2010-09-28, 23:41
  #4561
Medlem
Ringblommas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smilun
Jag måste säga att jag inte heller fattar detta. Mina barn har också gått på dagis, de har ramlat både högt och lågt, de har slagits med varandra och andra barn... osv. Dock har de aldrig haft sådana blåmärken som T hade i form av tummar på halsen, tummar mitt på magen eller övriga fingrar på ryggen mot ryggraden. De har heller inte haft så mycket blåmärken på olika ställen på huvudet.

Om jag skulle se sådant på något av barnen, och de samtidigt gick tillbaka i utveckling, och verkade få smärta när de varit ensamma med sin styvpappa, och brutit armen när de varit ensamma med styvpappan där jag och han blir anmälda för misshandel av läkaren på akuten, och jag vet att jag inte har gjort något... Inte fan hade jag struntat i det, inte en chans! Det är ju så många tecken!

Jag tror jag måste kräkas nu. Fy fan. FY FAN.
Citera
2010-09-28, 23:43
  #4562
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsansmos
Självklart. Mina ungar, och andras ungar, var ibland fulla med blåmärken och skrapsår på knän, armbågar osv. Men mjukdelar som mage? Och blåmärken på halsen? ALDRIG!!!

Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
Att barn går omkring och har en massa blåmärken hela tiden är skitsnack. Faktum är att jag inte ens minns när min grabb som nyss fyllt tre hade ett senast.

-edit- förutom på benen då. Det händer ju ibland.

Ja, barn får blåmärken, men inte på det sättet som T haft här.
Citera
2010-09-28, 23:44
  #4563
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Jaså du har sett massor av blåmärken på barn, de var till och med fulla av blåmärken. Ja där ser man.
Jag skulle helt klart ha anmält den kärring som strippade mina ungar såpass att denne var medveten om huruvida mina hade blåmärken på mage, bröst, och övriga klädtäckta delar, måste jag säga.

Fy fan vad sjukt att ha den kollen på andras ungar.

Mina barn har dock haft märken överallt när de lekt runt - eftersom mina barn fått leka. Mina yngsta dotter har fortfarande ett ärr på ryggen från det att hon var drygt ett och ett halvt och barnen lekte i lekrummet och hon föll mot ett element och skrapade sig.

Det var ju tur att jag var hemma då så maken slapp fängelse
Citera
2010-09-28, 23:44
  #4564
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringblomma
Jag tror jag måste kräkas nu. Fy fan. FY FAN.

Det är ohyggligt!
Citera
2010-09-28, 23:47
  #4565
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Jaså du har sett massor av blåmärken på barn, de var till och med fulla av blåmärken. Ja där ser man.
Fast blåmärken på mjukdelar ingår inte i "det normala" om blåmärken uppstår i lek eller fall....det ÄR ju blåmärken som sticker ut. Frågan är bara om man gör en koppling till misshandel när de handlar om ett barn man själv misstänker har något sjukdomstillstånd eller annat fel just med tanke på hur många blåmärken han har i övrigt?
Citera
2010-09-28, 23:50
  #4566
Medlem
Ringblommas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsansmos
Det är ohyggligt!

Säga vad man vill men jag hoppas att dessa blåmärken är vad en viss "mamma" ser för sin inre syn dag som natt. Det kan låta hårt. Men barnmisshandel gör mig så jävla vansinnig.

Och jag hoppas att det jävla psykot PS drömmer mardrömmar varje natt om hur han bär det döda barnet till ambulansen. Och att de andra internerna låter honom veta att han lever när de får reda på vad han gjort.
Citera
2010-09-28, 23:57
  #4567
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Fast blåmärken på mjukdelar ingår inte i "det normala" om blåmärken uppstår i lek eller fall....det ÄR ju blåmärken som sticker ut. Frågan är bara om man gör en koppling till misshandel när de handlar om ett barn man själv misstänker har något sjukdomstillstånd eller annat fel just med tanke på hur många blåmärken han har i övrigt?
Nej, för att man skall misstänka misshandel så måste man först ha en anledning att tro att personen faktiskt kan tänkas misshandla barnet.
Annars är det en tanke som ligger långt borta för de flesta.
Citera
2010-09-29, 00:06
  #4568
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag skulle helt klart ha anmält den kärring som strippade mina ungar såpass att denne var medveten om huruvida mina hade blåmärken på mage, bröst, och övriga klädtäckta delar, måste jag säga.

Fy fan vad sjukt att ha den kollen på andras ungar.

Mina barn har dock haft märken överallt när de lekt runt - eftersom mina barn fått leka. Mina yngsta dotter har fortfarande ett ärr på ryggen från det att hon var drygt ett och ett halvt och barnen lekte i lekrummet och hon föll mot ett element och skrapade sig.

Det var ju tur att jag var hemma då så maken slapp fängelse
Brast du i tillsynen av din dotter då? Om hon bara var 18 månader och skadade sig så illa.Om hon fortfarande har ett ärr på ryggen och är vuxen kan det knappast ha rört sig om en skrapning menar jag.
Citera
2010-09-29, 00:10
  #4569
Medlem
Intensivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Brast du i tillsynen av din dotter då? Om hon bara var 18 månader och skadade sig så illa.Om hon fortfarande har ett ärr på ryggen och är vuxen kan det knappast ha rört sig om en skrapning menar jag.
Jag undrar ibland o m det häftiga försvaret av Zanna i den här tråden beror på att man haft liknande problem med att "se" sina barn?
Citera
2010-09-29, 00:14
  #4570
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensiv
Jag undrar ibland o m det häftiga försvaret av Zanna i den här tråden beror på att man haft liknande problem med att "se" sina barn?
Nog låter det konstigt! Och jag undrar över vad micro113 menar med " det var tur att jag var hemma så maken slapp fängelse"
Citera
2010-09-29, 00:15
  #4571
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Brast du i tillsynen av din dotter då? Om hon bara var 18 månader och skadade sig så illa.Om hon fortfarande har ett ärr på ryggen och är vuxen kan det knappast ha rört sig om en skrapning menar jag.
Faktum är att det är precis vad det rör sig om - ett skrap/rispsår mot en elementskant - vilket gav ett sår och ett blåmärke på ryggen.

Brast i tillsyn - beror på hur det ser det. Mina barn har fått röra sig utan att jag står över dem och dräglar hela tiden - så är det så du menar - absolut.

Däremot fanns jag i hennes omedelbara närhet. Men röra sig själva har de alltid fått göra. De utvecklas nämligen bäst på det sättet. Det är också en förutsättning att barn får göra det när man har flera av dem -- eftersom det är mycket grymt att binda ihop dem i en klump för att kunna hålla i alla samtidigt.
Citera
2010-09-29, 00:17
  #4572
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Nog låter det konstigt! Och jag undrar över vad micro113 menar med " det var tur att jag var hemma så maken slapp fängelse"
Med den logik som framförs här i forumet så skall ju alla skador på barnet som man själv inte sett omedelbart uppfattas potentiell misshandel från partnern och därmed anmälas.

Försöker du låtsas att jag antyder att min make skulle misshandla barnen så kan du lägga ner det direkt - du gör dig bara löjlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in