Citat:
Ursprungligen postat av Chalaisen
Zanna borde ha reagerat på läkarens misstanke med oro istället för att bli förbannad på läkaren. Och det skulle väl räcka med en händelse för att reagera när det gäller ev misshandel av ett barn. Hon verkar helt ha saknat denna modersinstinkt som skulle skydda Theo.
Du är inte ensam, många verkar bortse från fakta från FUP och skriva in sina egna uppfattningar om hur Zanna borde ha gjort eller vad hon borde ha sett. Alla utredningar har lagts ner. En tjänsteman på soc i Lerum skickade en orosanmälan till soc i Mjölby, de gjorde en utredning men fann ingenting. Hela tiden framstår bilden av en kvinna som är mycket osäker på sin föräldraroll men samtidigt livrädd för att bli fråntaget sitt barn.
Hela historien är tragisk, Zanna verkar känna på sig att pojken behöver vård för sin arm men vågar inte för att soc ska blandas in. Jag kan reagera på hennes helomvändningar som syns tydligt i SMS samt när hon uttrycker oro då han har ont när hon tar på tröjan för att sedan "glömma" när den är på. Ibland kan kvinnor förneka fakta ända in i döden tyvärr.
Det som bekymrar mig mest är att förskolans anteckningar och bilder inte kom fram i utredningen på soc (eller har jag missat nåt)?
Jag kan heller inte släppa att soc i Lerum skriver till Mjölby utifrån en oro ang. hennes ADHD som fö. medicineras, samt tidigare bistånd. Är det nåt annat de egentligen vill påvisa?