2011-12-12, 12:05
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
MG??

jo t29 e nog fin men vem orkar sig genom tre värdelösa tanks för att få den? m3 lee, t1 och m6 och sen var det skillnad på kanonen....
.............

btw fråga, körde i morse, IS, top tank
5 sämre tanks framför kanske 100meter, en scout kör suicide, vi plockar den, jag vet jag tål mest stryk så tror inte dom skjuter mig, men backar 30 meter ändå varav ett arty skott missar mig och dingar 5 skott innanjag är osynlig igen, min fråga är, varflr sköt de på mig som var längst bak? 100 mter framför.mig som scouten hade passerat fanns m3 lee, leopard och någon KV.

alltid.fått höra innan att dom skjuter på de svaga för att få kill, i alla fall när.jag kör lägre teir så skjuter de alltid på mig.

känns.som de inte gillar mitt nIckname helt enkelt

Machinegun. Arty skjuter alltid heavys först, tro mig. Mest credits per hit samt det bästa dom kan göra för laget är att slå ut dom farligaste.

Så är det mycket arty, rör mycket på dig. Blir du spottad, rör dig lite om du vet att arty kan skjuta dig, för dom gör det om dom kan. Sedan finns såklart killskåta idioter som skulle skjuta en M3 lee före en T29 med arty

Edit: Brawlade nyss ner en E-100 för övrigt med KT, hade dock hjälp av en SPG, men jag var ju helt ensam mot han, han hade 2400hp jag hade 980 när vi träffades på. Han dinga mig en gång och missa en gång. Körde förbi han och knäppte han i sidan på turreten till slut Så det går att döda dom, men jag har lärt mig mycket hur man "ska" spela av en vän. Det gäller att vara extremt försiktig och få dom att skjuta när du har väldigt mycket angle på tanken samt endast visar lite. När dom skjuter och dingar då tar man tillfället i akt och backar back och upprepar.

Många är för fega för vissa situationer oavsett om dom har överlägsen tank. Ofta skjuter dom för tidigt med.

Edit 2: http://www.youtube.com/watch?v=D_UuJptV6Ro&feature=player_embedded# Franska Vagnar in action.
Senast redigerad av hockexx 2011-12-12 kl. 12:20.
Citera
2011-12-12, 12:32
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Fast KVn är iaf trevlig jämfört med T1 Heavy, som är på samma tier. Med en KV kan man faktiskt skada högre tier tanks, särskilt med derp-kanonen. Största problemet med KVn är att man inte kan ta sig ifrån en dålig situation eftersom den är så slö.

Skaffade KVn av exakt samma skäl, och ska väl skaffa en KV-3 för att få ytterligare en fri tank till våren.

När får man gratis tank av kvn?
Citera
2011-12-12, 12:34
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Edit 2: http://www.youtube.com/watch?v=D_UuJptV6Ro&feature=player_embedded# Franska Vagnar in action.

JÄVLAR va snygga! WOHO!!! ska fan spara free xp nu
Citera
2011-12-12, 12:46
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Fast KVn är iaf trevlig jämfört med T1 Heavy, som är på samma tier. Med en KV kan man faktiskt skada högre tier tanks, särskilt med derp-kanonen. Största problemet med KVn är att man inte kan ta sig ifrån en dålig situation eftersom den är så slö.

Skaffade KVn av exakt samma skäl, och ska väl skaffa en KV-3 för att få ytterligare en fri tank till våren.
Har inte testat T1 men det är uppfattningen jag fått: den ser imponerande ut men pallar inte riktigt hela vägen.
Citera
2011-12-12, 13:37
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
JÄVLAR va snygga! WOHO!!! ska fan spara free xp nu

Dom verkar ju vara sjukt roliga. Pang, pang, pang, pang, pang, pang, reload Skönt med omväxling. Verkar ju kunna dinga lite samt träffa relativt hårt med. Ska nog ta och skaffa mig en vinpimplarvagn med senare.
Citera
2011-12-12, 14:30
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
M3 Lee och T1 Heavy suger visserligen, men M6an är en helt OK tank om man lär sig den och har den fullt uppgraderad.
T1 heavy tyckte jag va helt ok att köra, lättmanövrerad och skjuter rätt snabbt.

Citat:
MG??
Machine Gun

Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Jag köpte den mer eller mindre enbart inför 0.7.0 och i förhoppningen att den man ska få som ersättning är bättre.
Kv2 ska komma i en senare patch.

heavy tanks KV-1, KV-2, KV-4, Т-150, ST 1, Object 252 - Q1 2012.
http://www.zam.com/story.html?story=27679
Citera
2011-12-12, 15:05
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
M3 Lee och T1 Heavy suger visserligen, men M6an är en helt OK tank om man lär sig den och har den fullt uppgraderad. T1 Heavy kan man dessutom helt undvika nu genom Jumbo Sherman, där både vanlig Sherman och Jumbon är riktigt trevliga att köra.
har t1, bästa kanon är ju 112 i pen och typ 100 i dmg :P
helt jäkla värdelös :P

m6 har väll en kanon som är lite bättre, 90mm ? som ligger utanför research trädet mot t29 ?
Citera
2011-12-12, 15:38
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
har t1, bästa kanon är ju 112 i pen och typ 100 i dmg :P
128pen 115dam
Citat:
helt jäkla värdelös :P
Tycker jag inte, hit ratio 75%, 1.2 sprängda vagnar per match och 56% av matcherna var vinster.

Citat:
m6 har väll en kanon som är lite bättre, 90mm ? som ligger utanför research trädet mot t29 ?
Används till m6, t20, t23, t29, m26 pershing och m46 patton.
Citera
2011-12-12, 15:50
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
128pen 115dam
Tycker jag inte, hit ratio 75%, 1.2 sprängda vagnar per match och 56% av matcherna var vinster.

Används till m6, t20, t23, t29, m26 pershing och m46 patton.

Problemet jag hade med T1 var att den inte gick att köra som en heavy, eftersom armour var så dåligt. Funkade OK i base defense om man skulle slakta low tier mediums, men så fort en KV eller Tier 6 medium dök upp var det bara att gömma sig.

Däremot är M6an med 90 mm allting som T1 borde varit. Och då är ändå 90 mm kanonen sämre än 107 mm på KVn.
Citera
2011-12-12, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Machinegun. Arty skjuter alltid heavys först, tro mig. Mest credits per hit samt det bästa dom kan göra för laget är att slå ut dom farligaste.

Så är det mycket arty, rör mycket på dig. Blir du spottad, rör dig lite om du vet att arty kan skjuta dig, för dom gör det om dom kan. Sedan finns såklart killskåta idioter som skulle skjuta en M3 lee före en T29 med arty

Det handlar inte om att vara killkåt, utan att få bort en fiendevagn. Man kan sitta och bombardera en heavy med 10-15 skott utan att denne dör och då är det bättre att slå ut M3 Lee och andra småttingar så de försvinner ur matchen. Jag anfaller helst inte heavies om jag inte måste som SPG. Jag känner att jag gör mest nytta om jag spränger bort snabba vagnar först
Citera
2011-12-13, 03:02
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Det handlar inte om att vara killkåt, utan att få bort en fiendevagn. Man kan sitta och bombardera en heavy med 10-15 skott utan att denne dör och då är det bättre att slå ut M3 Lee och andra småttingar så de försvinner ur matchen. Jag anfaller helst inte heavies om jag inte måste som SPG. Jag känner att jag gör mest nytta om jag spränger bort snabba vagnar först
Fast å andra sidan...ibland kan det hjälpa teamet rejält ifall man får ner hälsan på en heavy så de lätt kan nita den, men för det mesta kör jag samma taktik som du.
Nackdelen är ju att man blir lat...de små är så förbannat snabba att det känns mer som tur än skicklighet om man får träff på dem i rörelse; står de still däremot får de skylla sig själva.
Citera
2011-12-13, 07:41
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74

Fast det där förändras på högre Tier när man kan plocka en heavy på 2-3 SPG skott. Dessutom innebär en träff också ofta att heavien blir detracked och inte hinner backa tillbaka i skydd, och därmed slås ut. Att träffa snabba vagnar är svårare och man slösar mer ammo, vilket är dåligt när ett skott går på >1000 credits och reload är 15-20 sek. Då är heavies, TD och arty mer attraktiva mål än lights och mediums.

SPGs är nästan svårare att spela på lägre Tier där det finns fler snabba mål, än på högre Tier där heavies dominerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in