2010-10-09, 19:37
  #5449
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Jag tycker fortfarande att det är mysko hur lite det skrivs om PS och hans liv innan han träffade Z...har ägnat en liten stund och söka runt, men hittar inte några uttalanden från arbetskamrater, gamla skolkamrater, vänner runt paret då han var med sitt ex...

Det finns en person som skrivit här i tråden som jag uppfattade hade gått på samma skola som PS och hans bror...annars är det tyst.

Man är ju intresserad hur han har varit innan Z kom in i bilden, fanns det tecken då på ett eller annat sätt?
Hur såg familjeförhållandena ut?

PS verkar så oerhört...anonym.

Jag har för mig att jag läst i tråden, att det skulle finnas uppgifter om att PS misshandlat sitt ex och det bl.a. var därför hon lämnade honom. Jag hittar dock inte detta inlägg nu.

Ja, det är verkligen tyst om Patrics bakgrund! I de flesta trådar i krimforumet brukar gärningsmannens klasskamrater, f.d. vänner med flera berätta om händelser, beteenden m.m..

I detta fall verkar det inte finnas några sådana källor på flashback, tyvärr.
Citera
2010-10-09, 19:37
  #5450
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Hur framlever de tre vuxna sina liv, just nu, någon som vet?

Ja, inte mår Zanna bra inte. Hon är fylld med skuldkänslor för att hon inte genomskådade PS. Hon har ny lägenhet.
Kevin vågar jag inte skriva ett ord om eftersom jag blev avstängd i en vecka för att jag frågade en medlem om han möjligtvis var Theos pappa. Och Patric, ja han sitter väl där han sitter.
Citera
2010-10-09, 19:41
  #5451
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cochran
Jag har för mig att jag läst i tråden, att det skulle finnas uppgifter om att PS misshandlat sitt ex och det bl.a. var därför hon lämnade honom. Jag hittar dock inte detta inlägg nu.

Ja, det är verkligen tyst om Patrics bakgrund! I de flesta trådar i krimforumet brukar gärningsmannens klasskamrater, f.d. vänner med flera berätta om händelser, beteenden m.m..

I detta fall verkar det inte finnas några sådana källor på flashback, tyvärr.
Det är inte bara flashback...det är tyst på bloggar och andra diskussionsforum också.
Kan han ha varit så anonym att ingen har något att säga?
Citera
2010-10-09, 19:42
  #5452
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morris53
Ja, inte mår Zanna bra inte. Hon är fylld med skuldkänslor för att hon inte genomskådade PS. Hon har ny lägenhet.
Kevin vågar jag inte skriva ett ord om eftersom jag blev avstängd i en vecka för att jag frågade en medlem om han möjligtvis var Theos pappa. Och Patric, ja han sitter väl där han sitter.
Trist med avstängningen.
Bra att Z har en ny lägenhet, den gamla väcker bara en massa skit till liv. Är hon tillbaka i studier eller befinner hon sig fortfarande i djup sorg (så djup att man inte ser ljuset)?
Citera
2010-10-09, 19:43
  #5453
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chalaisen
Om tarminnehållet läcker ut i magen så blir man så pass allvarligt skadad att det kan leda till dödsfall. Anser du att T dog pga sjukdom eller misshandel?

Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Menar du att man inte blir sjuk av att ha avföring i buken, utanför tarmarna?

Du (Yori) anser således att Theo dog pga sjukdom? Eller har jag missuppfattat ditt svar på Chalaisens enkla alternativfråga?
Citera
2010-10-09, 19:46
  #5454
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cochran
Du (Yori) anser således att Theo dog pga sjukdom? Eller har jag missuppfattat ditt svar på Chalaisens enkla alternativfråga?

Nej det var inte det diskussionen handlade om, utan att några skribenter vände sig emot att Theo var sjuk. Han regredierade ju också som person och min poäng är att man kan säga att pojken var sjuk, trots att det kom sig av att han blev misshandlad.

Mitt svar var alltså på det som diskussionen handlade om innan Chalaisen ställde sin fråga. Jag ansåg den inte tillräckligt intressant för att svara på. Det var inte därför jag diskuterade just då.
Citera
2010-10-09, 19:54
  #5455
Bannlyst
Det är väl tur att rätten inte resonerade så, för då hade P möjligtvis blivit fälld för grov misshandel eller vållande till annans död.
Citera
2010-10-09, 19:59
  #5456
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Det här med att dra en klar skiljelinje mellan skada och sjukdom är knepigt...
Bevisat är att T inte hade en tarmsjukdom (läs dokument) men han hade ont i magen. Självfallet leder söndertrasade tarmkäx till sjukdomssymptom såsom smärta, temperaturstegring, allmän sjukdomskänsla, svårighet med mat och avföringsproblem m.m.

Är detta en sjukdom? Nej, enligt mitt förmenande är det en följd av trauma. (Någon kanske sitter här med tre frakturer på höger ben: då-han-bara-skulle-lägga-takpannor-tillrätta-och-föll ned och därefter haft både feber och hosta)

Vad vill I ha sagt? Kanske att just den diskussionen kan avlutas.
Citera
2010-10-09, 20:00
  #5457
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Det är inte bara flashback...det är tyst på bloggar och andra diskussionsforum också.
Kan han ha varit så anonym att ingen har något att säga?

Ja, detta är verkligen underligt!

Vad jag förstått har han gått i skola i Sverige. Han kanske t.o.m. är född i Linköpingstrakten. Jag tycker det är underligt att gå från att vara ett "oskrivet blad" till att dödsmisshandla ett barn. Han borde ha uppvisat våldstendenser vid något tillfälle under barn/ungdomsåren eller varit en introvert "kuf".

Går man verkligen från ett fläckfritt anonymt leverne till att bli barnamördare? Om man drabbas av någon psykisk sjukdom kan det kanske tänkas att något sådant ev. skulle vara möjligt. Jag tycker det är underligt.

(Mina tankar ovan bygger inte på någon som helst sakkunskap, utan är helt enkelt bara mina funderingar betr. Patric.)
Citera
2010-10-09, 20:03
  #5458
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det här med att dra en klar skiljelinje mellan skada och sjukdom är knepigt...
Bevisat är att T inte hade en tarmsjukdom (läs dokument) men han hade ont i magen. Självfallet leder söndertrasade tarmkäx till sjukdomssymptom såsom smärta, temperaturstegring, allmän sjukdomskänsla, svårighet med mat och avföringsproblem m.m.

Är detta en sjukdom? Nej, enligt mitt förmenande är det en följd av trauma. (Någon kanske sitter här med tre frakturer på höger ben: då-han-bara-skulle-lägga-takpannor-tillrätta-och-föll ned och därefter haft både feber och hosta)

Vad vill I ha sagt? Kanske att just den diskussionen kan avlutas.

Du måste läsa inläggen, det är ingen som har sagt att det är en sjukdom. Jag har bland andra hävdat att det känns relevant att säga att pojken var sjuk av olika orsaker.
Citera
2010-10-09, 20:06
  #5459
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Du måste läsa inläggen, det är ingen som har sagt att det är en sjukdom. Jag har bland andra hävdat att det känns relevant att säga att pojken var sjuk av olika orsaker.

Ok. Om han dog för han var sjuk så var det helt felaktigt att döma P för mord, det inser du va? Vållande av kroppskada el. grov misshandel vore mer lämpligt.
Citera
2010-10-09, 20:10
  #5460
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Du måste läsa inläggen, det är ingen som har sagt att det är en sjukdom. Jag har bland andra hävdat att det känns relevant att säga att pojken var sjuk av olika orsaker.
(min fetning)
OT: Jag har inte skrivit till dig, och du beordrar inte mig vad jag skall och inte skall. Uppfattat!

OnT: Han uppfattades som sjuk, men som sagt, gränsen mellan sjukdom och skada är hårfin om inte obefintlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in