2011-09-05, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saknar
stort tack.... till er andra, det är svårt att inte gå in å läsa vad ni vet om mitt liv, som mkt ni skriver är falskt ha de bra

Tack för att du har svarat så mkt som du gjort nu. Det är ju klart att vi som inte var med undrar massor och skulle vilja veta vad som hände och vad du visste å kände innan och när allt hände. Men jag förstår om du inte vill berätta allt. Jag har ju skrivit mkt om att jag tycker och vet att soc och förskolan gjorde fel. Soc har ju till och med fått kritik av socialstyrelsen för att de gjort fel. Har du fått ngn ursäkt av dem efter det? Har förskolan sagt ngt till dig? Jag vet att flera där tycker att de gjorde rätt men det finns även de som vet att de gjorde fel.

Sänder en stjärna till din lille fina son som kan lysa lite för honom nu när det blir mörkare...............
Citera
2011-09-07, 01:59
Medlem
cochrans avatar
Citat:
vilka har tillgång till cd å dvd?

Alla kan beställa FUP från Tingsrätten. Kostnaden är olika beroende på hur omfattande
materialet är.
Citera
2011-09-08, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cochran
Alla kan beställa FUP från Tingsrätten. Kostnaden är olika beroende på hur omfattande
materialet är.

När vi efter det att straffet efter överklagandet i hovrätten hade höjts med 4 år, försökte få tillgång till bandinspelningen från Tingsrätten,fick vi veta att det inte var möjligt, eftersom alltsammans hade raderats.
Citera
2011-09-08, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zarine2844
När vi efter det att straffet efter överklagandet i hovrätten hade höjts med 4 år, försökte få tillgång till bandinspelningen från Tingsrätten,fick vi veta att det inte var möjligt, eftersom alltsammans hade raderats.

Vänta här nu, har det överklagats? Ps gjorde ju ej det för han var rädd att det skulle höjas. Han fick ju 12 år. Menar du att han överklagat och fått 16 nu
Citera
2011-09-09, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace08
Vänta här nu, har det överklagats? Ps gjorde ju ej det för han var rädd att det skulle höjas. Han fick ju 12 år. Menar du att han överklagat och fått 16 nu

Nej, det här gällde inte ps, utan ett annat brott. Den här gärningsmannen fick även 12 år, men åklagaren överklagade och försvarsadvokaten sa att om inte gärningsmannen också överklagade, så kunde han inte få sänkt straff. Men de höjde från 12 år till 16 år.
Citera
2011-09-09, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace08
Tack för att du har svarat så mkt som du gjort nu. Det är ju klart att vi som inte var med undrar massor och skulle vilja veta vad som hände och vad du visste å kände innan och när allt hände. Men jag förstår om du inte vill berätta allt. Jag har ju skrivit mkt om att jag tycker och vet att soc och förskolan gjorde fel. Soc har ju till och med fått kritik av socialstyrelsen för att de gjort fel. Har du fått ngn ursäkt av dem efter det? Har förskolan sagt ngt till dig? Jag vet att flera där tycker att de gjorde rätt men det finns även de som vet att de gjorde fel.

Sänder en stjärna till din lille fina son som kan lysa lite för honom nu när det blir mörkare...............

Tack... Men nu hoppas ja (men tror inte) att de blir slut på skitsnacket...

Va ja visste va INGENTING. Allt som stog i aftonbladet å Expressen stämmer då dom desperat intervjua mig

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7771560.ab
Citera
2011-09-09, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cochran
materialet är.

ja verkar ha svårare än er att få dom iaf
Citera
2011-09-09, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Free Kitten
Den här styvpappan/gärningsmannen P; Hur fick han det på anstalten?, hur klarar han sig där?, är de andra elaka mot honom? Man hoppas ju att han har det jobbigt.

Hur lever du vidare? Får du stöd av familj och vänner? Går du i terapi/krissamtal?

vet inte hur han har de... ja klarar mig med samtal å andra ting... men inget ja lägger ut här. det skrivs tillräckligt med skit om mig... men en sak kan ja säga, tänkt dig tusen nålar i hela kroppen som inte försvinner, svårt att ta sig upp från sängen.. knappt att man orkar på toa.....

säger rätt mkt???
Citera
2011-09-09, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Tack! Nu säger du det ju själv. Z var otroligt kär i PS och alla andra trodde att PS var bra för henne.Tom att han skulle vara bra för lille T. Alla blev förförda, alla blev förda bakom ljuset... Han verkade solid och bra. Det var mao överraskande för alla vilken ond man han kunde vara.Varför Z skulle upptäckt något som ingen annan kunde se är oklart. Facit får man oftast efter något hänt, tyvärr.

herre gisses va du vet mkt.... är du någon elak "närstående"
Citera
2011-09-10, 20:34
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zarine2844
Nej, det här gällde inte ps, utan ett annat brott. Den här gärningsmannen fick även 12 år, men åklagaren överklagade och försvarsadvokaten sa att om inte gärningsmannen också överklagade, så kunde han inte få sänkt straff. Men de höjde från 12 år till 16 år.

Bandinspelningarna raderas väl 1 månad efter domen vunnit laga kraft.
Citera
2011-09-10, 20:36
Medlem
mercys avatar
Citat:
herre gisses va du vet mkt.... är du någon elak "närstående"

Nej, jag är varken elak eller närstående.
Mitt inlägg du citerat besvarade ett inlägg i sin tur från Vigil-lante.
Citera
2011-09-10, 20:45
Medlem
Mommis avatar
Citat:
ja verkar ha svårare än er att få dom iaf

Maila till rätten och tala om vad du vill ha, så får du det på en pdf-fil, gratis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in