2013-06-10, 16:52
Moderator
Arne.Ankas avatar
Hur fan blir de med spg i nästa patch, kommer wg bara trycka in nya spg eller kommer de som äger vissa spg få en garageplats+spg?

Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
För övrigt är XVM relativt deprimerande när man är enda gröna tanken i sitt team, och alla andra är röda.
Kom tillbaka när du hamnar i 10 matcher i rad där top 5 vagnarna i ditt lag har en WR på 34-43%...
Hade så igår, fyfan i helvete wg borde införa en begränsning för vilka som får köpa tier8 premiumvagnar, bl.a en is-6 med 35% wr och flera tier10 med under 42% wr fyfan va deprimerande det va att spela.
Sluta med att jag hoppa in i min hetzer istället, mycket livligare matcher där jag har en chans att påverka.

Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
...och vill de kunna paketera om SP:n för att sen sälja den för 11-12.000 guld (som folk verkar misstänka) så måste nog både pipan och farten buffas en del.
Finns de nån konkret info på att priset kommer gå upp eller är det bara misstankar?
Citera
2013-06-10, 18:19
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Fundering.

Har några tanks som jag knappt spelat mer än enstaka fighter (typ tier I och II) och som jag har ett uselt wp med (typ 30-40%). Skulle man vinna något på att gå tillbaka och "spela upp" deras wp till runt 50%? Eller räknas wp:n enbart på antalet fighter, oavsett vilken kärra man kör? Har inte hittat svaret ännu men någon här kanske vet? Spelar det någon roll öht (mer än för ens eget ego)?

Ok. Ja, bättre pipa kanske också blir bra. Vi får se helt enkelt. Lutar nu åt att behålla den trots allt.

är semi bekräftat att SP får ca 30 mer i pen, så den kommer ligga närma 200 i pen, därför tror jag knappast den får en speed buff :P
Citera
2013-06-10, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Hur fan blir de med spg i nästa patch, kommer wg bara trycka in nya spg eller kommer de som äger vissa spg få en garageplats+spg?

Kom tillbaka när du hamnar i 10 matcher i rad där top 5 vagnarna i ditt lag har en WR på 34-43%...
Hade så igår, fyfan i helvete wg borde införa en begränsning för vilka som får köpa tier8 premiumvagnar, bl.a en is-6 med 35% wr och flera tier10 med under 42% wr fyfan va deprimerande det va att spela.
Sluta med att jag hoppa in i min hetzer istället, mycket livligare matcher där jag har en chans att påverka.

Finns de nån konkret info på att priset kommer gå upp eller är det bara misstankar?
Fast nu kan det faktiskt vara så att det är en hårfin skillnad mellan en tank som har 34% och en som har 67%. För som vi alla vet så kan en vinst eller förlust bero på bara ett enda skott i slutet.
Och då det är 15 spelare så borde MM göra så att det blir lika många bra som dåliga i varje lag. Men tyvärr så verkar det inte så i praktiken. För kommer man i ett dåligt lag, så verkar ingen vara vidare bra.

Jag skulle vilja se ett system där du spelar i olika klasser. Så att du aldrig kommer att möta nybörjare.
Mer så att alla går närmare 50%, Men att du befinner dig i olika klasser. Borde nog också vara per tank.

Jag tycker du inte har rätt att klaga på att det var deppigt att spela med dåliga spelare. Kan man kräva att alltid vinna? Då ska du se hur deppigt det är när man inte är lika bra och förlora hela tiden.
Citera
2013-06-11, 00:32
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Fast nu kan det faktiskt vara så att det är en hårfin skillnad mellan en tank som har 34% och en som har 67%.
De där tror inte jag ett skit på, har man 3000+ matcher men inte bättre wr än 35%, då gör man nånting väldigt väldigt fel.

Citat:
Jag tycker du inte har rätt att klaga på att det var deppigt att spela med dåliga spelare. Kan man kräva att alltid vinna? Då ska du se hur deppigt det är när man inte är lika bra och förlora hela tiden.
Nu är du bara löjlig, klart som fan jag har rätt att klaga om jag konsekvent matchas in med lag som inte har en rimlig chans till att börja med för mm strular...och det är inte bara jag som märkt att mm vissa dagar/veckor kukar ur totalt, det är allmänt känt att mm är strulig och inte klarar av fullt ut att matcha ihop spelare till bra lag.
Hur kan du annars förklara att mm kan matcha ihop lag där ena sidan inte har en enda HT medans andra laget har 4-5st?
Eller hur ena laget kan ha 2st tier3/4 spg men andra laget har 3st tier5?

Mm är sönderknullad så det heter duga, det kan du aldrig komma ifrån.
Citera
2013-06-11, 10:23
Medlem
Citat:
De där tror inte jag ett skit på, har man 3000+ matcher men inte bättre wr än 35%, då gör man nånting väldigt väldigt fel.
Absolut. Men rimligtvis så är det lika många dåliga i det andra laget. Sedan så kan man undra om dessa dåliga småkids inte också ska kunna få spela spelet. Därav anser jag att spelet borde ha olika klasser.

Citat:
Nu är du bara löjlig, klart som fan jag har rätt att klaga om jag konsekvent matchas in med lag som inte har en rimlig chans till att börja med för mm strular...och det är inte bara jag som märkt att mm vissa dagar/veckor kukar ur totalt, det är allmänt känt att mm är strulig och inte klarar av fullt ut att matcha ihop spelare till bra lag.
Hur kan du annars förklara att mm kan matcha ihop lag där ena sidan inte har en enda HT medans andra laget har 4-5st?
Eller hur ena laget kan ha 2st tier3/4 spg men andra laget har 3st tier5?

Mm är sönderknullad så det heter duga, det kan du aldrig komma ifrån.
Jo, jag vet. Har fått massor av sådan matcher på senaste tiden. Och ibland är det bara löjligt hur dåligt MM jobbar.
Citera
2013-06-11, 23:40
Medlem
VagDags avatar
Är det någon som pyttsar in pengar i spelet, köper guldammo eller premiumvagnar?

Själv är jag en gniden snålvarg som inte lägger ut en cent på spelet, ännu vill säga.

Har en TigerII som skötebarn som får all omsorg och uppmärksamhet, har sedan fyllt garaget med lite av varje som får vara kassakossor till min Tiger, driften av Tigern är ju som vi alla vet ganska dyr, som alla andra tanksen i de lite högre klasserna, så jag brukar lira några rundor med Tigern, därefter kör jag igenom de andra burkarna för att dra in lite kulor så att jag har ett konstant plus på cashflowen....

Har testat guldammo lite sporadiskt men vet inte utfallet är så där optimalt med tanke på priset, kanske skit bakom siktet vad vet jag?

Komma gärna med synpunkter.....
Citera
2013-06-11, 23:53
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VagDag
Har testat guldammo lite sporadiskt men vet inte utfallet är så där optimalt med tanke på priset, kanske skit bakom siktet vad vet jag?
Ofta kostar det mer än det smakar men finns vissa vagnar som de gör lite nytta, bl.a T14 som har 92mm pen med ap har 127mm med premium.
Type t-34 har 112mm pen med ap så jag hade alltid premium för att ha 189mm pen när jag mötte HT.
Hetzer och t82 leker jag en del med premium och 105mm kanon, sinnesjukt op i en del matcher, med hetzer är allt under 600 skada under en match riktigt dåligt, 1000 skada ok och 1500+ bra typ, det för en tier4 vagn, båda vagnarna har 150mm pen och 350 skada med prem.
Cromwell, comet, at 8, churchill III och type 59 är några andra vagnar jag har eller har haft premium med för att inte bli en tandlös slagpåse om en HT skulle titta fram.

Enda orsaken till att jag har prem till object 704 är att jag köpte mina för 2000 krediter styck, ap kostar 1650 krediter, vagnar som tiger2, jagdtiger, kv-4, t95, t34, is-8 och m103 körde jag aldrig premium med, för dyrt med för lite nytta.
Senast redigerad av Arne.Anka 2013-06-11 kl. 23:58.
Citera
2013-06-12, 00:14
Medlem
VagDags avatar
Citat:
Enda orsaken till att jag har prem till object 704 är att jag köpte mina för 2000 krediter styck, ap kostar 1650 krediter, vagnar som tiger2, jagdtiger, kv-4, t95, t34, is-8 och m103 körde jag aldrig premium med, för dyrt med för lite nytta.

Man får helt enkelt testa sig fram vad som fungerar eller inte, men fan va ful den där OBJ 704 är helt i klass med den där Franska mojängen som har lång jäkla pipa som sticker rakt ut från fronten, en gigantisk jäkla lövsug helt enkelt.....kommer inte på vad den heter.

F'låt ska inte racka ner på din OBJ 704, den är säkert väldigt otrevlig att möta därute!
Citera
2013-06-12, 05:07
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Man får helt enkelt testa sig fram vad som fungerar eller inte, men fan va ful den där OBJ 704 är helt i klass med den där Franska mojängen som har lång jäkla pipa som sticker rakt ut från fronten, en gigantisk jäkla lövsug helt enkelt.....kommer inte på vad den heter.

F'låt ska inte racka ner på din OBJ 704, den är säkert väldigt otrevlig att möta därute!
den 2 skottar dig eller 1 skottar dig om du brinner upp om du kör tiger2 dvs

jo jag lägger in 30 000 guld då och då
har äger rätt många premium vagnar
Citera
2013-06-12, 09:09
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Fast nu kan det faktiskt vara så att det är en hårfin skillnad mellan en tank som har 34% och en som har 67%. För som vi alla vet så kan en vinst eller förlust bero på bara ett enda skott i slutet.
Och då det är 15 spelare så borde MM göra så att det blir lika många bra som dåliga i varje lag. Men tyvärr så verkar det inte så i praktiken. För kommer man i ett dåligt lag, så verkar ingen vara vidare bra.

Jag skulle vilja se ett system där du spelar i olika klasser. Så att du aldrig kommer att möta nybörjare.
Mer så att alla går närmare 50%, Men att du befinner dig i olika klasser. Borde nog också vara per tank.

Win rate över ett större antal matcher reflekterar din skicklighet väldigt bra. Alla slumpmässiga faktorer kommer att medelvärdas till 0, och kvar är din samlade insats.

Det är en gigantisk skillnad på någon med 34% och en på 67%.
Bottar som bara är AFK har en win rate på 43-44%.
Detta innebär att om du har en win rate på 34%, så gör du ditt lag sämre genom att aktivt under matchen förstöra för laget.
Medelspelaren ligger på 47-48%, och då pratar vi om en spelare som har svårt att läsa kartan och att kunna sikta.
För att få 50%+ i en tank behöver du i princip enbart vara på rätt ställe i en match och göra din egen hp i skada.
Bra spelare 53-54%, läser kartan, ser var tanks befinner sig, förstår hur matchen kommer gå, kan sikta, prioritera mål, vinkla tanken, utnyttjar terrängen och gör konsekvent mer än sin HP i skada.

Skillnaden uppåt från det kan jag inte definera, har spelat en hel del med 60% spelare och i de matcherna hamnar jag på samma damage och XP trots jag bara har 54% i win rate. Tittar jag bara på de matcherna jag spelade igår var det få (3-4) spelare med win rates på 52% per match. Bra spelare hamnar dessutom konsekvent på högre halvan av XP och damage även i förlorade matcher.
Citera
2013-06-12, 09:24
Medlem
Salorms avatar
Om jag köper SU-14 innan patchen, får jag både SU14-1 och -2 då efter patchen? Testade förövrigt SU-14-1 på test nyss och maken till långsam laddning! Min SU-8 känns som den laddar som en autoloader i jämförelse. :/
Citera
2013-06-12, 09:32
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Jag använder guld ammo så lite som möjligt. Generellt bara i dom matcherna där det kan förändra utgången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in