2010-08-28, 21:56
Medlem
Intensivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smilun
Det är klart att det är mycket vanligt att det finns sådana förhållanden, men det är ingen ursäkt.

Jag har själv levt i en destruktiv relation med en man som inte är far till mina barn. Jag och barnen blev utsatta för psykisk misshandel och mådde mycket dåligt. Vad gjorde jag? För det första lämnade jag aldrig mina barn ensam med honom, jag tog jävligt mycket skit från honom för att skydda barnen, sedan lämnade jag relationen innan det gick helt åt helvete. Är jag någon hjälte för det? Nej, jag tog mitt föräldraansvar och skyddade mina barn.

Det jag vill säga är, att som förälder måste man lägga sina egna behov åt sidan om barnen riskerar att fara illa. Det spelar ingen roll hur mycket man älskar mannen/kvinnan, hur bra det är i sängen eller hur mycket pengar h*n tillför...m.m. Om barnen far illa måste man gå!!!

Heder åt dej!
Citera
2010-08-28, 22:00
Medlem
Intensivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majgull
Givetvis är det största offret barnet. Men det är jävligt lätt för en utomstående att döma utan att veta hur det eg. ligger till. Visst finns det onda mödrar men ingen av oss VET. Det enda vi vet är att styvpappan faktiskt misshandlade och mördade. Varför modern inte ingrep vet bara hon själv, eller kanske inte ens hon.

Tro mig - det är mkt vanligt i såna förhållanden att mannen har hela familjen i ett järngrepp. I mina ögon är hon ett offer och jag kan bara föreställa mig hur hon mår. För såvida hon inte är helt jävla känslokall - vilket jag starkt betvivlar - så sörjer hon sin son OCH försöker förstå att den hon älskade mördade honom OCH har skuldkänslor över att hon inte stoppade det hela i tid. Hon må vara ett spån som valt fel karl men jag måste nog säga att vad det än gäller här på flashback - så är verkar kvinnan alltid vara den som är skyldig i mångas ögon! Det gör mig förbannad!

Varför kvinnans skuld diskuteras är ju för att mannens skuld inte är nåt att diskutera. Den är odiskutabel.
Men en mamma har trots allt det yttersta ansvaret för vilka styfäder hon förser barnet med.
Det är ju hon som gjort detta möjligt.
Citera
2010-08-28, 22:01
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Det är klart att det är mycket vanligt att det finns sådana förhållanden, men det är ingen ursäkt.

Jag har själv levt i en destruktiv relation med en man som inte är far till mina barn. Jag och barnen blev utsatta för psykisk misshandel och mådde mycket dåligt. Vad gjorde jag? För det första lämnade jag aldrig mina barn ensam med honom, jag tog jävligt mycket skit från honom för att skydda barnen, sedan lämnade jag relationen innan det gick helt åt helvete. Är jag någon hjälte för det? Nej, jag tog mitt föräldraansvar och skyddade mina barn.

Det jag vill säga är, att som förälder måste man lägga sina egna behov åt sidan om barnen riskerar att fara illa. Det spelar ingen roll hur mycket man älskar mannen/kvinnan, hur bra det är i sängen eller hur mycket pengar h*n tillför...m.m. Om barnen far illa måste man gå!!!
Exakt! All heder åt dig som vågade/ lyckades/ orkade m m
Citera
2010-08-28, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensiv
Heder åt dej!

Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Exakt! All heder åt dig som vågade/ lyckades/ orkade m m

Tack!
Citera
2010-08-28, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensiv
Varför kvinnans skuld diskuteras är ju för att mannens skuld inte är nåt att diskutera. Den är odiskutabel.
Men en mamma har trots allt det yttersta ansvaret för vilka styfäder hon förser barnet med.
Det är ju hon som gjort detta möjligt.

Precis!
Citera
2010-08-28, 22:45
Medlem
cochrans avatar
Citat:

Det var mycket starkt och bra handlat av dig!

Du räddade både dig själv och dina barn. Jag kan tänka mig, att det inte var speciellt enkelt. Det är nog många praktiska saker, som måste falla på plats när man har barn och lämnar sitt hem.

Du förtjänar verkligen all respekt!
Citera
2010-08-28, 22:57
Medlem
stigmas avatar
Fan jag mår så dåligt av att läsa om det här!! Kan inte släppa att det där jävla avskummet till människospillra lät pojken ligga i flera timmar efter slaget i magen. Förstå hur den lille två-åringen måste ha lidit.
Jävlar, nu är kvällen förstörd...
Citera
2010-08-28, 23:02
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av stigma
Fan jag mår så dåligt av att läsa om det här!! Kan inte släppa att det där jävla avskummet till människospillra lät pojken ligga i flera timmar efter slaget i magen. Förstå hur den lille två-åringen måste ha lidit.
Vi får hoppas och be om Kharma...
Citera
2010-08-28, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cochran
Det var mycket starkt och bra handlat av dig!

Du räddade både dig själv och dina barn. Jag kan tänka mig, att det inte var speciellt enkelt. Det är nog många praktiska saker, som måste falla på plats när man har barn och lämnar sitt hem.

Du förtjänar verkligen all respekt!

Du har rätt i att det inte är enkelt, vi levde ihop i en bostad vi ägde tillsammans, som jag och barnen var tvungna att hastigt lämna. Vi fick bo i ett rum hos en släkting under en tid. Allt går bara man vill, men man måste inse att kärleken till/från en partner aldrig någonsin överträffar kärleken till/från sina barn.

OnT. Jag mår verkligen illa av att läsa det som står i tidningen om detta. Förstår inte hur man kan göra något sådant mot ett litet försvarslöst barn.
Senast redigerad av Smilun 2010-08-28 kl. 23:16.
Citera
2010-08-28, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stigma

Håller med. Vilken jävla dödsångest pojken måste ha haft... Tänk att ligga där ensam i sin säng, med hemska smärtor och inte förstå fullt ut (för det gör man inte när man är 2 år). Klart att killen tittade på GM med skräck i blicken. Usch...
Citera
2010-08-28, 23:28
Moderator
Citat:
Håller med. Vilken jävla dödsångest pojken måste ha haft... Tänk att ligga där ensam i sin säng, med hemska smärtor och inte förstå fullt ut (för det gör man inte när man är 2 år). Klart att killen tittade på GM med skräck i blicken. Usch...
Och inte tror jag på ett slag i magen. Snarare spark(ar)mot buk/ bröstkorg...
Edit: som jag skall ge GM när tillfälle ges
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2010-08-28 kl. 23:32.
Citera
2010-08-28, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Och inte tror jag på ett slag i magen. Snarare spark(ar)mot buk/ bröstkorg...

Han har erkänt att han slog ett slag i magen, och sedan lämnade pojken liggandes i sängen i flera timmar. Jag läste i tråden att hans inre organ hade gått sönder av våldet. Kan det vara som du tror, men han säger ett slag för att det ska låta bättre (hur nu det skulle kunna vara möjligt)? Finns det, tror du, någon som helst möjlighet att mamman inte skulle ha sett att pojken blivit misshandlad tidigare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in