2010-08-28, 00:22
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensiv
Man måste vara en mästare på förnekelse om ens barn blir misshandlat 10-15 ggr och alltid när han varit ensam med styfadern och man inte lägger ihop två och två.
Handlar kanske om ett smärre förståndshandikapp hos mamman?
Tycker det finns en del som talar för det.
Denna lilla människas öde var otroligt grymt.
Misshandlad redan innan födelsen enligt uppgift. Mamman kallade honom överlevare..
Mamman tvingade honom på honom två "fäder" som inte tyckte att han borde finnas
Ang. det fetade. Jag tror att du förmodligen har rätt. Det är ju även svårt att hitta en vettig förklaring till hennes agerande direkt efter dödsfallet, som i så fall kan förklaras genom din "diagnos".
Citera
2010-08-28, 00:37
Medlem
mercys avatar
Om vi antar att det var mamman som på ett tidigt stadium besökte detta forum, så skrev hon ju att barnet hade magproblem och att pojken hade skadat armen på dagis.Det kan ju faktiskt vara de tillfällena hon ska vittna om-att hon trott att det fanns naturliga orsaker som hon fått berättat för sig. dvs att hon blivit helt vilseledd och manipulerad av GM. Vet vi hur ofta GM passade barnet, han arbetade väl på något mekaniskt företag? I övrigt håller jag helt med dig Ilhaman,blev det rätt nu?
Citera
2010-08-28, 00:47
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Ang. det fetade. Jag tror att du förmodligen har rätt. Det är ju även svårt att hitta en vettig förklaring till hennes agerande direkt efter dödsfallet, som i så fall kan förklaras genom din "diagnos".
En vettig förklaring till mammans agerande i början är väl snarare att hon trodde att GM gjort någon livräddande åtgärd som fått förödande konsekvenser.
Att inse sanningen medför ju att hon själv kommer känna en ohygglig skuld hela livet över "att inte ha sett,inte ha förhindrat".
Om det nu var mamman som skrev i början på tråden så var hon ju tydlig med att hon inte sett några blåmärken eller skador på pojken när han var död.
Citera
2010-08-28, 00:48
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
En vettig förklaring till mammans agerande i början är väl snarare att hon trodde att GM gjort någon livräddande åtgärd som fått förödande konsekvenser.
Att inse sanningen medför ju att hon själv kommer känna en ohygglig skuld hela livet över "att inte ha sett,inte ha förhindrat".
Om det nu var mamman som skrev i början på tråden så var hon ju tydlig med att hon inte sett några blåmärken eller skador på pojken när han var död.
Varför skulle han livrädda den tvååriga gossen?
Citera
2010-08-28, 01:07
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Om vi antar att det var mamman som på ett tidigt stadium besökte detta forum, så skrev hon ju att barnet hade magproblem och att pojken hade skadat armen på dagis.Det kan ju faktiskt vara de tillfällena hon ska vittna om-att hon trott att det fanns naturliga orsaker som hon fått berättat för sig. dvs att hon blivit helt vilseledd och manipulerad av GM.

Mamman är kallad att vittna om sina iakttagelser av skador på sonen i samband med de 10-15 misshandlarna samt den grova misshandeln av armen- till styrkande av gärningarna. Dessutom ska en rekonstruktionsvideo med henne spelas upp i rätten. Syfte oklart.
Citera
2010-08-28, 01:08
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Mamman är kallad att vittna om sina iakttagelser av skador på sonen i samband med de 10-15 misshandlarna samt den grova misshandeln av armen- till styrkande av gärningarna. Dessutom ska en rekonstruktionsvideo med henne spelas upp i rätten. Syfte oklart.
Bra att hon skall vittna. Tack för info!
Citera
2010-08-28, 01:15
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Varför skulle han livrädda den tvååriga gossen?

Den där HLR-teorin verkar vara ett halmstrå för de i tråden, som anser att mamman är ett oskyldigt, vilselett offer. Styvpappan hade tydligen förklarat för henne, att pojken dog när han gjorde en heroisk återupplivande insats.

Naturligtvis finns det ingen som helst sanning i detta, vilket har diskuterats tidigare i tråden.

Styvpappan misshandlade den lille grabben (c:a 84 cm lång och c:a 11 kg lätt) med knytnävsslag mot buken. Trubbigt våld mot buken orsakar inte enbart smärtor utan även problem betr. andning.

Efter den grova misshandeln lät mördaren grabben ligga ett par timmar och kämpa för att kunna andas och med oerhörda smärtor i magen. När det var för sent ringde mördaren SOS och spelade rollen som förtvivlad anhörig.
Senast redigerad av cochran 2010-08-28 kl. 01:18.
Citera
2010-08-28, 04:26
Medlem
Master-Ds avatar
Ja ni. Det går att teoretisera och analysera vad som gått snett. Detta går ändå inte att förhindra och kommer att hända igen. Svartsjuka är en sjukdom som det inte finns några botemedel för. Om det är det som har hänt. Mr Seavers har torterat barnet under en lång tid. Sen har han slagit sönder pojkens innandöme och låtit honom plågas ihjäl under fruktansvärda plågor. Mr Seavers är numera en ickemänniska.

Att döda ett barn i olika stadier av utveckling är inte lika mycket värt i samhällets ögon som att döda en vuxen - detta bör ändras. I Vissa stadier såsom fosterstadiet är tom ett mord hyllat såsom ett uttryck för kvinnans frihet av kommunister och feminister.

Faktum är att gm har ett straff efter det att samhällets straff avtjänats. Först hoppas jag att Mister Seavers får livstid. Sen hoppas jag att pappan till pojken som Mr Seavers stal livet ifrån tar tag i saken och kräver ett öga för ett öga och en tand för en tand. Seavers måste faktiskt plikta med sitt liv. Det finns inget annat som är lämpligt. Detta efter åtminstone ett års grym tortyr och misshandel.
Här tycker jag att hela samhället ska hjälpa till i att tortera Mr Seavers. Jag tror inte att en enda polis skulle tycka annorlunda och ingripa.

Man kan säga att livstid istället för dödsstraff är samhällets svar på vad vi tycker om att dödandet och en vårt sätt att visa gärningsmannen att det är fel att döda - alltså därför vi väljer att låta gärningsmannen leva vidare med sitt samvete som domare. Tyvärr är detta inte effektivt på psykopater så för min del så ser jag gärna att psykopater som Mr Seavers dödas.

Varför är jag så oresonlig i detta fall? Jo för att jag ser min egen son framför mig som är i samma ålder. Gud förbjude mig om jag fick tag i den som bär hand på ett barn. Jag kommer aldrig att sluta misshandla den personen och den som tillåter det ske. Jag kommer att fortsätta tills min kropp inte orkar mera.
Citera
2010-08-28, 04:42
Medlem
Kontextuss avatar
Usch vad man mår dåligt av att läsa om sånt där. Styvpappan sa ju att han inte stod ut med att pojken ofta verkade vara rädd för honom. Men hur konstigt var det då med tanke på alla slag och hårda tag??
Citera
2010-08-28, 08:46
Medlem
Majgulls avatar
Senaste nytt

http://www.corren.se/ostergotland/mjolby/?articleId=5330944&date=&menuids=

Åtal väcktes igår och nu framgår det hur det gick till; nån livräddning var det alltså inte tal om. Han har erkänt att han blev frustrerad över att ungen inte åt, slog till pojken i magen (måste varit ett väldigt hårt slag) varpå han fick så svåra skador att han dog. Han låg så ett par timmar och styvpappan ringde inte ambulans förrän det var försent. Dessutom verkar detta ha varit kulmen på en längre tids övergrepp. Socialen la ner utredning efter anmälan från sjukhuset då pojken kom in med komplicerat armbrott. Styvpappan har erkänt att han varit hårdhänt vid ett flertal tillfällen..

Enligt åkklagaren ska det ha varit 10-15 misshandelstillfällen, jag hoppas att utredningen och rättegången kan bevisa detta. Och att socialen får smäll på fingrarna för sin underlåtelse att göra nåt.
Citera
2010-08-28, 09:27
Medlem
Intensivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majgull
Senaste nytt

http://www.corren.se/ostergotland/mjolby/?articleId=5330944&date=&menuids=

Åtal väcktes igår och nu framgår det hur det gick till; nån livräddning var det alltså inte tal om. Han har erkänt att han blev frustrerad över att ungen inte åt, slog till pojken i magen (måste varit ett väldigt hårt slag) varpå han fick så svåra skador att han dog. Han låg så ett par timmar och styvpappan ringde inte ambulans förrän det var försent. Dessutom verkar detta ha varit kulmen på en längre tids övergrepp. Socialen la ner utredning efter anmälan från sjukhuset då pojken kom in med komplicerat armbrott. Styvpappan har erkänt att han varit hårdhänt vid ett flertal tillfällen..

Enligt åkklagaren ska det ha varit 10-15 misshandelstillfällen, jag hoppas att utredningen och rättegången kan bevisa detta. Och att socialen får smäll på fingrarna för sin underlåtelse att göra nåt.

Ja..det stämmer bättre med min uppfattning om vaksamheten på sjukhus när det gäller skadade barn.
Synd att inte mamman observerade det som man på sjukhuset såg under ett besök.
Att pojken inte tydde sej till styvfadern. Hon har uppenbarligen inte heller sett att pojken varit rädd för styvfadern trots att han själv uppger att han var irriterad på pojken för att han verkade så rädd för honom.
Sen har man lyckats dupera soc ..har inte ord för hur jag lider med denna pojke.
Var fanns hans trygga punkt i livet? Mamma- som skulle skydda honom mot allt ont?
Citera
2010-08-28, 09:30
Medlem
charlieparkers avatar
Det blir antagligen ett fjantstraff. Kommer ihåg fångvaktar(chefen?) från Hall, som sparkade ihjäl sin styvson för några få år sedan. Han fick väl fyra år om jag inte minns fel? Mao dräller han väl omkring på gatorna i skrivande stund...

Den sadistiske psykopaten från Närke, Kjell-Åke Johansson mördade också ett barn, och satt väl inte så länge han heller för det brottet?

Man funderar ibland, om det ändå inte finns någon slags tanke bakom det löjliga rättssystem vi har, som ofta verkar som gjort för att reta upp folk och kanske distrahera dem från att engagera sig i viktiga samhällsfrågor.

Allt från vandaler till barnamördare och våldtäktsmän, får löjligt låga straff, medan en person som griper in under ett pågående brott, riskerar att få hela sitt liv sönderslaget om han ger gärningsmännen så mycket som en liten sinkadus.

Skitprat om att det är "såssarnas" fel undanbedes, då domstolarna till övervägande del består av högersympatisörer som av någon anledning, oftast vljer att döma efter den lägre straffskalan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in