2013-04-01, 15:52
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Började köra arty lite idag. Ska man låta ringen bli så liten som möjligt eller är det bättre att skjuta oftare?
Ibland måste man skjuta "on the fly" men annars väntar jag tills den blivit liten, även om ringen täcker hela vagnen kan du fortfarande missa.
Citera
2013-04-01, 15:54
Medlem
vrooms avatar
Nu har jag lagt spel med tier 10 på is ett tag. IS-4, IS-7 och M48 Patton. Hamnar alltid i trubbel med dom jäklarna tycker jag. Den som funkade bäst var nog IS-4, för att den var långsammast vilket gjorde att jag inte blev ihjälsurrad av av mediumpacks hela tiden

Sålde M48'n i helgen och skaffade Centurion MK1 och 25/AT istället. Centurion känns som en bra tier 8. Grym precision, bra viewrange och med 226 i pen så går man igenom det mesta. Sen att den vänder på en femöring och har bra acceleration kan ju behövas på en papperstank. Synd att den är större än många heavies bara...

T25/AT med sin fart gör att man kommer i position snabbt och bössan verkar ok den också.

Men mina favoriter är och kommer nog att förbli min gamla M46 Patton och Chaffee oavsett. Kör med 8 guldskott som extra krut i M46'an och efter att ha avlivat en E-100 och en Maus i samma match igår så gick chatten varm Chaffee är ju hur skön som helst att först passiv spotta med och sedan vingla runt och jävlas med folk i.
Citera
2013-04-01, 19:43
Medlem
WalterSullivans avatar
Kan man sätta besättningen från Tiger I i Tiger II?
Citera
2013-04-01, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Finns det nå bra svenska klaner o joina? lämnade nyss mitt tyska

som nämnt innan SV, sedan finns MOOSE och M00SE., moose kommer ur tre kronor och en till klan som slog sig ihop. 1 Svensk Tiger finns såklart , BFG finns kanske kvar, sedan har vi förstår A-P (absolut pansar) om du är väldigt aktiv och bara vill spela CW.

MOOSE är väl de med CW aspirationer annars, de har länder på kartan och härvar i Afrika och lever rövare.
Vill du inte spela CW lika mycket rekomenderar jag MOOSE, mycket trevliga spelare där och en del väldigt kunniga. M00SE vet jag bara är en underklan till MOOSE.
SV var det ett tag sedan jag var med i, mest skrika på TS och dricka sprit, inget organiserat ...då för ett år sen iallfall därför lämnade jag.

1 svensk tiger, mycket social och trevligt folk.. men inga ambitioner att spela CW.

kompanier och pluton eller CW... det finns något för alla
Citera
2013-04-01, 20:00
Medlem
Citat:
Kan man sätta besättningen från Tiger I i Tiger II?

ja men du måste träna om dem om du vill kunna träna upp deras skills.
Citera
2013-04-01, 20:18
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
ja men du måste träna om dem om du vill kunna träna upp deras skills.

Ok jag gjorde det nu, då finns det väl egentligen ingen användning kvar för min Tiger I eftersom jag inte kan tjäna xp som kan användas mot E-75 med den?
Citera
2013-04-01, 20:35
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
då finns det väl egentligen ingen användning kvar för min Tiger I eftersom jag inte kan tjäna xp som kan användas mot E-75 med den?
Kan alltid slänga i en ny besättning, 120.000 krediter för att snabbträna en 5-mannabesättning till 75%
Citera
2013-04-01, 21:01
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Kan alltid slänga i en ny besättning, 120.000 krediter för att snabbträna en 5-mannabesättning till 75%
Funderade på en sak. Det står på wikin att om man har över 83% eller vad det var så kan det inte sjunka längre när de tränas om. Men hur blir det om man har fixat två sets med perks på 100%?
Blir det 100% +100% + 80% eller endast 80%?
Citera
2013-04-01, 21:21
Medlem
DoubleWoods avatar
Men vad är det för satans italiensk humor-ljudeffekter de har slängt idag?
Bleh..
Citera
2013-04-01, 22:01
Medlem
Citat:
Ok jag gjorde det nu, då finns det väl egentligen ingen användning kvar för min Tiger I eftersom jag inte kan tjäna xp som kan användas mot E-75 med den?

kanske en rolig tank, träna upp crew mer.. tjäna mer credits om du vinner mycket med den. om inte annat går det ju alltid att tjäna free exp som kan konverteras och användas till vilken tank som helst.
Citera
2013-04-01, 22:04
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
kanske en rolig tank, träna upp crew mer.. tjäna mer credits om du vinner mycket med den. om inte annat går det ju alltid att tjäna free exp som kan konverteras och användas till vilken tank som helst.

Men för att tjäna free xp måste man uppgradera allt på den va? så den blir elite?
Citera
2013-04-01, 23:15
Medlem
Citat:
Men för att tjäna free xp måste man uppgradera allt på den va? så den blir elite?
jupps.

jobbigt med alla val här i livet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in