2010-08-27, 13:28
Medlem
Forbliranonyms avatar
Har det framkommit vem aset är?
Citera
2010-08-27, 13:34
Medlem
Intensivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limaha
Det eneste som kan få meg ut av likevekt, er når små barn og dyr lider pga av voksnes egoisme og ondskap!!

Nå ble jeg riktig kvalm og kjenner meg dårlig. To-åringen lå i flere timer og kjempet for livet, alene og redd Det velter fram en ubeskrivelig smerte inne i meg, samt stort raseri mot de som skulle slått alarm tidlig. Hvor var mor, helsepersonell som skulle ha beskyttet dette lille barnet?

10-15 ganger vet man gutten ble mishandlet. Når forstod en voksen person at barnet ble utsatt for grov vold !? Hva i heiteste, svarteste har gått galt, her? Det skal da ringe flere, sterke varselklokker om et barn behandles for typiske mishandlingsskader!!!

Og ingen mor skal komme og si hun ikke visste om, eller mistenkte barnet ble utsatt for vold.... Barnet måtte uttrykt sterk redsel over tid. Ikke bare smerter etter alle mishandlingene.

Forstod jeg riktig at det har vært to ulike armskader, påført til ulik tid? En gang var skulderen ute av ledd, og siste gang var det et komplisert brudd? (brudd som ble forklart av barnets mor skjedde i barnehagen?) Stakkars, lille forsvarsløse gutt!! Jeg har ikke ord

Ja, jag lider med dej och är lika övertygad som du om att mamman visst eller misstänkte vad som skedde.
Hon har lagt ner stor energi på att försöka skydda mannen istället för barnet.
Och var fanns vänner och anhöriga?
Såg de inte att nåt var allvarlgit fel när kvinnan beskriver sej så lycklig hela tiden samtidigt som mannen på Facebook uppger att han är deprimerad?
Vad håller mamman på med för spel? Med pojkens liv som insats.
Citera
2010-08-27, 13:41
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Det eneste som kan få meg ut av likevekt, er når små barn og dyr lider pga av voksnes egoisme og ondskap!!

Nå ble jeg riktig kvalm og kjenner meg dårlig. To-åringen lå i flere timer og kjempet for livet, alene og redd Det velter fram en ubeskrivelig smerte inne i meg, samt stort raseri mot de som skulle slått alarm tidlig. Hvor var mor, helsepersonell som skulle ha beskyttet dette lille barnet?

10-15 ganger vet man gutten ble mishandlet. Når forstod en voksen person at barnet ble utsatt for grov vold !? Hva i heiteste, svarteste har gått galt, her? Det skal da ringe flere, sterke varselklokker om et barn behandles for typiske mishandlingsskader!!!

Og ingen mor skal komme og si hun ikke visste om, eller mistenkte barnet ble utsatt for vold.... Barnet måtte uttrykt sterk redsel over tid. Ikke bare smerter etter alle mishandlingene.

Forstod jeg riktig at det har vært to ulike armskader, påført ved ulike tider? En gang var skulderen ute av ledd, og siste gang var det et komplisert brudd? (brudd som ble forklart av barnets mor skjedde i barnehagen?) Stakkars, lille forsvarsløse gutt!! Jeg har ikke ord

Var det mamman som på sin blogg beskrev armbrottet som att skuldran var ur led? Annars kan den skadan ingå i åtalspunkten grov fridskränkning (misshandel 10-15 gånger), där alla skadorna inte preciseras så exakt i stämningsansökan.

Pojken låg ner när PS utdelade det dödande slaget i magen. Slaget trasade sönder barnets tarmar, och PS varken tittade till pojken eller tog honom till läkare - den döende lille plågades av svåra smärtor under flera timmar innan han togs till sjukhus. SOS-samtalet ringdes sedan av PS.

Rättegång hålls 13 september i Linköpings TR.
Citera
2010-08-27, 14:09
Medlem
PandorasAsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Pojken låg ner när PS utdelade det dödande slaget i magen. Slaget trasade sönder barnets tarmar, och PS varken tittade till pojken eller tog honom till läkare - den döende lille plågades av svåra smärtor under flera timmar innan han togs till sjukhus. SOS-samtalet ringdes sedan av PS.

Herregud så grymt. En snabb död är bättre än att plågas så här. Stackars lilla Theo, vad han måste ha lidigt.
Citera
2010-08-27, 14:20
Medlem
PS förtjänar att bli slagen upprepade gånger tills inälvorna är söndertrasade. Sedan skall han lämnas att dö.

Någon jävla SOS hjälp skall inte kontaktas. punkt fucking slut!
Citera
2010-08-27, 14:23
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PandorasAsk
Vad menar du med det? Fegt av dej att säga så om Zanna, ingen rår för hur man ser ut och tror du inte att hon lider? Hon var kär och GM kunde dupera henne så jag tror inte att hon var medveten om misshandeln.
Det verkar finnas många blinda och svagbegåvade kvinnor i detta land...
Citera
2010-08-27, 14:25
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Vad menar du med det? Fegt av dej att säga så om Zanna, ingen rår för hur man ser ut och tror du inte att hon lider? Hon var kär och GM kunde dupera henne så jag tror inte att hon var medveten om misshandeln.

Jag skiter fullständigt i hennes utseende, men det finns inte en chans på världsskalan att jag köper ursäkten som "duperad" och "kär". Som förälder är det ens skyldighet att alltid sätta sitt barni första hand. Om man blundar för de 10-15 gånger barnet blivit misshandlad så är man inte bara blåst, man fötjänar att bli medåtalad för detta.

Att hon sedan suttit på Facebook och stöttat detta kräk till man gör mig än mer vansinnig.

Förhoppningsvis träffar styvfadern på ett par personer på kåken som känner som merparten i denna tråd gör. Bobbys mamma har väl haft en del incidenter från medfångar.

Beskrivningen av Theos misshandel får en att vilja börja gråta. Djävla kräk på ren svenska, och f.t inkluderar jag mamman i det uttrycket med.
Citera
2010-08-27, 14:30
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Jag skiter fullständigt i hennes utseende, men det finns inte en chans på världsskalan att jag köper ursäkten som "duperad" och "kär". Som förälder är det ens skyldighet att alltid sätta sitt barni första hand. Om man blundar för de 10-15 gånger barnet blivit misshandlad så är man inte bara blåst, man fötjänar att bli medåtalad för detta.

Att hon sedan suttit på Facebook och stöttat detta kräk till man gör mig än mer vansinnig.

Förhoppningsvis träffar styvfadern på ett par personer på kåken som känner som merparten i denna tråd gör. Bobbys mamma har väl haft en del incidenter från medfångar.

Beskrivningen av Theos misshandel får en att vilja börja gråta. Djävla kräk på ren svenska, och f.t inkluderar jag mamman i det uttrycket med.
Word!
Ta sedan detta ständigt förekommande påstående i ilkande fall "att hon inte kunde ta sig ur förhållandet" o s v. Det är bara att packa en väska, ta grabben och dra till närmaste "snuthäck" alternativt socialjour.
Edit: ja, jag förstår att kvinnor kan vara rädda, det kan vi män också. t ex efter vittnesmål i misshandelsfall
Citera
2010-08-27, 14:41
Medlem
PandorasAsks avatar
Citat:
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica

Jag försvarar inte mamman men jag reagerade på att 4570 (#892) skrev: "Zanna är inget anant än ett fett äckligt köttberg."
Man behöver inte gå till personangrepp angående utseende.
Citera
2010-08-27, 14:42
Medlem
limahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Var det mamman som på sin blogg beskrev armbrottet som att skuldran var ur led? Annars kan den skadan ingå i åtalspunkten grov fridskränkning (misshandel 10-15 gånger), där alla skadorna inte preciseras så exakt i stämningsansökan.

Rättegång hålls 13 september i Linköpings TR.

Det er første gang jeg leser en arm skulle vært ute av ledd. (media i dag, og media kan jo ha skrevet feil) Har ikke lest at moren beskrev bruddet og nevnte en arm var ute av ledd. Bilder av barnet viser armen var gipset fra midt på overarmen og ned til fingrene.

Men nå kunne det være slik at armen både var brukket og skulderen var ute av ledd Skulderen settes jo enkelt på plass igjen. Men det kommer vel en fup senere.

Lenge siden noe har berørt meg så sterkt som dette, etter ha forstått smerten og pinslene han i sine siste timer måtte utstå.... etter dagens oppdatering fra deg.

Det blir ingen middag, eller mat på meg i dag. Jeg tåler det meste, men ikke pining av småbarn og dyr......
Senast redigerad av limaha 2010-08-27 kl. 14:49.
Citera
2010-08-27, 14:48
Moderator
Citat:
Det er første gang jeg leser en arm skulle vært ute av ledd. (media i dag, og media kan jo ha skrevet feil) Har ikke lest at moren beskrev bruddet og nevnte en arm var ute av ledd. Bilder av barnet viser armen var gipset fra midt på overarmen og ned til fingrene.

Men nå kunne det være slik at armen både var brukket og skulderen var ute av ledd Skulderen settes jo enkelt på plass igjen. Men det kommer vel en fup som snart.

Lenge siden noe har berørt meg så sterkt som nå, etter ha forstått smerten og pinslene han i sine siste timer måtte utstå.

Det blir ingen middag, eller mer mat på meg i dag. Jeg tåler det meste, men ikke pining av småbarn og dyr.....
Vi får vänta till FUP:en tror jag. Men armar går lätt ur led på små barn, så han kan dragit den ur led vid ett tidigare tillfälle, men detta upptäcktes inte förrän vid sjukhusbesöket beträffande den brutna armen.
Citera
2010-08-27, 14:54
Medlem
bullerbyns avatar
BLir inte GM ihjälslagen på kåken så är det riktigt mesiga fångar i sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in