2013-06-12, 09:39
Medlem
Littlebear34s avatar
Det är inte bara win rate som gör skillnad utan också efficiency. Alltså om man ser unicum kör något med 40% WR typ så gissar jag att han har haft otur i den vagnen
Citera
2013-06-12, 10:00
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Hetzer och t82 leker jag en del med premium och 105mm kanon, sinnesjukt op i en del matcher, med hetzer är allt under 600 skada under en match riktigt dåligt, 1000 skada ok och 1500+ bra typ, det för en tier4 vagn, båda vagnarna har 150mm pen och 350 skada med prem.
Cromwell, comet, at 8, churchill III och type 59 är några andra vagnar jag har eller har haft premium med för att inte bli en tandlös slagpåse om en HT skulle titta fram.

Enda orsaken till att jag har prem till object 704 är att jag köpte mina för 2000 krediter styck, ap kostar 1650 krediter, vagnar som tiger2, jagdtiger, kv-4, t95, t34, is-8 och m103 körde jag aldrig premium med, för dyrt med för lite nytta.

Nu nerfar de HEAT för 105 mm kanoner, vilket tar bort OP-faktorn. Å andra sidan funkade 105an bra i tier3-5 ändå utan guld. Egentligen rätt sjukt att T82 har en kanon som kan oneshotta tier5s.

Cromwell hade jag inga problem med pen på, men Comet behöver jag använda en hel del guldammo till. Med Churchill III gick jag 60k minus på en match när jag bestämde mig för att mörda ett gäng 6or.
Har börjat använda guld i min Type59 även för andra Type59, har några gånger hamnat i situationen att de använder guld mot mig direkt och då vill jag inte behöva bekymra mig om deras frontarmour.

Så 286 i pen är inte tillräckligt på Obj704?
Citera
2013-06-12, 10:02
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Om jag köper SU-14 innan patchen, får jag både SU14-1 och -2 då efter patchen? Testade förövrigt SU-14-1 på test nyss och maken till långsam laddning! Min SU-8 känns som den laddar som en autoloader i jämförelse. :/

Inga fria tanks, men de flyttas upp i tier och lägre tier kommer att vara framforskade om du vill gå ner i tier.
Hade nog tänkt testa US tier9 SPG sen, har T92, så jag borde kunna skaffa en elitad Tier9 SPG då.
Citera
2013-06-12, 10:06
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Littlebear34
Det är inte bara win rate som gör skillnad utan också efficiency. Alltså om man ser unicum kör något med 40% WR typ så gissar jag att han har haft otur i den vagnen

Nja, effiency är ett mindre bra mått på skicklighet eftersom du kan farma defence och cap points och få bättre effiency.
Finns bättre mått som WN7 för att ange hur bra du är.

Att ha en låg win rate över ett mindre antal matcher är inte ovanligt och regleras av tur, men med tillräckligt många matcher borde man nå en win rate på 50%+ om man är en bra spelare. Har du en win rate på 40% över några tusen matcher är du ingen bra spelare, och tom sämre än en spelare som är AFK.
Citera
2013-06-12, 10:39
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VagDag
Är det någon som pyttsar in pengar i spelet, köper guldammo eller premiumvagnar?

Själv är jag en gniden snålvarg som inte lägger ut en cent på spelet, ännu vill säga.

Precis som kebaben så brukar jag också shoppa lite. Har några premiumvagnar och premiumkonto. Köper även guld för att växla fria xp:s.

Dessutom har jag kört en period med 8-10 guldammo i varje vagn (som jag tyvärr använder upp allt för ofta i stridens hetta) samt en del lyxconsumebles typ aut reparation, aut brandsläckare etc - vilket gjort att jag gör rätt saftiga kreditförluster just nu. Försöker få balans i det hela men jag spelar inte tillräckligt bra för det för tillfället. Ffa inte eftersom jag grindar uppåt i massor av trådar samtidigt och allt som oftast sitter på nya stock-tanks i garaget.

Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Win rate över ett större antal matcher reflekterar din skicklighet väldigt bra. Alla slumpmässiga faktorer kommer att medelvärdas till 0, och kvar är din samlade insats.

Det är en gigantisk skillnad på någon med 34% och en på 67%.
Bottar som bara är AFK har en win rate på 43-44%.
Detta innebär att om du har en win rate på 34%, så gör du ditt lag sämre genom att aktivt under matchen förstöra för laget.
Medelspelaren ligger på 47-48%, och då pratar vi om en spelare som har svårt att läsa kartan och att kunna sikta.
För att få 50%+ i en tank behöver du i princip enbart vara på rätt ställe i en match och göra din egen hp i skada.
Bra spelare 53-54%, läser kartan, ser var tanks befinner sig, förstår hur matchen kommer gå, kan sikta, prioritera mål, vinkla tanken, utnyttjar terrängen och gör konsekvent mer än sin HP i skada.

.....

Men det där tycker jag nog är en sanning med modifikation. Som sagt, grindar du många tanks med målet att mest bara komma uppåt i tech-trädet så är det svårt att få till en bra wp/effektivitet, iaf i början. Har själv märkt hur mycket bättre man blir på en tank efter ett tag (oftast just i anslutning till att du skall byta ut den mot en nyare modell). Och det spelar ingen roll hur bra du är när du måste kajka runt i en stock-tank en massa matcher inledningsvis. Då åker du vanligtvis på spö/har dålig effektivitet, oavsett.

Många här har spelat det här spelet betydligt längre än vad jag har och har säkert hunnit "stanna av" på olika nivåer för att där spela in sig mer (man kommer ju s a s inte längre än till X, och från VII (där jag är nu) och framåt får man spela sina tanks betydligt längre tid än tidigare för att komma någon vart). Tror absolut att sånt gör skillnad i wp:n och annan ranking.
Senast redigerad av Ace Ventura 2013-06-12 kl. 10:42.
Citera
2013-06-12, 12:17
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Men det där tycker jag nog är en sanning med modifikation. Som sagt, grindar du många tanks med målet att mest bara komma uppåt i tech-trädet så är det svårt att få till en bra wp/effektivitet, iaf i början. Har själv märkt hur mycket bättre man blir på en tank efter ett tag (oftast just i anslutning till att du skall byta ut den mot en nyare modell). Och det spelar ingen roll hur bra du är när du måste kajka runt i en stock-tank en massa matcher inledningsvis. Då åker du vanligtvis på spö/har dålig effektivitet, oavsett.

Många här har spelat det här spelet betydligt längre än vad jag har och har säkert hunnit "stanna av" på olika nivåer för att där spela in sig mer (man kommer ju s a s inte längre än till X, och från VII (där jag är nu) och framåt får man spela sina tanks betydligt längre tid än tidigare för att komma någon vart). Tror absolut att sånt gör skillnad i wp:n och annan ranking.

Om du konsekvent ser till att du har en fullt utrustad tank innan du spelar den så kommer du att ha en högre win rate, som du säger, eftersom det är en sak som kommer vara konsekvent för alla dina matcher och oberoende av MM. Å andra sidan är största delen av grinden, delen när du reserchar en ny tank, och därmed kommer dina flesta matcher ske i en fullt utrustad tank, vilket gör bidraget till win rate marginellt.
Är man dum nog att inte utrusta sin tank fullt och grindar en tier6+ tank, så får man skylla sig själv om man har tråkiga matcher och inte kan medverka i dem.
Värt att repetera är att WoT är inget race till toppen, alla tier är roliga att spela (förutom tier10).

Sättet man kan boosta sin win rate är:
Free XP moduler
90-100% crew
Equipments
Plutoner
Sealclubbing ie 100% crew, binos, camo i tier1

Fast om du ser en Löwe/KV-5/Superpershing med en win rate på 40%, tänker du då han har dålig win rate för att han har en stock tank , eller inser du att han inte är en bra spelare.
40% innebär fortfarande att du är sämre än en spelare som är AFK.
Citera
2013-06-12, 13:00
Medlem
Salorms avatar
Hur ska jag påverka mer än att ge våra artys kill i en sån här match?
http://i40.tinypic.com/1fimhk.jpg

Jag gjorde det jag skulle, våra artys fick sammanlagt 3 kills men våra heavies dog som flugor... Trötta jävla skitspel!
Citera
2013-06-12, 14:32
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Hur ska jag påverka mer än att ge våra artys kill i en sån här match?
http://i40.tinypic.com/1fimhk.jpg

Jag gjorde det jag skulle, våra artys fick sammanlagt 3 kills men våra heavies dog som flugor... Trötta jävla skitspel!

Den matchen var förlorad när du startade.
En Tier9-10 tank med win rate på 38-43% är "a special kind of stupid", och har i princip misslyckats sig upp till tier10. Du hade 4 såna som topp tier i ditt lag. 2 av dina arty var bra spelare, och det visade sig i att de hade 3 kills. Vilket är bra för Himmelsdorf, som är en dålig artybana.
Efter ett tag lär man sig att vissa matcher går inte att vinna, och man begravs av sitt eget lags idioti.

T21an är inte den bästa tanken för sin tier, T71 är tex mycket roligare. I en sån här match hade jag nog gått tank alley, alt cap för att scouta bakvägen och resetta cap. Egentligen hålla sig i konstant rörelse och försöka plocka scouts innan de når ditt arty. Men i denna matchen hade det antagligen inte spelat någon som helst roll.
Citera
2013-06-12, 15:02
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Den matchen var förlorad när du startade.
En Tier9-10 tank med win rate på 38-43% är "a special kind of stupid", och har i princip misslyckats sig upp till tier10. Du hade 4 såna som topp tier i ditt lag. 2 av dina arty var bra spelare, och det visade sig i att de hade 3 kills. Vilket är bra för Himmelsdorf, som är en dålig artybana.
Efter ett tag lär man sig att vissa matcher går inte att vinna, och man begravs av sitt eget lags idioti.

T21an är inte den bästa tanken för sin tier, T71 är tex mycket roligare. I en sån här match hade jag nog gått tank alley, alt cap för att scouta bakvägen och resetta cap. Egentligen hålla sig i konstant rörelse och försöka plocka scouts innan de når ditt arty. Men i denna matchen hade det antagligen inte spelat någon som helst roll.

Det värsta är att såhär ser mina matcher ut allt som oftast och det börjar bli otroligt frustrerande när man hamnar med folk som har typ 35% winrate i den tanken och så är dom top tier.
Citera
2013-06-12, 15:08
Medlem
Mötte en spelande bot igår, för första gången sen jag började spela WOT, typ två år. Iaf första gången som jag ser det..
Skickade en support ticket och bifogade replay. Fick ett jätte glatt svar tillbaka och han skrev att han inte kunde berätta vad som hände/händer med kontot mer än att dom tagit tag i problemet på direkten..

Citat:
We really appreciate the time you took to inform us about what happened. Thanks to players like yourself we manage to keep WoT a better and cleaner place.

Please understand that we can´t give you any information about another player´s account and a possible account suspension. But please rest assured that I took care of the case right away following our procedures..

Det jag undrar nu är om man på något vis kommer kunna se ifall denna spelare blir straffad?
Eller om det bara är "snack" från WG´s sida.. Ändå imponerad att det tog dom knappt fem timmar att svara. Därför också lite skeptisk till att dom gjort något åt det mer än läst en ticket och typ skickat en varning.. Jag personligen tycker BOTare bör se som hacking/fuska och permabannas på direkten.. Men vad exakt är deras "procedures" i fall som detta?
Citera
2013-06-12, 15:15
Medlem
Inzaneclowns avatar
Jag kan ärligt säga att jag ångrar att jag installerade xvm, eftersom man blir mörkrädd när man ser hur dåliga vissa är.
Jag gör ofta dumma misstag som leder till min egen död men när man sitter kvar i post-mortem mode och ser dessa idioter missa en fiendevagn på fem meters avstånd, då undrar man ju hur fan det är ställt med WoT ibland. Visst, jag kan ta att man bouncar men inte fan att man lyckas missa en stålbest på 60 ton som står precis framför dig. Sen så är det ju vanligt att man ser hur idioterna lyckas vinkla vagnen så att det har sidan eller röven rakt mot fienden också. Det här spelet ger mig fan magsår

De första 500 till 1000 matcherna är ju en inlärningsperiod för hur du ska spela spelet men ibland så ser man ju spelare med 10.000 matcher som har en win rate på 44% och en eff på typ 300. Dessa spelare dyker gärna upp som top tier när jag spelar, gärna i pluton med en kompis som är lika usel. De dör efter en minut och sen sitter de och spammar chatten att alla är n00bs och idioter. Hur fan lyckas man inte lära sig att spela det jävla spelet efter så många matcher? Man måste vara helt hjärndöd för att lyckas med det.

Själv låg jag på 47% under mina första 1500 matcher för att sedan faktiskt intressera mig för spelet och ta reda på hur jag skulle bli en bättre spelare. Jobbade mig upp till 50% och en eff på 1100 vilket gör mig till en average player, men spelet blev faktiskt roligare efter det.
Citera
2013-06-12, 15:17
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKolv
Mötte en spelande bot igår, för första gången sen jag började spela WOT, typ två år. Iaf första gången som jag ser det..
Skickade en support ticket och bifogade replay. Fick ett jätte glatt svar tillbaka och han skrev att han inte kunde berätta vad som hände/händer med kontot mer än att dom tagit tag i problemet på direkten..

Det jag undrar nu är om man på något vis kommer kunna se ifall denna spelare blir straffad?
Eller om det bara är "snack" från WG´s sida.. Ändå imponerad att det tog dom knappt fem timmar att svara. Därför också lite skeptisk till att dom gjort något åt det mer än läst en ticket och typ skickat en varning.. Jag personligen tycker BOTare bör se som hacking/fuska och permabannas på direkten.. Men vad exakt är deras "procedures" i fall som detta?

Jag vill inte vara otrevlig, men det där är ett typiskt template-svar som du har fått.
Jag tror säkert han går vidare och skickar kontot till de som kan undersöka allt närmare, men det är en garanterad template som dom skickar till alla som skickat in bot tickets.

Varför jag vet är för att jag jobbade under han som är chef för customer support i WoT och han och jag gjorde olika templates för att snabba på tickets i ett annat spel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in