2011-09-09, 01:59
Medlem
SithXMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Har du forskat fram den?

Nej. Hur gör man det ?
Citera
2011-09-09, 02:02
Moderator
Arne.Ankas avatar
Antingen via tech tree eller research-knappen men du måste ha tillräckligt med XP för att kunna forska fram vagnen.
Citera
2011-09-09, 02:05
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Överlevde du eller dog du?

Jag vill minnas att jag överlevde.

Påverkar det? Det trodde jag inte. Kanske ska ta och lugna ner mig i framtiden.

Citat:
Inte så mycket dåliga som vill köra matcher fortast möjligast för att maxa xp, exakt samma typ av matcher fick vi på den vanliga servern under beta'n under några dagar när alla fick 5x.

Det stämmer nog mycket bra det du säger.

Citat:
Helvete vilken dålig ping, själv ligger jag ibland under 20, oftast 25-35.
Hehe, Adsl 6-8Mb/s, tycker själv att 30-40 är ganska okej för det. 60-80 är nog inte det men jag pingar inte allt för dåligt, dom flesta jag speccar har röd latency.

Citat:
Får testa den på beta'n.

Det tycker jag du skall göra! Den lär behöva en gun-rammer det kan jag säga i alla fall. Reload är relativt seg, men jag upplever kanonen pricksäkrare än vad man förväntar sig.

Citat:
Ursprungligen postat av SithXM
Hur kommer det sig att jag ej kan se tanksen i mitt eget team ?

Jag ser ett samband med detta och ATI+Skuggor. Rätta mig om jag har fel, men denna tes verkar korrekt än så länge. Har upplevt den själv och att stänga av skuggor löste det för mig i alla fall.

I vilket fall tror jag nog att det beror på skuggorna. Jag kan dock ha fel.
Senast redigerad av hockexx 2011-09-09 kl. 02:14.
Citera
2011-09-09, 02:06
Medlem
SithXMs avatar
Citat:
Antingen via tech tree eller research-knappen men du måste ha tillräckligt med XP för att kunna forska fram vagnen.

Aha har nog för lite XP för det. Men har inte listat ut var man ser hur mkt Xp man behöver för att forska fram det
Senast redigerad av SithXM 2011-09-09 kl. 02:08.
Citera
2011-09-09, 02:26
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Aha har nog för lite XP för det. Men har inte listat ut var man ser hur mkt Xp man behöver för att forska fram det
Tryck på researchknappen så ser du både xp och free xp uppe till höger.

Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Påverkar det? Det trodde jag inte. Kanske ska ta och lugna ner mig i framtiden.
Jodå det påverkar sen får man 50% extra om laget vinner.

Citat:
Hehe, Adsl 6-8Mb/s, tycker själv att 30-40 är ganska okej för det. 60-80 är nog inte det men jag pingar inte allt för dåligt, dom flesta jag speccar har röd latency.
Sitter med 100/10 kabelinternet från comhem, pingar 120-140 i normala fall mot na-servern.

Citat:
Jag ser ett samband med detta och ATI+Skuggor. Rätta mig om jag har fel, men denna tes verkar korrekt än så länge. Har upplevt den själv och att stänga av skuggor löste det för mig i alla fall.
I chatten fick jag höra att det är postprocessing som strular till de.
Citera
2011-09-09, 05:20
Medlem
SithXMs avatar
Shit är det sant att man bara har två gratis slots ? då får man vara noga med vilka tanks man köper. eller går det att ta bort tanks man köpt om man vill byta mot en annan ?
Citera
2011-09-09, 09:49
Medlem
Ja du kan sälja och köpa (dom du forskat fram) hur som helst.
Citera
2011-09-09, 10:27
Medlem
Citat:
Shit är det sant att man bara har två gratis slots ? då får man vara noga med vilka tanks man köper. eller går det att ta bort tanks man köpt om man vill byta mot en annan ?
5 grattis slots har du
Citera
2011-09-09, 10:54
Medlem
SithXMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klargplutte
Ja du kan sälja och köpa (dom du forskat fram) hur som helst.

aha okej va bra man kan sälja noob tanksen :=)
Senast redigerad av SithXM 2011-09-09 kl. 10:58.
Citera
2011-09-09, 11:46
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Seriöst. Du kan skada Tiger II/Löwe/IS-3/T32 osv med 7.5 L/70, du måste bara skjuta på rätt ställen. Det är fan inte lätt men det skall inte vara lätt att penetrera tier 8 tanks med tier 5 tanks. Tiger II är ganska lätt att skada, även Löwe och T29/T32 vid rätt lägen. IS-3 till exempel är lätt att skjuta i turret-kupolen i närstrider med 7.5 L/70 då den är så pass pricksäker. Dock dingar du garanterat om du missar det minsta på grund av turretens armor samt utformning. Många provar dock inte skjuta IS-3s turret-kupol då turreten i sig har snuskigt med armor.

Det jag minns var mycket roligt. Jag blev dock snorfull senare på kvällen / morgonen. Nej vin ger jag fan i, i framtiden. Jag håller mig nog till 3.5or framöver. Man lär sig fan aldrig

nej

jag märkte nu när jag använder 10.5 och explosive så gör jag ju 50% skada ju, så fiser på med 200-225 i skada vid varje skott, lyckades one shotta en hetzer :P

men köra vanlig ammo är löjligt, den anda pipan 7.5 har hög pen i sidan, över 190, men dingade ändå 10 skott i sidan på en löwe
bytte till storpipan och HE och yay, 5% skada

fick ner löwe till 35% med så där 10+ skott och en massa critical hits och så, men då undrar han vemsom skjuter på han och vänder sig saaaaaakta, skjuter ett skott mitt på mitt vinklade fram chassi och jag är död på ett skott

men nu vet jag att HE alltid gör 50% av skadan utan pen, vilket e gott
Citera
2011-09-09, 11:49
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
aha okej va bra man kan sälja noob tanksen :=)
vadå n00b tanksen ?

MS-1 är ju UBER!!!!

får nästan alltid 3+ kills när jag går in med den

bra att börja dagen med, lätt 2000exp om man börjar med den och vinner, sedan transfer xp :P
Citera
2011-09-09, 12:39
Medlem
Prawnis avatar
Get ready for the new Special named Operation Avalanche!

09 September 2011, 12:40

Operation Avalanche played a significant role in World War II. The main objectives of the Operation were to seize the port of Naples to ensure resupply, and to cut across to the east coast, trapping the Axis troops further south. On the 9th of September, about 450 ships partaking in Operation Avalanche assembled off the Salerno coast. The fighting units had sailed from various places, and in order to achieve surprise, there was no preliminary naval or aerial bombardment.

World of Tanks is happy to inform tankers that the Operation Avalanche Special will be held within World of Tanks from September 9th till September 12th, 2011!

Starting from 4:30AM PDT (7:30AM EDT), September 9th, and till 4:00AM PDT (7:00AM EDT), September 12th, all our brave tankers will enjoy the following offers:

Crew training rates doubled!

The exprerience for the first victory of the day increases by 5 (!) times!

50% discount on slots!

Do not miss this great opportunity to enhance your crew training and stock up with more space for your steel beasts!

Enjoy the Special and stay tuned!

Source: http://game.worldoftanks.com/news/general_news/operation-avalanche-special
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in