2010-07-16, 18:32
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_wiseguy
Sad but true... får nog inte sitta länge, kommer kanske till och med hitta tillbaka till ZH (mamman) när han kommit ut så dom kan leva lyckliga alla sina dagar.

Som sagt blir han fälld för det brott han är häktad för blir det mellan 4-10 år i buren. Om man verkligen blir fälld återstår att se.
Citera
2010-07-16, 18:33
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totalvetenskap
Om du nu någon gång får sitta, Vilket jag tar för givet att du inte har, Så kommer du märka att det inte fungerar på detta sätt som du verkar tro. När (om) den här killen får sitta så kommer det inte att hända ett dugg med honom. Det är inte som i filmernas fängelsevärd. Men nog om det. Tragiskt är detta iallafall

Det beror på vart han hamnar. Vet mer än du tror. Fortroenderådet på det ställe han hamnar på kommer att känna till precis vad han gjort och behandla honom därefter, d blir nog ingen dans på rosor iaf.
Citera
2010-07-16, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_wiseguy
Det beror på vart han hamnar. Vet mer än du tror. Fortroenderådet på det ställe han hamnar på kommer att känna till precis vad han gjort och behandla honom därefter, d blir nog ingen dans på rosor iaf.

Bullshit. inte ett skit kommer hända. Tänker inte diskutera detta mera men med tiden kommer du få se vem som hade rätt.
Citera
2010-07-16, 18:46
Medlem
Jag har själv ett barn född 08 bara tanken på hur man kan misshandla ett litet barn får mig att må illa. Mitt hjärta går sönder när jag tänker på hur den lille pojken måste ha haft det.
Vilket svin till människa som gjort detta, jag hoppas han ruttnar bort.
Citera
2010-07-16, 18:49
Medlem
Det är ju helt jävla cp avskyvärt brott, jag kokar för fan.

Idiotjävel, ska fan sitta inne lång tid anser jag.
Citera
2010-07-16, 18:53
Medlem
Norpheuss avatar
Det är inte hans fel! Detta är en konsekvens av sociala orättvisor! Fängelsestraff förvärrar bara det hela! Alla människor är ju lika värda!
Citera
2010-07-16, 18:54
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodi
Jag har själv ett barn född 08 bara tanken på hur man kan misshandla ett litet barn får mig att må illa. Mitt hjärta går sönder när jag tänker på hur den lille pojken måste ha haft det.
Vilket svin till människa som gjort detta, jag hoppas han ruttnar bort.

Det hoppas vi alla - ruttnandet (om han är skyldig). Vad vi alla kan göra är att tänka att "alla barn är allas barn", d v s våga ingripa när vi tycker att någon beter sig fel. t ex drar barnet hårt i armen (ouptäckt axelluxation hos barn är vanligt, ytterst lite våld krävs). Ibland kan jag tycka att vi värnar mer om husdjur än om människor...
Citera
2010-07-16, 18:56
Medlem
PandorasAsks avatar
Citat:
Det är inte hans fel! Detta är en konsekvens av sociala orättvisor! Fängelsestraff förvärrar bara det hela! Alla människor är ju lika värda!

Inte hans fel att han misshandlar en försvarslös 2-åring till döds?? Vad menar du??
Citera
2010-07-16, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PandorasAsk
http://www.svenskamord.se/index.php

Bild på PS med Baby T

Fy fan. Hur kunde han.
Citera
2010-07-16, 18:58
Medlem
GrooveMerchants avatar
Såna här trådar drar fram det värsta ur flashbacks medlemmar. Rena tarvligheter om oskyldiga människor vars enda "brott" är att deras nära blivit utsatta. Pöbelmentalitet!

Jag känner inte den misstänkte gärningsmannen, har ingen aning om hur han är och vet inte mer än att fotot där han poserar i arbetskläder är taget på BT (vad det nu heter nuförtiden Toyota nånting).

Vad DU skulle göra om det var ditt barn har väldigt lite med det här fallet att göra, likaså åsikter om hur mamman beter sig. Hon går just nu igenom något av det jävligaste man kan tänka sig, inte nog med att hon överlever sitt eget barn, hennes älskade misstänks dessutom ha tagit livet av barnet. Att begära att hon ska agera rationellt och logiskt är knappast realistiskt. Klart som fan att hon har svårt att tro att den man hon älskar har dödat hennes barn.

När jag började läsa tråden (och sållade bort de värsta babianposterna) så verkade det som om det var nån slags infektion i bröstet, men att kraftigt våld mot bröstet (på en tvååring är det iofs relativt) verkar vara dödsorsaken. Min första tanke var felaktigt utförd HLR, vilket passade ganska väl in på polisens fomulering "vissa medgivaden". Nu verkar det dock vara fråga om misshandel snarare än livräddning.

Tillräckligt många liv har förstörts på grund av detta utan att vi på Flashback behöver hjälpa till att göra det värre.

Edit: plockade bort ett par överblivna ord
Senast redigerad av GrooveMerchant 2010-07-16 kl. 19:04.
Citera
2010-07-16, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy
På Samhall då..eller?

Nope. BT (världens största trucktillverkare). Nästan alla i Mjölby jobbar där. Patric är verkligen inte någon jag känner, men från de gånger jag har träffat honom så hade jag aldrig kunnat tänka mig något sånt här. Han verkar inte efterbliven/socialt obegåvad/WT mer än genomsnitts-svensken. Han hade arbete och kompisar. Undrar verkligen hur det kunde bli såhär...
Citera
2010-07-16, 19:05
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrooveMerchant
Såna här trådar drar fram det värsta ur flashbacks medlemmar. Rena tarvligheter om oskyldiga människor vars enda "brott" är att deras nära blivit utsatta. Pöbelmentalitet!

Jag känner inte den misstänkte gärningsmannen, har ingen aning om hur han är och vet inte mer än att fotot där han poserar i arbetskläder är taget på BT (vad det nu heter nuförtiden Toyota nånting).

Vad DU skulle göra om det var ditt barn har väldigt lite med det här fallet att göra, likaså åsikter om hur mamman beter sig. Hon går just nu igenom något av det jävligaste man kan tänka sig, inte nog med att hon överlever sitt eget barn, hennes älskade misstänks dessutom ha tagit livet av barnet. Att begära att hon ska agera rationellt och logiskt är knappast realistiskt. Klart som fan att hon har svårt att tro att den man hon älskar har dödat hennes barn.

När jag började läsa tråden (och sållade bort de värsta babianposterna) så verkade det som om det var nån slags infektion i bröstet, men att kraftigt våld mot bröstet (på en tvååring är det iofs relativt) fått hjärtat verkar vara dödsorsaken. Min första tanke var felaktigt utförd HLR, vilket passade ganska väl in på polisens fomulering "vissa medgivaden". Nu verkar det dock vara fråga om misshandel snarare än livräddning.

Tillräckligt många liv har förstörts på grund av detta utan att vi på Flashback behöver hjälpa till att göra det värre.

Poänger, men på samma sätt som mamman (och andra i hennes generation) sörjer på nätet ventilerar vi våra tankar och känslor här. Detta istället för att bara läsa om det och sedan "kapsla" in det. Självfallet sitter vi inte på alla kort och kan syna alla och envar, varför en del inlägg är onyanserade. Men, jag tror dessa inlägg fyller en viktig funktion. En simpel reflektion från en simpel person...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in