Citat:
Ursprungligen postat av GrooveMerchant
Såna här trådar drar fram det värsta ur flashbacks medlemmar. Rena tarvligheter om oskyldiga människor vars enda "brott" är att deras nära blivit utsatta. Pöbelmentalitet!
Jag känner inte den misstänkte gärningsmannen, har ingen aning om hur han är och vet inte mer än att fotot där han poserar i arbetskläder är taget på BT (vad det nu heter nuförtiden Toyota nånting).
Vad DU skulle göra om det var ditt barn har väldigt lite med det här fallet att göra, likaså åsikter om hur mamman beter sig. Hon går just nu igenom något av det jävligaste man kan tänka sig, inte nog med att hon överlever sitt eget barn, hennes älskade misstänks dessutom ha tagit livet av barnet. Att begära att hon ska agera rationellt och logiskt är knappast realistiskt. Klart som fan att hon har svårt att tro att den man hon älskar har dödat hennes barn.
När jag började läsa tråden (och sållade bort de värsta babianposterna) så verkade det som om det var nån slags infektion i bröstet, men att kraftigt våld mot bröstet (på en tvååring är det iofs relativt) fått hjärtat verkar vara dödsorsaken. Min första tanke var felaktigt utförd HLR, vilket passade ganska väl in på polisens fomulering "vissa medgivaden". Nu verkar det dock vara fråga om misshandel snarare än livräddning.
Tillräckligt många liv har förstörts på grund av detta utan att vi på Flashback behöver hjälpa till att göra det värre.
Poänger, men på samma sätt som mamman (och andra i hennes generation) sörjer på nätet ventilerar vi våra tankar och känslor här. Detta istället för att bara läsa om det och sedan "kapsla" in det. Självfallet sitter vi inte på alla kort och kan syna alla och envar, varför en del inlägg är onyanserade. Men, jag tror dessa inlägg fyller en viktig funktion. En simpel reflektion från en simpel person...