2011-07-15, 23:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Du vet ju inte hur Z erfarenheter av soss har varit. Hade hon haft en god erfarenhet hade hon nog inte gjort allt för att slippa dem.
Man kan ju utläsa av det som är känt att Z var rädd att soc skulle omhänderta T. Och i efterhand kan man ju konstatera att det inte hade varit fel.
Citera
2011-07-15, 23:55
Medlem
Citat:
Ang V-L så påstår h*n att hon VET en massa saker - h*n påstår att pga att undvika att outa sig kan h*n bara berätta VISSA SAKER. Det blir insinuationer, halvfärdiga påståenden - och allt går ut på att svärta ner Z som person. V-L kan lika gärna vara ett troll för mig
Du har missat, efter massiv kritik angående att jag delgett mina egna upplevelser och erfarenheter ang Z, valt att enbart diskutera vad som finns att finna i fup och videoförhör. Jag diskuterar enbart sanningen och det har jag gjort sedan jag skrev mitt första inlägg. Jag har ingen avsikt att svärta ner någon, men jag anser mig ha rätt till min egen åsikt. Det råder väl fortfarande åsiktsfrihet i Sverige, och i synnerhet på Flashback...
Citera
2011-07-15, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vigil-Lante
Ja, det är det förhöret jag menar. Det är över en och en halv timma långt, riktigt otäckt och Z tycker hela tiden ruskigt synd om sig själv (givetvis befogat) men är märkligt oberörd till vad Theo utsatts för. Under detta förhör får hon mycket information som polisen tidigare hållit hemlig för henne och alla andra. De frågar henne väldigt mycket om tidigare episoder, slaget på handen, armbrottet mm. Även docklyftarscenen finns med. Det är mycket synd att denna inte ingår i förundersökningsdokumenten alla hänvisar till. Om det funnits med hade nog många här haft en annan syn på många saker.

Hur lyfter hon dockan då?
Citera
2011-07-15, 23:59
Medlem
Citat:
Du vet ju inte hur Z erfarenheter av soss har varit. Hade hon haft en god erfarenhet hade hon nog inte gjort allt för att slippa dem.
Det är få personer som står under soc:s lupp och insatser som jublar över det, i synnerhet när soc menar att de inte klarar av sina barn. Hade hon inte ljugit för soc finns ju möjligheten att Theo levt idag...
Citera
2011-07-16, 00:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vigil-Lante
Det är få personer som står under soc:s lupp och insatser som jublar över det, i synnerhet när soc menar att de inte klarar av sina barn. Hade hon inte ljugit för soc finns ju möjligheten att Theo levt idag...

Hade du kontakt soc så hade kanske Theo levt i dag. Hur känns det?
Citera
2011-07-16, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace08

Det har jag försökt förklara i flera inlägg tidigare i tråden, kortfattat kan jag säga att hon lyfter dockan på ett sätt som jag aldrig någonsin har sett en person lyfta ett barn på. Försöker man lyfta ett barn på det sättet gör det jävligt ont på barnet.
Citera
2011-07-16, 00:05
Medlem
Citat:
Helt känslokallt, hon tom är lite munter över att den verkar vara dubbelt så tung som Theo. Hon säger också att hon nådde att hålla runt Theos bröst och rygg. Hon håller på ett ganska obehagligt sätt som måste gjort ont på Theo. Helt utan känslor, men var några minuter innan vara mycket kränkt över PS porrsurfning.
Citera
2011-07-16, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Du menar att om man ifrågasätter det som framförs som fakta så mobbar man?

Om man ifrågasätter någon som påstår sig ha vetat att pojken blev behandlad illa men ansåg att det inte var dennes sak att anmäla så mobbar man?

Flera dyker på mamman som har konstaterats ha vissa svårigheter och svagheter i sitt föräldraskap, som om hon hade valt det själv eller haft förmågan att välja bort sin diagnos....men det verkar helt ok för samma personer att någon som säger sig veta att pojken for illa innan mordet valde att inte anmäla för att det inte var dennes sak? Det är också ok av denne att nu i efterhand sparka på modern, straffa henne för sina tillkortakommande - trots att denne själv kunde ha påverkat utgången.

PS var den som mördade, PS var den som misshandlade när ingen såg, misshandeln bestod av slag i magen samt ett benbrott i armen.
Blåmärkena pojken hade under hakan är inte förklarade, men blåmärkena i ansiktet och på en del andra ställen hade uppstått när pojken var på dagis och hemma inför mamman....

PS är den skyldige, och hur mycket ni än försöker förminska hans del, hans gärning, så kommer det inte att lyckas.
Mamman fick honom inte att mörda, även om han i sitt sjuka huvud verkar tycka det, och det verkar inte bättre än att det finns en del i tråden som har samma sjuka inställning.

Hur gjorde PS för att lyckas med detta, vilka knappar tryckte han på...vad var det som gjorde att dagis och soc höjde honom till skyarna snarare än att ana att något inte stod rätt till?

Håller med dig i mycket men i dina sista rader har du fel! Dagis anade verkligen att ngt inte stod rätt till. De skrev ner det och till och med fotade!!! Men anmälde INTE så de är också delaktiga i T död. Detta är det många i tråden som håller tyst om! Varför??????
Citera
2011-07-16, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smilun
När det gäller Z så förstår hon mycket mer än vad vissa vill ge henne cred för...

Hur vet du detta? Så det soc i Lerum skrev var fel??
Citera
2011-07-16, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chalaisen
Då kan du ju lämna tråden nu då och låta Theo vila i frid.

Det finns människor som ser det de vill se också, vet inte hur det var med Z, men en tanke som slår mig är att drömmen om en familj fick henne att blunda för vissa tecken ang att allt inte stod rätt till med Theo efter att P kom in i bilden.

Detta har redan stötts och blötts...............
Citera
2011-07-16, 00:10
Medlem
Citat:
Hur vet du detta? Så det soc i Lerum skrev var fel??

Nu var det längesen jag läste FUP men jag har inget minne av att soc i Lerum skrev att Z var dum i huvudet och inte förstod någonting...
Citera
2011-07-16, 00:11
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
Man kan ju utläsa av det som är känt att Z var rädd att soc skulle omhänderta T. Och i efterhand kan man ju konstatera att det inte hade varit fel.

Det kan ju vara så att Z haft stor erfarenhet av soss under större delen av sitt liv. Jag har ingen egen erfarenhet av soss men förstår att det är ett stort intrång i ens liv.

Vad gjorde Arbogamamman för fel som inte kunde skydda sina två barn från ondskan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in