2010-07-24, 16:10
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axon
Klart djupa benböj är att föredra framför grunda

Precis, och de flesta kan klara av djupa knäböjar, det enda som hindrar dem är att de inte vill sänka vikterna och träna teknik, så de håller sig kvar på kvartsböjar med bälte och någon som står bakom på deras "volymarbetsset" 24/7.
Citera
2010-07-24, 16:57
Medlem
mr-virros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nieko
Va? om det är så lite folk som kan göra ett korrekt utförande på benböj då måste du träna på skitställen.

Låter som Sats och Friskis, där finns det gott om folk som inte kan utföra benböj, det är väl antagligen där han tränar.
Citera
2010-07-24, 21:19
Medlem
GreatLakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pestfan
Klart du får mer pump om du kör fler reps på lägre vikt. Alla som har tränat längre än tre månader vet detta...

hehe, jag har tränat i två år, jag har även kört högreppare, utan o komma i närheten av den kontakten som robbans tips bjöd på, de handlar om o inte släppa spänninngen i musklen antar jag, men som du säger, sorligt att de tar lite tid för en annan att komma till insikt

Sen är de synd att Axon förstör den bästa träningstråden på länge med sitt överteoritiserande. Uppenbart att karln är rädd att förlora sin ställning som självutnämd träningsorakel här på flashback :P
gillar din avatar btw
Senast redigerad av GreatLake 2010-07-24 kl. 21:27.
Citera
2010-07-24, 22:16
Medlem
evilkittys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreatLake
Har enligt robbans doktorin ikväll kört mitt livs bästa armpass, utan tvivel. Fick de sjukaste pumpet jag varit med om, fattar vad Arnold menar nu liksom O känslan efteråt sen, värsta ruset Ser fram emot nästa pass :P

Citat:
Sen är de synd att Axon förstör den bästa träningstråden på länge med sitt överteoritiserande. Uppenbart att karln är rädd att förlora sin ställning som självutnämd träningsorakel här på flashback :P
gillar din avatar btw

överteoretiserande? Det är knappast som om det är teorier som presenteras här. Det är ren fakta, som är praktiskt förankrat (dvs ingen teoretisk studie om anatomi, utan ren praktisk anatomi).

Axon har sagt ett flertal gånger att Robbans träning är bra träning. Det går inte att sätta dom som motpoler, hur mycket man än försöker.
Citera
2010-07-24, 22:39
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
hehe, jag har tränat i två år, jag har även kört högreppare, utan o komma i närheten av den kontakten som robbans tips bjöd på, de handlar om o inte släppa spänninngen i musklen antar jag, men som du säger, sorligt att de tar lite tid för en annan att komma till insikt

gillar din avatar btw
Axon och pez är bland de kunnigaste här och vi skulle definitivt behöva fler sådana. Han är definitivt inget självutnämnt träningsorakel men jag går gärna i god för honom som väldigt duktig, speciellt inom skador, rehab och anatomi.

Sedan att han inte är anonym gör det hela lite svårare för honom också, vi är ju trots allt på flashback. Om du inte lyssnar på vad Axon har sagt i denna tråden så stjälper du bara dig själv.

Mvh
Citera
2010-07-24, 22:51
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Axon och pez är bland de kunnigaste här och vi skulle definitivt behöva fler sådana.

Du glömde Arne Persson, varför gjorde du det? Kanske gillar du inte latsdrag bakom huvudet eller du kanske föredrar att bänkpressa med "PT-neutrala" handleder?
Citera
2010-07-24, 23:03
Medlem
Pestfans avatar
Citat:

gillar din avatar btw

Äsch, bättre sent än aldrig.

Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Du glömde Arne Persson, varför gjorde du det? Kanske gillar du inte latsdrag bakom huvudet eller du kanske föredrar att bänkpressa med "PT-neutrala" handleder?

Eller så är det för att han inte är delaktig i den här diskussionen?
Citera
2010-07-25, 01:05
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Krappfiskarn

Du har ju ett val att inte bry dig om det överteoriiserade snacket. Kör på som du vill! Det är din rättighet. Men kanske om du någon gång skulle skada dig eller få problem någonstans så finns det personer som vet varför. Och då har du ytterligare ett val att lyssna eller skita i det.
Citera
2010-07-25, 01:05
Medlem
KemiRockarFetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axon
Klart djupa benböj är att föredra framför grunda men det är väl i runda slängar 1 promille som klarar en djup benböj med korrekt teknik som inte trasar sönder ländryggens diskar.

Varför göra något man inte klarar av bara för att spela ball och hardcore?

Kör själv knäböj på 30 kg och tror det blir svårt att få diskbråck av det, behöver inte tyngre vikt, kör minst 30 reps per set.
Citera
2010-07-25, 03:07
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KemiRockarFett
Kör själv knäböj på 30 kg och tror det blir svårt att få diskbråck av det, behöver inte tyngre vikt, kör minst 30 reps per set.
Det är inte belastningen som skadar utan upprepningarna. Du kanske skall ta dig en titt på hur det ser ut i monteringsfabriken på Volvo, finns nog inte en enda där som inte har någon typ av skada. Rotatorcuffarna är ju en favorit, inte fan lyfter de tunga saker iaf, så jag tycker ditt argument brister lite.

Nu är det heller ingen som talat om diskbråck förutom du då.
Citera
2010-07-25, 03:08
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Han är säkert duktig, men har lite lustiga idéer, tycker jag då. Detta gör att jag inte nämner honom.
Citera
2010-07-25, 06:50
Medlem
RobbanColemans avatar
Den största fördelen med att köra som jag nu gör är att jag håller mig skadefri. Man skadar sig inte om musklerna håller vikterna, som dessutom är light weight.

Ni letar fel som inte finns. Förstår varför, då jag rör om lite i grytan.

Beträffande Axon och jag som motpol så är det inte bara tut som skiljer, jag ser ju enormt många fel...

Mitt tips är till er som undrar, glöm allt ni läst tidigare som motsäger det jag säger, ha ett öppet sinne, prova en tid och återkom sedan med rapport.

Först muskeln, sen övningen.

(då tråden rullar vidare gör jag väl också de, kan inte lämna den i sticket helt då)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in