2014-03-06, 20:44
  #14425
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Nationbattles måste få bättre mm. Spelade nyss en match med 6 vk3001 P/D, nån dicker max osv. Motståndet? 15 hellcats. Seriöst?
Har även hamnat i matcher med 2-3 Tiger p, resten vanliga tigrar som mött 15 IS vagnar eller 15 T29r.
Har ALDRIG mött ett franskt eller brittiskt lag.
Går ju att vinna om man möter särskilt dåliga spelare, men i alla fall.
Man vill ju känna att man har NÅN chans i alla fall när man spelar.

Tyvärr verkar det som man bara kastar ihop de 15 första bästa från varje nation. Och eftersom att Hellcats är så populära, händer det att man får 15 stycken i samma lag. Helt jävla sanslöst dåligt i vilket fall.

Britterna är ruskigt jobbiga att möta med alla AT:s och snabbskjutande mediums/heavys. En och en är det rätt värdelösa, men testa att spela mot 4-5 stycken AT-15 eller Tortoise i grupp utan support
från artilleri. En jävla slakt av ditt lag är vad man ser.

Fransmännen är lika jobbiga, 15 autoloaders gör slarvsylta av allt de ser i princip.
Citera
2014-03-06, 21:56
  #14426
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Tyvärr verkar det som man bara kastar ihop de 15 första bästa från varje nation. Och eftersom att Hellcats är så populära, händer det att man får 15 stycken i samma lag. Helt jävla sanslöst dåligt i vilket fall.

Britterna är ruskigt jobbiga att möta med alla AT:s och snabbskjutande mediums/heavys. En och en är det rätt värdelösa, men testa att spela mot 4-5 stycken AT-15 eller Tortoise i grupp utan support
från artilleri. En jävla slakt av ditt lag är vad man ser.

Fransmännen är lika jobbiga, 15 autoloaders gör slarvsylta av allt de ser i princip.
Mot brittiska TDs beror på hur bra de är och vilken karta. På Himmelsdorf blev det mos of britterna då vi kunde gömma oss när vi laddade om vilket gav oss övertag mot deras snabba kanoner men låg alfa. På Murovanka utan artilleri så gick dom i flock(ungefär 10 stycken där de flesta var TDs med understöd av centurions och heavies) och gjorde slarvsylta av allt som tittade fram. Kvaliteten på lagen ger en märkbar skillnad.

Även om det kan bli obalanserat så är det ändå intressant(Vilken tankdoktrin är en vinnare). Jag som spelar alla nationer tycker att det är roligt
Citera
2014-03-06, 23:58
  #14427
Medlem
xyklopfs avatar
Vad har hänt nu då? Allt ljud på/i spelet är borta. Har kollat inställningarna, startat om både spelet och datorn, men det är totalt ljudlöst. Ljudet funkar i övrigt på datorn, men inte på WOT.

Edit: löste problemet, finns en knapp på tangentbordet, kommer man åt den nollställer den ljudet på programmet som körs. Visste inte om det.
__________________
Senast redigerad av xyklopf 2014-03-07 kl. 00:50. Anledning: löste problemet
Citera
2014-03-07, 00:23
  #14428
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKolv
Jo jag såg det... Men är ändå lite skeptisk. Och vad exakt menar dom med stänga av fysiken? Som jag har förstått det kommer fysiken vara en ganska stor del i gameplay och hur fan ska det då bli om en person har det medans den andra inte? Dum fråga kanske, kan inget om sånt här. Men ja, Hur fan blir det? Hus som rasar, vagnar på bredställ och torn som flyger runt: Det är ju ändå objekt som påverkar ens taktik på olika sätt, att en sida bara kan stänga av det blir ju... skevt. Eller?
Blir inte skevt för fysiken körs på servern, det du kan påverka i klienten är det grafiska för att minska kravet på cpu/gpu.
Citera
2014-03-07, 00:40
  #14429
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Nationbattles måste få bättre mm. Spelade nyss en match med 6 vk3001 P/D, nån dicker max osv. Motståndet? 15 hellcats. Seriöst?
Har även hamnat i matcher med 2-3 Tiger p, resten vanliga tigrar som mött 15 IS vagnar eller 15 T29r.
Har ALDRIG mött ett franskt eller brittiskt lag.
Går ju att vinna om man möter särskilt dåliga spelare, men i alla fall.
Man vill ju känna att man har NÅN chans i alla fall när man spelar.

Känns lite löjligt nästan när de skriver att kinesiska och japanska inte får nationsstriderna pga de finns för få modeller av dem.
För som sagt det är ju ändå knappt någon blandning när de gäller övriga nationer.
Citera
2014-03-07, 03:31
  #14430
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Littlebear34
Mot brittiska TDs beror på hur bra de är och vilken karta. På Himmelsdorf blev det mos of britterna då vi kunde gömma oss när vi laddade om vilket gav oss övertag mot deras snabba kanoner men låg alfa. På Murovanka utan artilleri så gick dom i flock(ungefär 10 stycken där de flesta var TDs med understöd av centurions och heavies) och gjorde slarvsylta av allt som tittade fram. Kvaliteten på lagen ger en märkbar skillnad.

Även om det kan bli obalanserat så är det ändå intressant(Vilken tankdoktrin är en vinnare). Jag som spelar alla nationer tycker att det är roligt

Visst är det så, men jag kan fortfarande hamna i rena skräplag som vinner p.g.a. deras tanks är bättre än motståndarnas. T6/7 ryska heavys mot nästan allt annat i den tier gruppen exempelvis.

Sen håller jag med det fetmarkerade, de olika nationernas styrkor visar sig verkligen i dessa strider, vilket faktiskt ger spelet en helt ny dimension.
Citera
2014-03-07, 06:00
  #14431
Medlem
Hittat en (för mig) doldis och kanske en ny favorit?
VK30.01P.. Jag låste aldrig upp den. Körde det andra trädet när jag började m,ed tyskarna... Sen hard et ju blivit som det blivit, man insåg att tyskarna sög och spelade massa annat. Men hade lite XP över så jag låste upp den! Top gun i mina två första matcher :P Jävla fin maskin <3

Sällan man hör nåt om den vagnen så jag har liksom inte reflekterat över den.. Men den är nice
Citera
2014-03-07, 09:08
  #14432
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKolv
Hittat en (för mig) doldis och kanske en ny favorit?
VK30.01P.. Jag låste aldrig upp den. Körde det andra trädet när jag började m,ed tyskarna... Sen hard et ju blivit som det blivit, man insåg att tyskarna sög och spelade massa annat. Men hade lite XP över så jag låste upp den! Top gun i mina två första matcher :P Jävla fin maskin

Största problemet med VK3001P var att få den fullt utrustad. Fram tills den var det så var den slö och med hemsk kanon.
Fullt utrustad är den snabb på rak sträckor, bra kanon med korta 88an och OK front armour. Gissar på att du hade den rätt bra utrustad från början eftersom du kört ett annat träd först.
En av de första tanksen jag lyckades grinda igenom med en 60% win rate.
__________________
Senast redigerad av Cardiac 2014-03-07 kl. 09:11.
Citera
2014-03-07, 09:20
  #14433
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Största problemet med VK3001P var att få den fullt utrustad. Fram tills den var det så var den slö och med hemsk kanon.
Fullt utrustad är den snabb på rak sträckor, bra kanon med korta 88an och OK front armour. Gissar på att du hade den rätt bra utrustad från början eftersom du kört ett annat träd först.
En av de första tanksen jag lyckades grinda igenom med en 60% win rate.
Jodå... Hade XP över också så den hade allt utom bästa motorn på första matchen. Bästa motorn fick jag efter match tre. Va en rätt lättspelad vagn får jag lov att säga... Gillar den som fan. Lite jobbigt att möta åttor så klart. Men det gäller väl alla vagnar. Hamnar man i botten på näringskedjan är det väl inte roligt med någon vagn :P
Citera
2014-03-07, 09:32
  #14434
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKolv
Jodå... Hade XP över också så den hade allt utom bästa motorn på första matchen. Bästa motorn fick jag efter match tre. Va en rätt lättspelad vagn får jag lov att säga... Gillar den som fan. Lite jobbigt att möta åttor så klart. Men det gäller väl alla vagnar. Hamnar man i botten på näringskedjan är det väl inte roligt med någon vagn :P

Såvida man inte är en Hellcat då.
Citera
2014-03-07, 09:37
  #14435
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Såvida man inte är en Hellcat då.

eller en av dom nya tyska TD:s typ Rhm lr va dom heter, dom är fan brutala
Citera
2014-03-07, 10:28
  #14436
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Som det låter så översträcker du dig själv tidigt i matchen och blir utslagen efter att ha gjort en hel del skada. Eftersom du gör skada är du automatiskt bättre än större delen av ditt lag. Jag gissar också på att du försöker pusha mycket eftersom du har blivit frustrerad över dina lagkamraters oförmåga. Ditt problem verkar vara att du försöker göra allt själv? Vilka Tier9/10 kör du?

Kör du XVM? Annars borde du göra det för att få en känsla vilka i ditt lag som är komplett inkompetenta och som du inte kan lita på att de gör något smart. Har man 40-45% (inte illa ment) i global + tier 10 tank WR är den spelaren en börda för sitt lag som inte kommer bidra till något.

Som jag försöker spela nuförtiden är att inte sätta mig i positioner som jag inte kan ta mig ifrån, jag försöker låta mina medspelare gå först för att veta vad jag möter. Även om en hel del campar, så är det sällan hela laget som gör det. Tier10 matcher innebär också mycket mer försiktigt spel eftersom man vill spara HP och det är mycket som orsakar massiv skada. Försiktigt spel är skilt från campande även om det kan verka likt.


Du kanske har rätt, det är ju inte lägre tiers man spelar, där det istortsett inte spelar någon roll vad man har för lagkamrater, de kan st 0 - 10 till de röda inom fem minuter - ändå kan man bära laget till vinst. Man är ju onekligen mer beroende av sina lagkamrater i högre tiers...
Och det har ju gått bra förut i tier 10, med både tier nio och tier tio. Nu inte så bra.

Provade XVM ett tag, men det var för mig för jobbigt att greppa vad som händer där, jag är rätt sinnesslö. Men det var ett tag sen körde XVM.

Det går rent utsagt skit, spelade 5 game igår med där amerikanska automatladdare i tier nio, jättebra vagn, det gick ganska så bra för mig tycker jag, gjorde en del skada mot de tier tio man möter. Ett magasin i en IS7 gör ju ändå runt ~1500 i skada, otroligt lättspelad vagn.
Vi blev direkt överkörda i fyra game.

1 game vann vi, självklart det gamet där jag var tvungen att spotta åt våra 7 Tds för att våra två scouts inte ville röra sig ut ur bascirkeln.
I detta game studsade jag två skott på en AMX 90, de två på en stationär Is8 i sidan. Vet att jag stod stilla för länge och precis när magasinet var slut så tog en G.W Tiger, mig tror jag det var.
Skitbra X2 vinst... Sen stängde jag av.
Jag blir bara så jäkla arg.

Mitt premium går ut på söndag, efter det så ska jag ta ett uppehåll på några veckor och se om jag på ett "magiskt" sätt får bättre game.

Annars får man göra som Arne.Anka sa, spela lägre tiers bara, men det känns som mina sälklubbardagar är över, det ger inte så mycket.
Men det finns inte så många andra intressanta spel, War Thunder, njaa...
Längtar tillbaka till 2001
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in