2010-09-14, 22:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
Ja, jag tror självklart inte att alla mammor vet, men att Zanna BORDE fattat, men inte gjorde det, det tycker jag.

Ja varje förälder borde fatta sånt så att barn slipper såna hemska fruktansvärda öden.
Citera
2010-09-14, 22:09
Medlem
Alltså jag ska vara helt ärlig och säga att jag inte har en susning om hur det här med socialtjänsten fungerar... Men on nu Lerums kommun anser att stödet behövs och har behövts ända sedan Theo föddes hur kan då Mjölby på typ ingen tid alls bara avbryta stöd, kontakt, utredning??
Citera
2010-09-14, 22:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Ja varje förälder borde fatta sånt så att barn slipper såna hemska fruktansvärda öden.

Ja, nu menade jag ju snarare att Z hade alla tecken framför sej, och hade med en normalbegåvad människas intelligens, om inte fattat, så iaf fattat misstanke.
Citera
2010-09-14, 22:10
Medlem
LolaMcRoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Vad får du en sån befängd idé ifrån? Så du är alltså övertygad att allt som barn råkar ut för av misshandel och våldtäkter är något som mammorna är helt medvetna om? Hur kan du tro det?

Zanna var impulsstyrd och behövde hjälp med att inse konsekvenser för hennes son enligt en utredning. Hon insåg mest troligt inte alls.

Men chilla.

Har svårt att tro att man kan missa när det pågår i sitt eget hem alltså inte sagt att mammor vet ALLT.
Kanske är hennes "handikapp" en förmildrande omständighet jag tycker iaf att man borde ha fattat någon typ av misstanke.
Citera
2010-09-14, 22:11
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smilun
Visst är det så. Problemet är om vi tänker för mycket och det inte blir några barn...
Jaa, det är minsann inte så lätt att vara barn. Efter skilsmässan kommer nya avlösare och mamma/pappa är sååå kääär och är helt onåbara de närmaste 6 månaderna. Sen kommer olika uppfattning om uppfostran.

Nej, det kanske faktiskt är så att när man är vuxen så kan man inte få precis allting. Barnet måste gå före de egna behoven.Var sak har sin tid.
På vilket sätt kan man annars förhindra sånt här i framtiden. ALLA nykära är blinda och korkade.
Citera
2010-09-14, 22:11
Medlem
Citat:
S.64 i tilläggsprotokollet, avslutningsstycket i Lerums anmälan 2010-02-04:
"Undertecknade socionomer hyser, med tanke på Zannas bakgrund en oro för hur hon kan tillgodose Theos grundläggande behov bl.a. av förutsägbarhet och trygghet. Diagnosen innebär att hon är impulsstyrd och behöver hjälp att se konsekvenserna för sin son. Då Zanna nu avslutat de stödinsatser som beviljats finns en oro för Theos fortsatta utveckling."

Ursäkta upprepningen, men det står så... Detta är tragiskt!

Ja... Lerums kommun siade om framtiden och hemskt ledsamt att dom hade rätt....
Citera
2010-09-14, 22:13
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Skönt! O jag får be om ursäkt för mitt uppträdande, men detta fallet berör mej så djupt.
Det är ok, det är fruktansvärt när barn blir behandlade på det sätt lille T blev....ofattbart och svårt att reda ut och försöka förstå....egentligen en omöjlighet.
Citera
2010-09-14, 22:15
Bannlyst
Citat:
Ja, nu menade jag ju snarare att Z hade alla tecken framför sej, och hade med en normalbegåvad människas intelligens, om inte fattat, så iaf fattat misstanke.

Jag håller med. Tecknen fanns där och en misstanke borde absolut dyka upp i en normalbegåvads skalle. Men jag tror att kombinationen av hennes studier, arbete och rädsla för soc. och försök att få en lycklig familj gjorde att hon missade det viktigaste av allt, det som skulle gått först. Det fattas ju klart i hennes mognadsnivå möjligheten att leva ett vuxet liv och vara förälder.

Egentligen kanske hon skulle haft umgänge med sin son och sonen skulle ha varit placerad.
Citera
2010-09-14, 22:18
Medlem
Smilun: är det detta som är med i det du sett?

http://tv.expressen.se/nyheter/inrikes/1.2135203/25-aringen-sa-dodade-jag-theo-2
Citera
2010-09-14, 22:20
Medlem
Citat:
Nej, men hon såg alla gamla skador, vilka ambulanspersonalen med övertygande samstämmighet alla uppmärksammat, och tyckt att det var mycket blåmärken på den lilla kroppen.

Jag vet inte vad ambulanspersonal brukar få se i sitt jobb, jag kan bara tro, och jag tror inte att de hade reagerat nämnvärt om det sett "naturligt" ut.
Tycker att detta förnekande av mamman visar på ett egoistiskt agerande, mer rädd för att råka illa ut själv än att oroa sig över det lilla barnets skador. Så jävla sinnesslö kan hon väl inte vara att hon inte reagerar på skadorna samt uttalandet från ambulanspersonalen. Hon borde dessutom ha kunnat läsa av barnets rädsla för Patric. Sjuka människor ska inte ha barn, eftersom soc var indraget så var det ju något som inte stämde.
Citera
2010-09-14, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EvilVic
Smilun: är det detta som är med i det du sett?

http://tv.expressen.se/nyheter/inrikes/1.2135203/25-aringen-sa-dodade-jag-theo-2

Ja, det är två klipp från rekonstruktionen med, när han klämmer hårt över Ts mage och rygg, samt det dödande slaget i magen. Men det blir inte lika otäckt här, när reportern pratar hela tiden och man bara får se ett snabbt klipp.

Dock visar det ändå hur mycket han tog i mot lilla försvarslösa Theo.
Citera
2010-09-14, 22:31
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chalaisen
Tycker att detta förnekande av mamman visar på ett egoistiskt agerande, mer rädd för att råka illa ut själv än att oroa sig över det lilla barnets skador. Så jävla sinnesslö kan hon väl inte vara att hon inte reagerar på skadorna samt uttalandet från ambulanspersonalen. Hon borde dessutom ha kunnat läsa av barnets rädsla för Patric. Sjuka människor ska inte ha barn, eftersom soc var indraget så var det ju något som inte stämde.
Bara två påpekanden:
För det första har inte ambulanspersonalen uttalat sig om skadorna inför mamman, för det andra är det utrett att ambulanspersonalen talar om blåmärkenas kontrast mot den vita huden (som gör att man kan misstänka att pojken varit död ett tag och cirkulation upphört).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in