2011-07-15, 11:42
Medlem
kolvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Bra, då är vi överens om att Patric är mördaren och mamman visste tyvär inte om att han slog barnet eftersom han lyssnade på henne när hon sa att han inte fick ta hårt i sonen. Bra!
den första delen är vi överens om ja, den andra delen anser jag däremot att Z har brustit i ansvar redan i skedet när hon flyttade in med Patric, att hävda att hon inte visste är rent skitsnack, dagis visste och dagispersonal pratar med föräldrar om sådant här och när hon dessutom sett det med egna ögon tidigt och sagt åt Patric att sluta med att ta så hårt i pojken så borde även det ringt i en väckarklocka.

Edit: sluta att proklamera åsikter på folk som dom inte har, du gör dig bara dum
Citera
2011-07-15, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace08
Jag frågade bara vart det stod för jag hittar inte det, och du svarar spydigt tillbaka! Hur ska jag kunna ta ställning mot/för ngt om du har uppgifter men inte vill säga vart de kommer ifrån?? Jag har inte begärt namn utan bara om de finns så man kan läsa om det?? Annars är det väl inte konstigt att ingen dömt Z om det bara är du som sitter på info i denna tråd och vi ej vet om det eller??? Eller ska vi lita blint på att du har all kunskap och info om Z och hennes liv och leverne??? Då måste du ju fatta att det är ÄNNU kostigare att förstå att du inte anmälde om du visste att fler kunde vittna om att T var rädd för P. SNÄLLA DU!!! Svara på detta så vi kan gå vidare i tråden med varför du inte anmälde...................
Vad du tror och tycker är en extremt underordnad betydelse för mig. Det är många som vet att det jag skriver är sant, bland dom Z. Good enough för mig!
Citera
2011-07-15, 11:58
Medlem
Citat:
Men hon visste ju inte att han hade brytit hans arm. Det jag talar om var det hon visste, något annat kunde hon ju tyvär inte veta. Men du borde ha anmält så hade kanske barnet levt i dag.
Jag vet bara hur Z är. Vet ingenting om PS förutom det som finns i utredningen. Men det räcker med råge för att Z borde slängt ut honom långt före mordet.
Citera
2011-07-15, 11:59
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vigil-Lante
Det ska du och andra rikspuckon som Micro113, Morris53, Yori, Mercy mfl skita i

Du svarar tyvärr aldrig på frågor vi har till dina påståenden. Kommer det ett svar så vrider och vänder du på det så att det ändå blir väldigt långt eller vinklat från kärnfrågan.
Jag försöker en gång till.
Du har ju påstått att PS porrsurfade i tid och otid vilket Z vetat enligt dig. Vad jag vill minnas har hon vetat att det skett vid ett tillfälle och det var när fakturan kom.Hon blev mycket ledsen och upprörd över det då. PS lovade att det inte skulle upprepas.

Jag tycker att du medvetet försöker föra alla bakom ljuset, du använder likt exemplet ovan , en enstaka händelse till att få det till en regelbundet återkommande handling.En handling som du dessutom påstår att Z skulle varit fullt medveten om ( hur tusan du nu kan veta det )
Citera
2011-07-15, 12:04
Medlem
Citat:
Nej, man kan inte dra den slutsatsenen att om man flyttar ihop med en man som tagit strypgrepp och tagit hårt i ens sons arm så blir ens son mördad.
Du tycker inte att det är konstigt att hon lämnade över ansvaret för Theo till P efter att han visat våldstendenser? Du har samma dåliga omdöme som Z, du är en mycket sjuk person Yori.
Citera
2011-07-15, 12:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chalaisen
Du tycker inte att det är konstigt att hon lämnade över ansvaret för Theo till P efter att han visat våldstendenser? Du har samma dåliga omdöme som Z, du är en mycket sjuk person Yori.

Konstigt har inte med mordet att göra, det är vad jag säger. Om Z har gjort konstiga saker så innebär det inte att hon har vetat att pojken skulle bli mördad. Den här tråden handlar om ett mord, inte om "konstiga" saker. Förstår du skillnaden?
Citera
2011-07-15, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace08
Jag frågade bara vart det stod för jag hittar inte det, och du svarar spydigt tillbaka! Hur ska jag kunna ta ställning mot/för ngt om du har uppgifter men inte vill säga vart de kommer ifrån?? Jag har inte begärt namn utan bara om de finns så man kan läsa om det?? Annars är det väl inte konstigt att ingen dömt Z om det bara är du som sitter på info i denna tråd och vi ej vet om det eller??? Eller ska vi lita blint på att du har all kunskap och info om Z och hennes liv och leverne??? Då måste du ju fatta att det är ÄNNU kostigare att förstå att du inte anmälde om du visste att fler kunde vittna om att T var rädd för P. SNÄLLA DU!!! Svara på detta så vi kan gå vidare i tråden med varför du inte anmälde...................
Det var väldigt vad du har kört fast i det här med anmälan till soc, dags att släppa det nu kanske, du kommer ju ingen vart.
Citera
2011-07-15, 12:13
Medlem
Citat:
Konstigt har inte med mordet att göra, det är vad jag säger. Om Z har gjort konstiga saker så innebär det inte att hon har vetat att pojken skulle bli mördad. Den här tråden handlar om ett mord, inte om "konstiga" saker. Förstår du skillnaden?
Förstår du att dessa "konstiga" saker slutade med att ett barn blev ihjälslaget???
Citera
2011-07-15, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Du svarar tyvärr aldrig på frågor vi har till dina påståenden. Kommer det ett svar så vrider och vänder du på det så att det ändå blir väldigt långt eller vinklat från kärnfrågan.
Du har ju påstått att PS porrsurfade i tid och otid vilket Z vetat enligt dig. Vad jag vill minnas har hon vetat att det skett vid ett tillfälle och det var när fakturan kom.Hon blev mycket ledsen och upprörd över det då. PS lovade att det inte skulle upprepas.

Jag tycker att du medvetet försöker föra alla bakom ljuset, du använder likt exemplet ovan , en enstaka händelse till att få det till en regelbundet återkommande handling.En handling som du dessutom påstår att Z skulle varit fullt medveten om ( hur tusan du nu kan veta det )
Fakturan kanske visade att det varit mycket porrsurfande vid flera tillfällen? Förmodligen inte bara vid ett tillfälle under en månad.
Citera
2011-07-15, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vigil-Lante
Vad du tror och tycker är en extremt underordnad betydelse för mig. Det är många som vet att det jag skriver är sant, bland dom Z. Good enough för mig!

Ok, så det är klubben för inbördes beundran du vänder dig till !! Du vill alltså ha medhåll från dem som vet vad du vet. Inte informera andra så att de också får ta del av fakta !!!

varför inte starta en tråd som heter:Alla vi som vet vad som hände och tycker som Vigil-Lante?????
Citera
2011-07-15, 12:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chalaisen
Förstår du att dessa "konstiga" saker slutade med att ett barn blev ihjälslaget???

Nej, eftersom jag är till skillnad från dig är åtminstone normalbegåvad som ser jag inte saker i en händelsekedja som absoluta följder av varandra. Man kan alltså inte säga att man får sitt barn mördat om man flyttar ihop med en man som tagit ens barn hårt i armen och strypgrepp på en själv. Ett mord är inte ett slut på konstiga saker som du på ditt oefterhärmliga efterblivna sätt uttrycker dig.
Citera
2011-07-15, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercy

De hade ett stormigt förhållande som var ömsom socker ömsom salt. De bråkade mycket och vid minst två tillfällen oberoende av varandra vet jag att Z var mycket upprörd över att PS porrsurfade. Men då jag inte kan bevisa det och det inte framgår av utredningen så får du räkna det som skvaller.

Men jag har insett att vad jag upplevt och därigenom vet inte går att berätta här då det räknas endast som skvaller hänvisar jag sedan ett tag enbart till fakta från utredningen. Jag har ingen avsikt att föra någon bakom ljuset utan avser endast att diskutera mordet och vad som kommit fram i utredningen. Alla mina uppgifter, bortsett det jag skrev ovan, är verifierbara i utredningsmaterialet. Jag förbehåller mig dock rätten att göra egna analyser och tolkningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in