick bra ett par matcher, men sen hamnar man med 45 % WR-gäng, 0.2 kills osv. HELT JÄVLA FANTASTISKT HUR KASSA DE ÄR....
Citera
2013-06-15, 10:54
Medlem
ESS-Lunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneclown
Jag kan ärligt säga att jag ångrar att jag installerade xvm, eftersom man blir mörkrädd när man ser hur dåliga vissa är.

Själv tycker jag det är bra att veta hur bra/dåliga resten i laget är och anpassar min spelstil därefter.

Sen måste jag säga att WoT ändå är rätt bra balanserat normalt i random games för direkt man plutonar med två bra spelare vinner man ~80% av matcherna men annars dryga 50 och att de lyckats balansera det så bra är trevligt.

Själv har jag som mål i sommar att komma över 1600 i WN7 och 1550 i eff. Vad är era mål?
http://www.noobmeter.com/player/eu/caelestis42

edit: För övrigt antar jag att folk spelar för att ha roligt och för mig är det kul att se statsen förbättras vilket innebär att jag själv utvecklas som spelare. Många verkar tycka det är fjantigt med stats men det får ju stå för dem. Performance rating men kanske ffa WN7 är riktigt bra för att bedöma en spelares förmåga. Efficiency är däremot lite sämre pga stat padding med cap points.
Senast redigerad av ESS-Lund 2013-06-15 kl. 11:12.
Citera
2013-06-15, 15:54
Medlem
B´stards avatar
Visst ska man spela för att det är kul, men när man får ett helt gäng med sådana här nötter i laget så är det lite frustrerande:

http://www.noobmeter.com/player/eu/kacper2006pl
Citera
2013-06-15, 16:17
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Jadu... ...fredag natt och de största idioterna på jorden verkar spela just nu - har kört en del matcher med SU 85b igen för att så många lovordar den, gick bra ett par matcher, men sen hamnar man med 45 % WR-gäng, 0.2 kills osv. HELT JÄVLA FANTASTISKT HUR KASSA DE ÄR....
Han brukar köra na-servern och där är det iallafall inte fredagsnatt. Idioter spelar 24/7 :P
Citera
2013-06-15, 16:22
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Visst ska man spela för att det är kul, men när man får ett helt gäng med sådana här nötter i laget så är det lite frustrerande:

http://www.noobmeter.com/player/eu/kacper2006pl
Hoppas h*n inte är 7 årig polack........
Citera
2013-06-15, 17:19
Medlem
vrooms avatar
bort...
Senast redigerad av vroom 2013-06-15 kl. 17:53.
Citera
2013-06-15, 18:18
Moderator
Arne.Ankas avatar
Vilka tier3 och tier4 vagnar tycker ni är allra roligast att spela?

Citat:
Ursprungligen postat av ESS-Lund
Själv har jag som mål i sommar att komma över 1600 i WN7 och 1550 i eff. Vad är era mål?
http://www.noobmeter.com/player/eu/caelestis42
Jag har som mål att inte få hjärtattack eller stroke.... själv skiter jag i mina egna stats kör enbart för nöjes skull, därför jag börjat köra hetzer och T82 igen som sänker vissa av mina stats men höjer WR.
Har 53% wr på T82 över 77 matcher och 60% wr på hetzer över 113 matcher

Citat:
Ursprungligen postat av Littlebear34
Han brukar köra na-servern och där är det iallafall inte fredagsnatt. Idioter spelar 24/7 :P
Det är ännu värre på na, det är 3x event IGEN....funderar allvarligt på att ge fan i att spela helt och hållet när de kör sina 3x event för känns som de lockar fram extremidioterna i kubik med inflation och moms...
Citera
2013-06-15, 21:23
Medlem
gillar kv3 faktiskt...

men resultaten enligt den där hemska länken är smått deprimerande.

http://www.noobmeter.com/player/eu/plastdunk

is-3 :ans stats kommer sig helt av klanspel... de övriga är mestadels random ensamgames.. dvs man är beroende av nötterna.

favoriten just nu är obj 263 ... men fan tier 10 är hemska om man inte får support i en td eller maus e100... eller ännu värre man tror man har stöd..sen vips så är alla klapp-mongon borta och antingen dött eller pushat sig in i nått hörn som är helt oväsentligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in