Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Att försöka få liv i en liten 2-åring så ska han inte ha skador på kroppen som det står i tidningen. Det man kan utläsa från artikeln så verkar han inte ha lite skador utan grova skador. Blåmärken skulle dock uppkomma om man får panik och försöker hjälpa barnet, men inte skador av den karaktär så att polisen misstänker mord.
Försvarar inget här, vill bara förklara för dig att hur man reagerar när ett barn eller någon människa överhuvudtaget faller pladask till golvet livlös, ja, det finns ingen manual för det. Mitt barn visade för MAX(!!!) 1/10 sekund, att hon satt något i halsen, hon fällde huvudet bakåt o den panik jag fick under den korta stund har jag aldrig känt, o heller kan jag inte beskriva den, panik är lite som isande känsla genom kroppen, detta var inte ens i närheten. Lägg då till den känslan och sen ska jag lyfta ur henne ur stolen, lägga henne längs min arm, huvudet nedåt och stryka hennes rygg. Tror du det går igenom mitt huvud då?
Nu är hon så pass gammal så slänga huvudet bakåt är i fas, något som pappas haka, läpp o näsa fått erfara, aj aj aj.
Som sagt, försvarar INGET här utan vill bara förklara att det är lätt att vara efterklok...utan erfarenhet.