2011-08-17, 10:47
Medlem
DearLeaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska

knapparna 1 2 3 byter du ammo på

Aight, tack!
Jag spelar nu på Tier II nivån i en moddad BT-2. Vilka mål lämpar sig HE (spränggranater) att använda mot här tro? Kan dom slå ut motsvarande lätta vagnar eller måste jag fortsätta att skjuta AP för att kunna slå igenom dem?

Wellah, får prova mig fram...
Citera
2011-08-17, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DearLeader
Aight, tack!
Jag spelar nu på Tier II nivån i en moddad BT-2. Vilka mål lämpar sig HE (spränggranater) att använda mot här tro? Kan dom slå ut motsvarande lätta vagnar eller måste jag fortsätta att skjuta AP för att kunna slå igenom dem?

Wellah, får prova mig fram...

på tier 2 behöver du inte HE skott, senare när du kommer högre opp i tier och hamnar i en match där det finns motståndare flera tiers högre upp så är det lättare att penetrate armor med HE skott...du gör dock mindre skada....
Citera
2011-08-17, 13:26
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Håller med och ofta så ger arty lägst xp/h för du överlever hela matchen.

Å andra sidan är det rätt skönt att överleva matchen som arty, händer inte så ofta i min M5 Stuart.
De gånger jag dör tidigt är när light tanks kör kamikaze in i basen och min kära lagkamrater inte bryr sig om att skydda arty.
Citera
2011-08-17, 13:29
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightShifter
på tier 2 behöver du inte HE skott, senare när du kommer högre opp i tier och hamnar i en match där det finns motståndare flera tiers högre upp så är det lättare att penetrate armor med HE skott...du gör dock mindre skada....

Inte om du penetrerar. Penetrerar du med HE gör du massiv skada, du skadar dock oftast ändå även om du inte penetrerar då HE "söker sig till" weakspots.

Vissa kanoner är även gjord för att endast använda HE, 10.5 L/28 t'ex kan använda AP dock så är det totalt onödigt på grund av mycket låg penetration. HE tappar heller inte penetration även om målet är långt bort. Så ett HE skott från 10.5 L/28 har högre penetration på långt avstånd än vad AP har, även mer damage.

Vissa kanoner är bra med HE vissa är inte. 57mm Zis-4 t'ex är totalt värdelös med HE. I regel är alla kanoner med låg kaliber relativt dålig med HE.
Citera
2011-08-17, 13:34
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Å andra sidan är det rätt skönt att överleva matchen som arty, händer inte så ofta i min M5 Stuart.
De gånger jag dör tidigt är när light tanks kör kamikaze in i basen och min kära lagkamrater inte bryr sig om att skydda arty.

Äh överleva är inte så noga. jag offrar mig gjärna i slutet på en match för att locka fram den där sista td eller heavyn.
Citera
2011-08-17, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Inte om du penetrerar. Penetrerar du med HE gör du massiv skada, du skadar dock oftast ändå även om du inte penetrerar då HE "söker sig till" weakspots.

Vissa kanoner är även gjord för att endast använda HE, 10.5 L/28 t'ex kan använda AP dock så är det totalt onödigt på grund av mycket låg penetration. HE tappar heller inte penetration även om målet är långt bort. Så ett HE skott från 10.5 L/28 har högre penetration på långt avstånd än vad AP har, även mer damage.

Vissa kanoner är bra med HE vissa är inte. 57mm Zis-4 t'ex är totalt värdelös med HE. I regel är alla kanoner med låg kaliber relativt dålig med HE.

på 2000+ matcher spelade har jag då aldrig sett någon massiv skada med HE skott....
Citera
2011-08-17, 15:31
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Taktiken att dra mig ur ett slag (efter att ha parkerat vagnen i något lämpligt buskage etc) och påbörja ett annat för att harva poäng har jag försökt...
Grattis, dina teamkamrater kommer se dig som en andra klassens fegis...
Citat:
på 2000+ matcher spelade har jag då aldrig sett någon massiv skada med HE skott....
Jag har många gånger både tagit och gett massiv skada med HE, bl.a blivit "oneshottad" av en bison(150-250dam) när jag körde kv med 550HP, såg ut som skottet träffade ovanpå tornet där pansaret är som tunnast.

Har blivit "oneshottad" en gång i maus, snett framifrån höger men vet inte vad för skott S-51:an använde.
Citera
2011-08-17, 16:24
Medlem
DearLeaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Grattis, dina teamkamrater kommer se dig som en andra klassens fegis...
.

Det var, som sagt, enbart något som jag testade 2-3 ggr för att försöka råda bot på kassabrist. Funkade ändå inte. No more.

Men jag fattar fortfarande inte syftet med Tech Tree... Måste man följa detta slaviskt för att kunna avancera i karriären? Eller kan jag -teoretiskt sett- streta på i min BT-2 tills jag har tillräckligt med poäng för att gå direkt till en T-34-85? Kan man "hoppa" mellan grenarna i trädet etc?
Citera
2011-08-17, 16:43
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Det var, som sagt, enbart något som jag testade 2-3 ggr för att försöka råda bot på kassabrist. Funkade ändå inte. No more.

Men jag fattar fortfarande inte syftet med Tech Tree... Måste man följa detta slaviskt för att kunna avancera i karriären? Eller kan jag -teoretiskt sett- streta på i min BT-2 tills jag har tillräckligt med poäng för att gå direkt till en T-34-85? Kan man "hoppa" mellan grenarna i trädet etc?

Du måste följa pilarna i det. vissa grenar sig till andra medans vissa följer samma träd.
Citera
2011-08-17, 16:55
Medlem
schteeeeks avatar
Citat:

http://www.youtube.com/watch?v=oLl1vyDuKQk&feature=player_embedded

Officiell tutorial-video som förklarar tech tree, xp, moduler etc på ett bra sätt, värd att ta en titt på.

Är det någon som har lirat amerikanska TDs från T7 och uppåt och kan ge ett kort omdöme? Harvar runt med Sluggern och känner mig inte så motiverad att jobba med den, bra att veta om det blir bättre senare.

Har för övrigt kört ISU-152 med BL-10 i några dagar nu, sjukt rolig vagn att gömma sig i buskar med. 61% vunna matcher av 100, 197 vagnar utslagna, snittar 806 xp och 2,4k dmg per match.
Citera
2011-08-17, 17:34
Medlem
hockexxs avatar
Citat:

Hur vore det om du faktiskt provade? HE är ruskigt nice ibland, tro mig. Jag har oneshottat KV's med hetzer. En rejäl träff en bit ner i rumpen på dom och det gör ont. Att få in ett skott under tanken är också mycket bra. Sedan får man väldigt ofta critical hits med HE i stort sätt varenda skott som träffar ok.

Att använda HE mot light-tanks kan också vara ruskigt roligt då dom brukar gå upp i rök omgående. Samt att det är mycket lättare att de-tracka dom med HE, då du faktiskt inte ens behöver träffa tracksen. Även SPG's/TD's med öppet chassi/turret tar extremt stor skada av HE.

Att du kört 2000+ matcher utan att ha lärt dig i vilka situationer HE är användbart är inte något att skryta med för övrigt.
Citera
2011-08-17, 17:36
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Hur vore det om du faktiskt provade? HE är ruskigt nice ibland, tro mig. Jag har oneshottat KV's med hetzer. En rejäl träff en bit ner i rumpen på dom och det gör ont. Att få in ett skott under tanken är också mycket bra. Sedan får man väldigt ofta critical hits med HE i stort sätt varenda skott som träffar ok.

Att använda HE mot light-tanks kan också vara ruskigt roligt då dom brukar gå upp i rök omgående. Samt att det är mycket lättare att de-tracka dom med HE, då du faktiskt inte ens behöver träffa tracksen. Även SPG's/TD's med öppet chassi/turret tar extremt stor skada av HE.

Jag skjuter ofta HE på hulldown heavys och arty. ett par på kanonen så är det ingen fara sen.
Fast ibland gör HE ingen skada alls sköt he på en tiger2 och gjorde 92 max. medan vanliga gjorde runt 200
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in