Citat:
Ursprungligen postat av Smilun
Ja, jag håller med dig! Tror att PS har slagit och hållit hårt om Ts mage många fler gånger än de han erkänner. Man kan nog inte "snitta" så som du gör här, jag tror att våldet har eskalerat under tiden de bodde ihop. Jag tror också att PS började slå och hålla hårt ganska omgående efter att de flyttat ihop, kanske t.o.m. innan de flyttade ihop om han fick vara ensam med T redan då. Helt osannolikt är det, som jag ser det, att Z inte sett någonting på T att han inte hade det bra!
Z har gett PS alldeles för mycket ansvar för T, kanske för att hon inte klarade att ta ett så stort ansvar själv... Uppenbart är att PS inte klarade av det ansvaret.
Ja, det är klart att PS har slagit Theo hårt redan från början alltså innan de flyttade ihop. CaliSophia dokumenterar detta mycket tydligt. Tack för hennes stora arbete och engagemang så att många som läser kan få rena fakta framför.
Enligt förhör visar det sig utan tvivel att Z var medveten att PS har slagit Theo hårt i magen. Här är stycket från förhör:
”M: …jag kan ha tagit hårt i honom nån annan gång. Runt magen. När jag har blivit arg på honom,
F: …När du blir arg på Theo är det när du är ensam med honom eller är Suzanna med också då?
M: Både och”.
Det är omöjligt att säga att hon inte visste att Theo var misshandlat.
PS evident bekänner att han misshandlade Theo vid Z närvaro.
Z borde göra bestämt, definitivt stop för PS så att PS aldrig skulle ha kunnat tänka sig att göra något mer ont mot Theo! om hon var mamma (samt läste till undersköterska!!!), Jag förstår inte hur man inte kan ha hjärta till sin lilla tvåårige son, och lämna pojken till PS denna tragiska dag då Theo hade armbrottet istället att bli tillsammans med sonen. För mig det är mycket svårt att tro att Z älskade Theo.
Då jag tänker på oskyldiga lilla barns ansikte och detta kval som Theo hade sin sista dag, många timmar ensam med barnamördaren, rivs mitt hjärta i bitar, sorgsenhet omfamnar mig ständig. Lille älskade Theo ingen kunde hjälpa dig trots att du så mycket som tvåårig pojke försökte visa hur rädd du var för PS och hur fruktansvärt du var misshandlat hemma. Det behövde inte kräva ditt liv för att någon av de många som var runt dig hade kunnat blott räcka ut mänsklig hand till dig.