2010-08-28, 23:44
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smilun
Han har erkänt att han slog ett slag i magen, och sedan lämnade pojken liggandes i sängen i flera timmar. Jag läste i tråden att hans inre organ hade gått sönder av våldet. Kan det vara som du tror, men han säger ett slag för att det ska låta bättre (hur nu det skulle kunna vara möjligt)? Finns det, tror du, någon som helst möjlighet att mamman inte skulle ha sett att pojken blivit misshandlad tidigare?
Att mamman inte skulle märkt något? Svar, nej.
Ett slag i magen skadar inte inre organ om han inte "lyckats" träffa bröstbenet som i sin tur punkterat hjärtat,
Jag tror på mjältruptur, till följd av kraftigt upprepat våld mot buken (läs, sparkar).
Citera
2010-08-28, 23:50
Medlem
buggenbus avatar
Citat:
Han har erkänt att han slog ett slag i magen, och sedan lämnade pojken liggandes i sängen i flera timmar. Jag läste i tråden att hans inre organ hade gått sönder av våldet. Kan det vara som du tror, men han säger ett slag för att det ska låta bättre (hur nu det skulle kunna vara möjligt)? Finns det, tror du, någon som helst möjlighet att mamman inte skulle ha sett att pojken blivit misshandlad tidigare?

Pja, enligt AB-artikeln har han medvetet brutit hans arm tidigare i somras. Och personalen på dagis anade att det inte stod rätt till...

Det är nog rätt givet att hon säger att hon inget kunde ana, oavsett hur tydliga tecken som funnits.
Citera
2010-08-28, 23:50
Medlem
Psyko Dads avatar
Fy fan vad man mår illa av att läsa ännu en sån här hemskhet. tyvärr måste jag säga att det är inte ovanligt att kvinnor fegar ur & låter både barn & djur fara illa för att de är rädda för deras män eller rädda att lämna männen.

Mannen har förbrukat sin rätt till ett liv & borde avrättas, tyvärr så mesas det så jävla mkt med såna här jävalr som troligtvis kommer att förstöra fler liv.
Citera
2010-08-28, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buggenbu
Pja, enligt AB-artikeln har han medvetet brutit hans arm tidigare i somras. Och personalen på dagis anade att det inte stod rätt till...

Det är nog rätt givet att hon säger att hon inget kunde ana, oavsett hur tydliga tecken som funnits.

Ja, men jag fattar inte hur man kan göra så som mamma... Jag är kanske korkad, men jag fattar inte...
Citera
2010-08-28, 23:54
Moderator
Citat:
Ok. *kräkfärdig*
Jag vet inte, men gissar (nja, mitt jobb ger mig fördelar)
Citera
2010-08-28, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag vet inte, men gissar (nja, mitt jobb ger mig fördelar)

Jag anade att du kunde ha kunskaper om detta, därför ställde jag frågan till dig. Hursom är det ändå helt övervidrigt, vilka fruktansvärda smärtor han måste ha haft. Jag hoppas att lilla T blev medvetslös fort...
Citera
2010-08-29, 00:01
Medlem
Intensivs avatar
Citat:
Ja, men jag fattar inte hur man kan göra så som mamma... Jag är kanske korkad, men jag fattar inte...

Jag har i en tidigare tråd (minns inte vilken) berättat om den man som dödade sin styvdotter. Ett fall som min mor arbetade med.
Mamman besökte mannen i fängelset. Och blev gravid.
När soc utredde mammans lämplighet och förmåga att ta hand om barnet tilsammans med mannen som hade nåt år kvar av straffet sade hon: "Ja. men det här barnet kommer han inte att skada. Det är ju hans barn..
Vissa djur äter ju upp avkomma som inte är deras...
Citera
2010-08-29, 00:02
Moderator
Citat:
Jag anade att du kunde ha kunskaper om detta, därför ställde jag frågan till dig. Hursom är det ändå helt övervidrigt, vilka fruktansvärda smärtor han måste ha haft. Jag hoppas att lilla T blev medvetslös fort...
Medvetslöshet vet vi inget om tyvärr. Förhoppningsvis snabb sådan..
Citera
2010-08-29, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensiv
Jag har i en tidigare tråd (minns inte vilken) berättat om den man som dödade sin styvdotter. Ett fall som min mor arbetade med.
När soc utredde mammans lämplighet och förmåga att ta hand om barnet tilsammans med mannen som hade nåt år kvar av straffet sade hon: "Ja. men det här barnet kommer han inte att skada. Det är ju hans barn..

Känner igen det här, men minns inte varifrån... kanske har läst ditt inlägg... Den tjejen verkade inte ha haft någon häst i stallet... Tar tillbaka, jag är inte korkad!
Citera
2010-08-29, 00:19
Medlem
buggenbus avatar
Om jag förstår kommentarerna rätt till den här texten, så är mamman inte särskilt kritiskt tänkande ens efter att fanskapet slagit ihjäl barnet.

http://frianyheter.wordpress.com/2010/07/15/man-anhallen-misstankt-for-mord-pa-tvaarig-pojke/

Citat:
Ja skiter i óm du kan hela mitt namn. ska ja bli skrämd? Tänk dig in i min siost, aldrig sett nåntong bara en kärleksfull styvpappa å min son älskade honom lika så… Förklara vrf han skulle vilja göra något med flit, min son va sjuk redan innan med magen, som rättsläkaren sa via polisen till mig. Skulle min son dött av värmen + bakteierna i magen skulle dom inte kunna bevisa det. Men om min sambo försökte få liv i hoom igen , vilket kan vara på fel sätt så kanskle dom skriver våld, för dom måste förutse det värsta … har ja rätt i det jag skriver, sätt dig in i min sits om du ens kan det innanh du dömer folk………

Så skriver hon alltså efter att han erkänt. Jag har då väldigt svårt att se att hon skulle kunnat upptäcka hans misshandel av sig själv.

Rickspucko!
Citera
2010-08-29, 00:22
Medlem
Läste precis om detta vidriga brott. Orkade inte läsa alla detaljer och tänker inte heller läsa allt som skrivits i denna tråd. Kommer antagligen inte bidra med nåt för de som läser här men jag måste bara uttrycka min avsky för den idiot som utfört mordet. Igen har vi fått bevis för att vi tyvärr behöver dödsstraff i Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av Psyko Dad
Fy fan vad man mår illa av att läsa ännu en sån här hemskhet. tyvärr måste jag säga att det är inte ovanligt att kvinnor fegar ur & låter både barn & djur fara illa för att de är rädda för deras män eller rädda att lämna männen.

Mannen har förbrukat sin rätt till ett liv & borde avrättas, tyvärr så mesas det så jävla mkt med såna här jävalr som troligtvis kommer att förstöra fler liv.

Ja, av det lilla jag läste började jag också må illa. Hur i helvete kan man ge sig på en tvååring? Det går ju inte att förstå. Jag vill dock inte skylla på kvinnorna/mammorna. Vi män har ett ansvar också och det är mannen här som är ansvarig för sina handlingar. Ja, han har förbrukat sin rätt att leva. Jag hoppas nån slår ihjäl honom innan han mördar igen eller förstör livet för någon annan. Inte en spänn borde slösas på fängelse för idioten. Skulle dödsstraff införas ställer jag upp i exekutionspatrullen.
Citera
2010-08-29, 00:27
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Intensiv

Citat:
Känner igen det här, men minns inte varifrån... kanske har läst ditt inlägg... Den tjejen verkade inte ha haft någon häst i stallet... Tar tillbaka, jag är inte korkad!

Jag vill bara visa att ingen annan än jag har uttryckt att jag skulle vara korkad... Jag tänkte högt i översta citatet.
Tack till dig som brydde dig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in