Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
Du sa att det är svårt att se om nån är misshandlad för man är sjuk samtidigt, men det var inte så. Han var inte sjuk alls. Hans smärta berodde på grov misshandel.
Ja och jag anser att det här är hårklyverier, att du har snöat in på ett ord, d v s "sjuk" och av av någon anledning inte vill inse fakta.
Om någon utsätts för återkommande våld så att det sätter sig på psyket så menligt att denne - allt enligt de fakta vi har att gå på från förundersökningens protokollbilaga - "mår dåligt, får ont i magen och diarréer, går tillbaka i utvecklingen och blir personlighetsförändrad, får också försämrad balans och verkar ha ont i höger ljumske/höft" då är denne "ofrisk", m a o sjuk, kanske t o m döende, att han är misshandlad uppdagas ju först efter den stackars pojkens död/obduktion.
Du skriver "söndertrasad", men hade han varit det innan den sista och dödliga misshandeln, då borde läkarna ha sett detta.
Skillnaden mellan ditt och mitt resonemang är att jag försöker förklara händelseförloppet i kronologisk ordning och eftersom varken läkare eller någon annan medicinskt kunnig runt pojken lyckas diagnostisera att han är misshandlad och att hans sjukdomar till följd av misshandeln - psykiska och fysiska- beror på detta, kommer aldrig viktig information fram till modern om vad som är på väg att hända med hennes lille son.
Du använder dig av facit och går sedan baklänges i ditt resonemang - vi vet alla att pojken misshandlades till döds och att han dog av sina skador - och försöker därmed även skuldbelägga mamman, men den hypotesen fungerar bara om mamman kände till misshandeln av pojken men valde att se åt andra hållet.