Citat:
Ursprungligen postat av Intensiv
Patric är inte lika intressant att diskutera..han har erkänt. Han är dömd. Han är en skitstövel eller skitsko..vilket man vill.
Det är de mammor som inte förmår skydda sina barn från såna som honom och brukar ha en tendens att släpa hem x antal styvfäder och eller/under barnets levnad man måste observera.
Det är de som vare sej de lever singel eller med styvfar och inte ser till sitt barns bästa i första hand.
De har ansvaret.
Nja...Var det uppenbart att han var olämplig?
Han kom ur ett 4-årigt förhållande och han umgås fortfarande med brodern till exet. Det om något kan ju säga att han inte betett sig så väldigt illa i förra förhållandet.
Det är samstämmiga vittnesmål från både vänner och dagis att PS tagit till sig pojken och att deras relation verkade väldigt god, ja dagis höjde honom tom lite till skyarna.
Han hade fast anställning och skötte sitt jobb...
Jag kan hålla med om att en del människor utsätter sina barn för lite väl mycket risker i sin jakt på lyckan genom att dra hem den ena efter den andra, men om mamman verkligen var av den typen vet vi inget om.
Hon lämnade barnets pappa pga misshandel, om hon haft några förhållanden mellan honom och PS vet vi inte. Att hon inleder förhållande med PS nästan 2 år efter att hon lämnat sitt ex är väl inte ett säkert tecken på just den typen....
PS är inte, om man ser till vittnesmålen, inte den "typiske" som brukar vara aktuella i just den typen heller...
Här är man verkligen inne på förutfattade meningar, men jag kan faktiskt hålla med om att denna typ existerar och är inte alltför ovanlig, däremot är jag inte helt säker på:
1. att mamman verkligen är den typen
2. att det fanns uppenbar anledning att misstänka att PS inte var lämplig som partner med tanke på sonen.