2011-08-17, 17:51
Medlem
schteeeeks avatar
VK3601 (H). Konisch. Premiumammo.
http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e4be1e78f748_shot_128.jpg
http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e4be1e39a692_shot_129.jpg

HE finns det alltid ett tillfälle att använda, jag använder det oftast när jag tar långdistansskott med kanoner som har sämre än 0.35 i träffsäkerhet, risken att skottet träffar larvbanden eller träffar med en extrem vinkel är alldeles för stor. Hellre lite skada med HE än ingen skada med AP. Sen är det självklart att man använder HE på vissa kanoner, korta tyska 10.5cm, ryska 122/152mm, kan göra enormt mycket skada med lite flyt. Smög mig upp bakom en panther med min SU-152, siktade in mig på motorn och plockade ner honom från 60% till 0% med ett skott.
Citera
2011-08-17, 19:36
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schteeeek
Är det någon som har lirat amerikanska TDs från T7 och uppåt och kan ge ett kort omdöme? Harvar runt med Sluggern och känner mig inte så motiverad att jobba med den, bra att veta om det blir bättre senare.
Kommer inte ihåg vart men sett statistik med T95 som stack ut, den har rejält med frontpansar(305mm) men slö som fan 13km/h.
Slått ut en sån med en liten fjantvagn, utmanövrerade den så jag hamnade bakom och sen drog jag iväg skott på skott på skott tills den exploderade har typ 50mm rövpansar.
Senast redigerad av Arne.Anka 2011-08-17 kl. 19:39.
Citera
2011-08-18, 00:52
Medlem
fuskas avatar
Hej vi är två glada Pattons som söker dig som kör tier 9 med för mysiga stunder i granatregnet. Känner du som oss så hör av dig för Platoon spelande.

Ps, vi har bra vinst % ds
Citera
2011-08-18, 00:58
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Jepp, ikväll hade vi 7-1-1 som resultat. Förlusten och den oavgjorda kom på El Halluf respektive Campinovka, där stora delar av våra lag verkade somna.

NightShifter, achtung på dig! Grinda fram en E-50 eller åtminstone en Panther II så du kan hänga med.
Citera
2011-08-18, 01:11
Medlem
Assbuster-cockburns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schteeeek
VK3601 (H). Konisch. Premiumammo.
http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e4be1e78f748_shot_128.jpg
http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e4be1e39a692_shot_129.jpg

HE finns det alltid ett tillfälle att använda, jag använder det oftast när jag tar långdistansskott med kanoner som har sämre än 0.35 i träffsäkerhet, risken att skottet träffar larvbanden eller träffar med en extrem vinkel är alldeles för stor. Hellre lite skada med HE än ingen skada med AP. Sen är det självklart att man använder HE på vissa kanoner, korta tyska 10.5cm, ryska 122/152mm, kan göra enormt mycket skada med lite flyt. Smög mig upp bakom en panther med min SU-152, siktade in mig på motorn och plockade ner honom från 60% till 0% med ett skott.

Jäklars vilken xp =)
Kör själv den pipan nu, fast utan premium ammo, funkar nääästan lika bra.
Citera
2011-08-18, 06:28
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Jag skjuter ofta HE på hulldown heavys och arty. ett par på kanonen så är det ingen fara sen.
Fast ibland gör HE ingen skada alls sköt he på en tiger2 och gjorde 92 max. medan vanliga gjorde runt 200

Det har hänt att HE har studsat för mig med. Ibland kan inte HE skada ifall skadan är för låg och pansaren på fienden för tjock.
Citera
2011-08-18, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Hur vore det om du faktiskt provade? HE är ruskigt nice ibland, tro mig. Jag har oneshottat KV's med hetzer. En rejäl träff en bit ner i rumpen på dom och det gör ont. Att få in ett skott under tanken är också mycket bra. Sedan får man väldigt ofta critical hits med HE i stort sätt varenda skott som träffar ok.

Att använda HE mot light-tanks kan också vara ruskigt roligt då dom brukar gå upp i rök omgående. Samt att det är mycket lättare att de-tracka dom med HE, då du faktiskt inte ens behöver träffa tracksen. Även SPG's/TD's med öppet chassi/turret tar extremt stor skada av HE.

Att du kört 2000+ matcher utan att ha lärt dig i vilka situationer HE är användbart är inte något att skryta med för övrigt.

Och var såg du något skrytande??

Rex_Ryan och Cba: Jag kan int bestämma mig om jag skall levla TD eller medium trädet....kan köpa Panther 2 och pimpa den fullt vilken dag som helst, men är också sugen på att fortsätta grinden mot Jagdtiger!
Citera
2011-08-18, 08:56
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightShifter
Och var såg du något skrytande??

Rex_Ryan och Cba: Jag kan int bestämma mig om jag skall levla TD eller medium trädet....kan köpa Panther 2 och pimpa den fullt vilken dag som helst, men är också sugen på att fortsätta grinden mot Jagdtiger!

Skitsamma jag vill inte bli ovänner.

Anyhow så skulle jag lägga min röst på medium trädet då mediums är dom roligaste att spela enligt mig. Spelar ingen större roll vilket träd man kör så är man ändå osäker på om man valt rätt tycker jag. Dock så är det mycket chill att köra TDs ibland Jagdtiger är ju även ganska sällsynt så att köra en sådan är ju rätt tufft enligt mig. Tycker dom gör mycket bra ifrån sig så länge inte någon räserfräs med duglig kanon smiter in på nära håll.
Citera
2011-08-18, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Skitsamma jag vill inte bli ovänner.

Anyhow så skulle jag lägga min röst på medium trädet då mediums är dom roligaste att spela enligt mig. Spelar ingen större roll vilket träd man kör så är man ändå osäker på om man valt rätt tycker jag. Dock så är det mycket chill att köra TDs ibland Jagdtiger är ju även ganska sällsynt så att köra en sådan är ju rätt tufft enligt mig. Tycker dom gör mycket bra ifrån sig så länge inte någon räserfräs med duglig kanon smiter in på nära håll.

Jo medium trädet är verkligen kul, inget att argumentera mot där, har bara en känsla av att e-50 kommer att bli nerfad i nästa update eftersom alla skriker att den är OP. Därför vore det lite surt att satsa xp och cash på den grinden om man i slutändan får en tier 9 som bara får stryk hela tiden. Då vore det bättre att köpa Jagdpanther direkt nu och sen lira ihop lite mer cash till Ferdinand (som dock är en lång grind till Tigern om man inte converterar en jävla massa xp...). Någon som har Jagdtiger här och kan ge en liten review?
Citera
2011-08-18, 09:26
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightShifter
Jo medium trädet är verkligen kul, inget att argumentera mot där, har bara en känsla av att e-50 kommer att bli nerfad i nästa update eftersom alla skriker att den är OP. Därför vore det lite surt att satsa xp och cash på den grinden om man i slutändan får en tier 9 som bara får stryk hela tiden. Då vore det bättre att köpa Jagdpanther direkt nu och sen lira ihop lite mer cash till Ferdinand (som dock är en lång grind till Tigern om man inte converterar en jävla massa xp...). Någon som har Jagdtiger här och kan ge en liten review?

A, den skjuter snett och klöser som en kastrerad bondkatt.
Kör medium din tråkmåns. seså in och grinda med dej.

Skämt å sido. JTiger suger ju att möta så jag trycker den verkar vara ett vettigt val om man vill skada dom röda.
Senast redigerad av fuska 2011-08-18 kl. 09:39.
Citera
2011-08-18, 10:23
Medlem
JustinCasess avatar
Reggade mig nyligen och har kollat igenom alla tutorials, håller på och laddar ner spelet. Något speciellt jag bör tänka på när jag väl drar igång?
Citera
2011-08-18, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
A, den skjuter snett och klöser som en kastrerad bondkatt.
Kör medium din tråkmåns. seså in och grinda med dej.

Skämt å sido. JTiger suger ju att möta så jag trycker den verkar vara ett vettigt val om man vill skada dom röda.

får se hur det blir, får ta och göra ett val ikväll! När vi är 3 pers i platoon är ju medium skitkul, men det är inte så ofta tycker jag som man ser alla online samtidigt... Och TD är ju perfekt för solo grind

JustinCases: Ta det lugnt i början och ha tålamod, jag tyckte det var skitsvårt att träffa fiender först men efter en kväll typ av nötande började det rulla på Och använd inte autoaim! :P

Edit: Och lär dig banonrna
Senast redigerad av NightShifter 2011-08-18 kl. 10:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in