Citat:
Ursprungligen postat av
estone
Fast nu kan det faktiskt vara så att det är en hårfin skillnad mellan en tank som har 34% och en som har 67%. För som vi alla vet så kan en vinst eller förlust bero på bara ett enda skott i slutet.
Och då det är 15 spelare så borde MM göra så att det blir lika många bra som dåliga i varje lag. Men tyvärr så verkar det inte så i praktiken. För kommer man i ett dåligt lag, så verkar ingen vara vidare bra.
Jag skulle vilja se ett system där du spelar i olika klasser. Så att du aldrig kommer att möta nybörjare.
Mer så att alla går närmare 50%, Men att du befinner dig i olika klasser. Borde nog också vara per tank.
Jag tycker du inte har rätt att klaga på att det var deppigt att spela med dåliga spelare. Kan man kräva att alltid vinna? Då ska du se hur deppigt det är när man inte är lika bra och förlora hela tiden.
Win rate över ett större antal matcher reflekterar din skicklighet väldigt bra. Alla slumpmässiga faktorer kommer att medelvärdas till 0, och kvar är din samlade insats.
Det är en gigantisk skillnad på någon med 34% och en på 67%.
Bottar som bara är AFK har en win rate på 43-44%.
Detta innebär att om du har en win rate på 34%, så gör du ditt lag sämre genom att aktivt under matchen förstöra för laget.
Medelspelaren ligger på 47-48%, och då pratar vi om en spelare som har svårt att läsa kartan och att kunna sikta.
För att få 50%+ i en tank behöver du i princip enbart vara på rätt ställe i en match och göra din egen hp i skada.
Bra spelare 53-54%, läser kartan, ser var tanks befinner sig, förstår hur matchen kommer gå, kan sikta, prioritera mål, vinkla tanken, utnyttjar terrängen och gör konsekvent mer än sin HP i skada.
Skillnaden uppåt från det kan jag inte definera, har spelat en hel del med 60% spelare och i de matcherna hamnar jag på samma damage och XP trots jag bara har 54% i win rate. Tittar jag bara på de matcherna jag spelade igår var det få (3-4) spelare med win rates på 52% per match. Bra spelare hamnar dessutom konsekvent på högre halvan av XP och damage även i förlorade matcher.