Nu vill jag inte låta som en gnällig kärring. Men jag undrar faktiskt om det inte är så att vissa åker lite på en räkmacka med vilka lag de kommer i, vs andra som får pisk av MM. Iofs så bryr jag mig inte så mycket då jag kan spela och ha kul utan att vinna hela tiden. Dock tycker jag det ni skriver inte riktigt stämmer med det jag ser senaste tiden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cardiac
Win rate över ett större antal matcher reflekterar din skicklighet väldigt bra. Alla slumpmässiga faktorer kommer att medelvärdas till 0, och kvar är din samlade insats.
Nej, jag tror inte. Tror att det är andra faktorer som påverkar mer. Jag kan inte påstå att du har fel, för jag kan inte bevisa det. Men så är det för mig.
Citat:
Det är en gigantisk skillnad på någon med 34% och en på 67%.
Bottar som bara är AFK har en win rate på 43-44%.
Inte min erfarenhet. Skulle jag gå AFK i alla matcher skulle jag ligga på 10-12% Winrate. Jag ska prova 10 matcher. Fast det är inte så snällt mot de andra.
Citat:
Detta innebär att om du har en win rate på 34%, så gör du ditt lag sämre genom att aktivt under matchen förstöra för laget.
Tycker inte det stämmer så bra. Nej, det är nog fel.
Citat:
Medelspelaren ligger på 47-48%, och då pratar vi om en spelare som har svårt att läsa kartan och att kunna sikta.
Inte i mina MM och för mig. Där i ligger mitt lilla gnäll. Att man inte når bättre, fast man är ganska hyfsad.
Citat:
För att få 50%+ i en tank behöver du i princip enbart vara på rätt ställe i en match och göra din egen hp i skada.
Bra spelare 53-54%, läser kartan, ser var tanks befinner sig, förstår hur matchen kommer gå, kan sikta, prioritera mål, vinkla tanken, utnyttjar terrängen och gör konsekvent mer än sin HP i skada.
Så spelar jag.
Citat:
Skillnaden uppåt från det kan jag inte definera, har spelat en hel del med 60% spelare och i de matcherna hamnar jag på samma damage och XP trots jag bara har 54% i win rate. Tittar jag bara på de matcherna jag spelade igår var det få (3-4) spelare med win rates på 52% per match. Bra spelare hamnar dessutom konsekvent på högre halvan av XP och damage även i förlorade matcher.
Jag är ytterst sällan på nedre halvan. Endast om jag är lästa tier och är TD brukar det hända. Typ jag har tier 5 stug/ tier6 td och spelar mot Tiger, Tiger II, T29, T34 osv. Det brukar inte gå så bra. Man får spana och hoppas på det bästa.[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av
Inzaneclown
Jag kan ärligt säga att jag ångrar att jag installerade xvm, eftersom man blir mörkrädd när man ser hur dåliga vissa är.
Fast det är lite lustigt. För om några ligger på 60%, så måste andra ligga på 40% det är ren logik. Men som jag skrev. Det är ju fel. Dessa sämre spelare borde endast möta dåliga spelare. De skulle då få 50%.
Citat:
Jag gör ofta dumma misstag som leder till min egen död men när man sitter kvar i post-mortem mode och ser dessa idioter missa en fiendevagn på fem meters avstånd, då undrar man ju hur fan det är ställt med WoT ibland.
haha, jo. Det hjälper inte att försöka skriva i chatten, för det fattar de inte ändå. Såg idag. En spelare som i Brittisk medium (tier 5) med 100% hp, jag mosade fi ner till 4% hp med min TD och denna spelare, misslyckades med att döda fi, ändå efter jag dött. Jag hade då dödat 3 tanks totalt. Dvs en 4% mot en 100%. och det var precis samma tank, samma bössa osv. Han hade bara kunnat rama och hade varit hemma. Men backade och backade osv. Tills död. Ja, det var ingen annan fi som bomba han heller. Man ska inte gnälla men, men,,
Citat:
Visst, jag kan ta att man bouncar men inte fan att man lyckas missa en stålbest på 60 ton som står precis framför dig. Sen så är det ju vanligt att man ser hur idioterna lyckas vinkla vagnen så att det har sidan eller röven rakt mot fienden också. Det här spelet ger mig fan magsår
Lemmings som inte kan vänta att dö? Full gas mot fi och missar allt. Dör på 30 sekunder efter start. De är roliga.
Citat:
De första 500 till 1000 matcherna är ju en inlärningsperiod för hur du ska spela spelet men ibland så ser man ju spelare med 10.000 matcher som har en win rate på 44% och en eff på typ 300.
Tja senaste veckan har jag legat eff på 1250, WN7 1100 ca och en Winrate på 45%....
Ja och K/D på 1.5
Dock har jag totalt en Winrate på 49%. Men det var tidigare när jag var mycket sämre...
Citat:
Dessa spelare dyker gärna upp som top tier när jag spelar, gärna i pluton med en kompis som är lika usel. De dör efter en minut och sen sitter de och spammar chatten att alla är n00bs och idioter. Hur fan lyckas man inte lära sig att spela det jävla spelet efter så många matcher? Man måste vara helt hjärndöd för att lyckas med det.
Finns många barn också. Och som har dålig dator.
Citat:
Själv låg jag på 47% under mina första 1500 matcher för att sedan faktiskt intressera mig för spelet och ta reda på hur jag skulle bli en bättre spelare. Jobbade mig upp till 50% och en eff på 1100 vilket gör mig till en average player, men spelet blev faktiskt roligare efter det.
Låg på över 50% de första 1000. Faktiskt var jag nog kanske mot 55-60%, men det har stadigt varit ner sedan dess. Dessto bättre man blir, så sjunker winrate. Tja så är det för mig. Och det har inget med mitt spel att göra alls. Det är bara bs. Är jag på gata 1, då dör gata 2 och 3 osv. Där jag inte är där krossas vi. Där jag är, där lever vi eller avancerar. Men men, inte alla matcher är sådana. Det händer även att man vinner på 1 minut. Ofta 2-14.