2010-09-16, 18:38
  #3061
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensiv
Hon försäkrade ju även att det inte fanns nåra blåmärken på honom när hon höll i honom efter att han dött.

Tack, här kom det. Jag var så övertygad att jag läst detta, men ingen har nämnt förrän nu.

Nu har jag inte sett bilderna, men av beskrivingen att döma så verkar Zannas uttalande åt helvet uppåt väggarna. Kannågon ge en länk till där hon själv säger att inga blåmärken fanns ?
Citera
2010-09-16, 18:41
  #3062
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Tack, här kom det. Jag var så övertygad att jag läst detta, men ingen har nämnt förrän nu.

Nu har jag inte sett bilderna, men av beskrivingen att döma så verkar Zannas uttalande åt helvet uppåt väggarna. Kannågon ge en länk till där hon själv säger att inga blåmärken fanns ?

*suck* detta stöttes o blöttes i flera dagar i tråden. Ja, Z sa så, men enligt en alternativ tolkning härinne så menade Z inga NYA blåmärken alt. inga blåmärken som skulle betyda att T skulle dö.
Citera
2010-09-16, 18:41
  #3063
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Problemet är väl dessutom att det finns inte 80 röda riskbitar och 20 blå normal -- fördelningen ser inte ut så, däremot försöker de göra den till det genom att omvandla fullt normala handlingar till tecken på onormalt beteende eller onormal utveckling -- det trots att dagis osv vittnar om att det är normala saker man ser.

Man väljer att fila om kanterna och doppar varenda pusselbit i ny färg.

Även IK, observationsförmåga och alla mänskliga egenskaper fördelas enligt normalfördelsningskurvan, givet en normalpopulation.
Citera
2010-09-16, 18:44
  #3064
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
Ja, jag håller med. Ett tag var jag oxå irriterad som fan o gapade o skrek, men sen lugnade jag mej och har försökt hålla mej utanför. Det är bara att detta brottet har berört mej. Inte sen den sjuka styvpappan som torterade en 4-åring har jag blivit så arg.
Det finns ingen som inte tycker det här är ett vidrigt brott. Barn är helt utlämnade åt dem som finns i dess närhet. Jag tycker däremot att tonläget på tråden har höjts, att en sida ska "vinna" debatten. Det blir bara en massa omtugg.

Här finns inget att vinna. Jo, kanske om man är seriös. För lilla Theo och andra barn som råkat illa kanske man ska börja diskutera vad vi andra kan göra när man misstänker att ett barn far illa. Då menar jag som medmänniska.
Citera
2010-09-16, 18:49
  #3065
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Jag har personligen börjat luta åt den teorin, att hon inte riktigt kommit in i sorgefasen än. Det är ju fruktansvärt mycket som hon ställs inför just nu med en stark press. Det måste vara oerhört svårt att sortera alla intryck och förstå allt som händer.
Tack och lov har jag inte själv varit med om något liknande. Men det hindrar inte att jag kan leva mig in och inse hur verklighetsfrämmande allt skulle kännas. När ridån går ner tror jag att Z`s smärta kommer.
Citera
2010-09-16, 18:51
  #3066
Bannlyst
Det enda jag kan tänka mej är att ge förskolan större tvång att anmäla misstänkt misshandel, för bevisligen tyckte de blåmärkena på halsen var underliga. I ett sånt läge skulle det vara tvång att anmäla.
Citera
2010-09-16, 18:54
  #3067
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Tack och lov har jag inte själv varit med om något liknande. Men det hindrar inte att jag kan leva mig in och inse hur verklighetsfrämmande allt skulle kännas. När ridån går ner tror jag att Z`s smärta kommer.

Tacka gudarna för det. Och tänk så förvirrande rättsprocessen ska vara. Hon är ju rätt så ung och har säkert ingen aning om något alls. Och hon har ju meddelat han hon tycker att hon behövt stöd tidigare i processen. Antagligen för att kunna förstå vad som händer och vad som ska hända. Så många frågor som måste surra i hennes huvud.
Citera
2010-09-16, 18:55
  #3068
Medlem
Jag har lagt in en del info om PS här, men det är ingen som är intresserad av att diskutera den, inte ens de som nu skriker högst om att det är PS vi ska diskutera i denna tråd... Märkligt...
Citera
2010-09-16, 18:57
  #3069
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
Det enda jag kan tänka mej är att ge förskolan större tvång att anmäla misstänkt misshandel, för bevisligen tyckte de blåmärkena på halsen var underliga. I ett sånt läge skulle det vara tvång att anmäla.

Ja eller ett tvång att meddela socialtjänsten i alla fall och låta dem se över om det behövs göras en anmälan eller inte. Förskolan kan då lättare stå på två ben eller vad man ska säga, de anmäler inte men ser till att en annan grupp av personal tar vid.

Och då låta alla meddelandet om konstigheter följa med om man byter förskola. Det får inte släppas så lätt om man flyttar. Saker och ting måste följas upp bättre.
Citera
2010-09-16, 18:58
  #3070
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensiv
Patric är inte lika intressant att diskutera..han har erkänt. Han är dömd. Han är en skitstövel eller skitsko..vilket man vill.
Det är de mammor som inte förmår skydda sina barn från såna som honom och brukar ha en tendens att släpa hem x antal styvfäder och eller/under barnets levnad man måste observera.
Det är de som vare sej de lever singel eller med styvfar och inte ser till sitt barns bästa i första hand.
De har ansvaret.
Nja...Var det uppenbart att han var olämplig?

Han kom ur ett 4-årigt förhållande och han umgås fortfarande med brodern till exet. Det om något kan ju säga att han inte betett sig så väldigt illa i förra förhållandet.
Det är samstämmiga vittnesmål från både vänner och dagis att PS tagit till sig pojken och att deras relation verkade väldigt god, ja dagis höjde honom tom lite till skyarna.
Han hade fast anställning och skötte sitt jobb...

Jag kan hålla med om att en del människor utsätter sina barn för lite väl mycket risker i sin jakt på lyckan genom att dra hem den ena efter den andra, men om mamman verkligen var av den typen vet vi inget om.
Hon lämnade barnets pappa pga misshandel, om hon haft några förhållanden mellan honom och PS vet vi inte. Att hon inleder förhållande med PS nästan 2 år efter att hon lämnat sitt ex är väl inte ett säkert tecken på just den typen....
PS är inte, om man ser till vittnesmålen, inte den "typiske" som brukar vara aktuella i just den typen heller...

Här är man verkligen inne på förutfattade meningar, men jag kan faktiskt hålla med om att denna typ existerar och är inte alltför ovanlig, däremot är jag inte helt säker på:
1. att mamman verkligen är den typen
2. att det fanns uppenbar anledning att misstänka att PS inte var lämplig som partner med tanke på sonen.
Citera
2010-09-16, 18:58
  #3071
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smilun
Jag har lagt in en del info om PS här, men det är ingen som är intresserad av att diskutera den, inte ens de som nu skriker högst om att det är PS vi ska diskutera i denna tråd... Märkligt...
Visst är det "festligt"? Jämför med Orust-pappan som ströp sin tvååriga dotter, pratar vi trehundra inlägg...?
Citera
2010-09-16, 19:02
  #3072
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
Det enda jag kan tänka mej är att ge förskolan större tvång att anmäla misstänkt misshandel, för bevisligen tyckte de blåmärkena på halsen var underliga. I ett sånt läge skulle det vara tvång att anmäla.
Och det är det, enligt anmälningsplikten, SoL
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in