2010-07-19, 21:26
Medlem
Idagens GP såg jag ingen "Patric" med bland de sörjande vid Theos dödsannons. Det borde väl betyda att mamman vacklar jävligt mycket angående skuldfrågan. I regel står ju de närmast sörjande med i dödsannonsen och en styvfar borde räknas dit, i alla fall om han varit en sådan person Theo såg upp till, som mamman antytt i sin blogg.
Citera
2010-07-19, 21:29
Medlem
PandorasAsks avatar
Citat:
Något FUP-material är väl inte släppt redan heller...

Kommer FUB att vara offentligt eller sekretessbelagt på grund av att offret var 2år? Vad tror ni??
Citera
2010-07-19, 21:33
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PandorasAsk
Kommer FUB att vara offentligt eller sekretessbelagt på grund av att offret var 2år? Vad tror ni??

Efter Arboga så kan det ju hända att man lagt om "rutinerna" lite gällande sådant. För den fup-en var inte särskilt sekretessbelagd.
Citera
2010-07-20, 06:02
Medlem
Ringblommas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Idagens GP såg jag ingen "Patric" med bland de sörjande vid Theos dödsannons. Det borde väl betyda att mamman vacklar jävligt mycket angående skuldfrågan. I regel står ju de närmast sörjande med i dödsannonsen och en styvfar borde räknas dit, i alla fall om han varit en sådan person Theo såg upp till, som mamman antytt i sin blogg.

Tror inte att det var mamman som satt in den annonsen. Hon heter ju Suzanna/Zanna och som sörjande stod väl Sanna + något random mansnamn. Plus vad som liknande barnnamn under (och ytterligare vuxna). Stod heller inget om "min son" utan bara "vår käre". Fick snarare intrycket av att den här Sanna var Theos moster/faster med familj eller helt enkelt nära vänner till Zanna. Och de sätter ju sina namn i dödsannonsen och inte Patrics....
Citera
2010-07-20, 13:54
Medlem
Cask Strengths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krola
"Mördaren" är inte mördare förrän rätten har dömt honom, oskyldig till motsatsen är bevisad. Glöm inte det! Trots att en man som slår ett barn i mina ögon är ingenting värd så får ni tänka lite på vad för skit ni slänger ut er utan grundande fakta.

Så om jag slår ihjäl dig och ingen kommer på mig med det så är jag inte en mördare menar du?

Citat:
"Mördaren" var inte hemma med lillgrabben.

Alla andra säger precis tvärt om.

Citat:
Han skötte sitt jobb utomordentligt och uppges varken som socialt handikappad eller with-trash utav sina jobbar kompisar.

Själklart ser inte WT-folk sig själva som WT.

Citat:
Jag är väl medveten om att ingen vet vad som har hänt bakom dom stänga dörrarna. Men att han skulle vara hemma med pojken är total osanning. Han skötte sitt jobb exemplariskt!

GM vet mycket väl vad som hände, glöm inte det.
Beträffande din kommentar om den häktades insats på arbetet så betänk att Mats Alm och Anders Eklund skötte sina jobb exemplariskt även dom.
Citera
2010-07-20, 14:16
Medlem
NSOs avatar
Banalt egentligen men hur många brottslingar är rännstenskriminella? Att någon har en stadigvarande bostad, en anställning, duschar och använder deodorant betyder inte ett dugg och går utmärkt väl ihop med att döda försvarslösa barn.

Jag blir alltid lika förvånad när jag hör argument av det slaget.

Brottslingar har inte nödvändigtvis låg panna, hopvuxna ögonbryn, luktar illa och kommer ur socialgrupp tre
Citera
2010-07-20, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NSO
Jag blir alltid lika förvånad när jag hör argument av det slaget.

Brottslingar har inte nödvändigtvis låg panna, hopvuxna ögonbryn, luktar illa och kommer ur socialgrupp tre

Kan inte annat än att hålla med. Själv har jag jobbat inom rättspsykiatrin bra länge och visst finns där en hel del människor som man "ser på dom" att det är något som är inte står riktigt rätt till, dock är det inte nödvändigt vid de som begått de värsta brotten.

Många skulle man aldrig kunna tro att de gjort de dem gjort om man ser dem på stan eller till och med pratar med dem. Väldigt många ser ut som "vanliga människor" och kommer från väldigt varierande bakgrund. Allt ifrån överklass till arbetarfamiljer. Alltifrån missbruk och missbruk till kärleksfulla bra uppväxter.

Känns mest fördomsfullt att resonera så. Och droger finns nog en hel del även i andra "klasser" än WT
Citera
2010-07-20, 16:27
Medlem
Wotans avatar
Rätt lustigt att anhanget kring den mördade pojken verkar vara inloggade och engagerade på sidan "Fria Nyheter". Brukar väl vara den typen av sverigedemokrater som klagar på andra som själv rättsomdetär slår ihjäl en tvååring
Citera
2010-07-20, 21:55
Medlem
Det är väldigt roligt att se hur ni människor lägger er energi på att försöka förstå och hitta på vad som har hänt innan man vet helt säkert. Hur ni kan vara så grova i käften och kasta skit på alla i lille snuttens närhet (r.i.p) Att själv veta saker & ting men bara se hur ni vräker ur er allt gör ont!
Jag kan inget annat än att skratta & gråta när jag läser det ni skriver, har ni inget bättre för er!?
Näe, jag tycker synd om er, eller inte synd...
Jag hoppas att era liv blir mycket bättre än det är och att ni någon gång får känna hur det känns att vara en närstående som sitter & läser all denna skit!
Min älskade vän får allt mitt stöd & alla mina tankar går till henne & lill killen!!
En sörjande vän. Z & T, älskar er!

(nu ska vi se hur mycket skit ni skriver om detta inlägget!!)
Citera
2010-07-20, 22:00
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Pappan hade inte träffat sitt barn på ett år på grund av vårdnadstvist.

Jag hittade inget tvistemål om vårdnad med de inblandade när jag kollade upp det.
Citera
2010-07-20, 22:04
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Jag hittade inget tvistemål om vårdnad med de inblandade när jag kollade upp det.
Det var pappan som hade uttalat sig så till någon av kvällstidningarna. Det behöver ju inte ha gått till domstol.

OT: ibland undrar jag om inte vissa pappor ger upp för lätt...
Citera
2010-07-20, 23:25
Medlem
mercys avatar
Det är lätt att sitta här och döma i värsta hyeneanda!
Vi får väl förutsätta att mamman varit helt ovetande och att oavsett vad som hänt är detta nytt även för GM.Han har väl ingen bakgrund som barnmisshandlare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in